Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Marcus Grönholm võitis Uus-Meremaa ralli
|
Loe lisaks |
|
|
Peale kolme pingelist võistluspäeva Uus-Meremaal sai kindla võidu Peugeot'l võistelnud "lendav soomlane" Marcus Grönholm, kes saavutas enam kui minutilise edu teise koha võitnud meeskonnakaaslase Richard Burnsi ees.
Citroeni piloot Sebastien Loeb kaotas liidrile üle nelja minuti, kuid siiski võitis ta viiendaks platseerunud Toni Gardemeisteri ees neljanda koha.
Tavakohaselt on võistlejaterivi eesotsas startinud piloodid raja puhastaja ametis, kuna teedel on palju lahtist kruusa. Uus-Meremaa etapi eel oli MM punktiarvestuses 18 punktiga esimesel kohal Richard Burns, kes pidi seetõttu esimesena startima. "Kui pean kuivades tingimustes alustama, on mul väga raske esikoha pärast võidelda," rääkis vihmale lootev Burns enne võistluste algust.
Esimene võistluspäev
Üheksast kiiruskatsest koosneval esimese ringi avakatsel oli kiireim mees rajal Marcus Grönholm. Suhteliselt ees startimisele vaatamata sõitis Markko Märtin välja teise aja. Hyundai meeskonnale ei alanud võistlus kuigi rõõmustavalt, sest Armin Schwarz pidi võistluse katkestama juba 12. kilomeetril, kuna kivi rammimisest tingituna rebiti autolt parem esiratas. Lühikeseks jäi ka poolaka Lukasz Sztuka võidusõit, kelle jaoks oli Uus-Meremaa võistlus teine MM ralli. Esimene kiiruskatse jäi viimaseks neljale ekipaažile.
Teisel katsel algas vihmasadu, mida paljud ees startivad piloodid ootasid. Richard Burns tõestas, et vihmaga ei ole stardijärjekord oluline ja sai kirja parima aja. Kõik Citroeni sõitjad pidid kannatama uduste tuuleklaaside pärast ja nende tulemused seeläbi kannatasid. Fordil sõitev Mikko Hirvonen pidi sõitma ilma kojameesteta ja sai kirja üheksateiskümnenda aja.
Kolmandal katsel sadas endiselt vihma ja Citroenidel jätkusid probleemid uduga esiklaasil. Marcus Grönholm sai kirja kiireima aja, Subarul võistelnud Petter Solberg teise ja Harri Rovanperä Peugeot'l kolmanda tulemuse.
Neljanda katse võitis järjekordselt Grönholm. Francois Duvali Fordi kimbutasid käigukasti juhtiva hüdraulika probleemid ja ta pidi vahetama käike manuaalselt.
Enne viiendat katset ei olnud hooldeala ja Duvalil jätkusid sellel katsel probleemid käiguvahetusega ning ta kaotas veelgi väärtuslikke sekundeid. Marcus Grönholmil aga probleeme ei olnud ja ta võitis jällegi katse. See oli juba tema neljas katsevõit. Colin McRae sai üle teda kimbutanud murest uduga ja sai kirja teise aja.
"Muidugi olen ma äärmiselt pettunud," ütles PWRC teise etapi võitu püüdma asunud Possom Bourne. Bourne oli sunnitud sõidu katkestama mõned kilomeetrid enne viienda katse lõppu, kuna Subaru Impreza "süda ütles üles". "Esimesed kolm katset õppisin autot ja rada tundma, siis ma lisasin tempot ja asusin juhtima. Tean, et ma oleksin võinud veelgi kiiremini sõita ja autol on veel palju rohkem potentsiaali."
Pärast kuuendat katset pidi ralli katkestama Colin McRae, kes lõhkus auto esivedrustuse. Ta suutis küll tuua auto üle lõpujoone, kuid järgmisele katsele enam ei startinud. Peugeot, Marcus Grönholmiga roolis, võttis järjekordse katsevõidu.
Seitsmenda katse võitis Richard Burns meeskonnakaaslase Marcus Grönholmi ees. Eestlane Markko Märtin näitas samuti väga head aega, lõpetades katse kolmandana ja hoides üldarvestuses teist kohta.
Kaheksanda katse võitis jällegi Grönholm Richard Burnsi ees. Petter Solberg, kes üritas endale saada Markko Märtini teist kohta, oli sunnitud leppima kolmanda ajaga. Eestlast ja norrakat lahutasid vaid 5,6 sekundit.
Esimese päeva viimase katsel suurendas Grönholm oma liidripositsiooni veelgi. Tema ja teisel kohal sõitva Eesti ralliässa Markko Märtini vahe oli vaid 38,1 sekundit.
Teine võistluspäev
Teise päeva esimene katse Parahi-Ararua on üldse selle aasta kõige pikem kiiruskatse (59 km). Katse võitis Grönholm. Richard Burnsi, kes sai teise aja ja möödus Petter Solbergist, ning Markko Märtinit jäid lahutama nüüd vaid 3,1 sekundit. Eestlane pidi hürdaulikaprobleemide tõttu vahetama käike manuaalselt.
Didier Aurioli Škodal oli probleeme ning ta püüti kinni kaks minutit hiljem startinud Carlos Sainzi poolt, kuid Aurioli tolmupilves sõites tegi hispaanlane sõiduvea ja liikus võistlustrassil kihutamise asemel mööda põldu. Teele tagasi pöördumiseks kulutas ta kolmteist minutit ning tema jaoks lõppes kõrgele kohale võitlemine. Citroeni meeskond ei lubanud Sainzil võistlust katkestada ja nii jätkas hispaanlane nö. testirežiimis.
Kümnenda ja üheteistkümnenda katse ülesõidul ületas soomlane Tommi Mäkinen kiirust ja sai selle eest 5 trahviminutit.
Üheteistkümnenda, Mititai Finishi nime kandva katse alguseks oli Markko Märtini Focusel vahetatud käigukast, ning nüüd sai Fordi esipiloot katselt kirja kiireima aja. See oli esimene katsevõit Ford Focuse uuel mudelil ja samuti lõpetas see Prantsuse autotootja, Peugeot, Uus-Meremaa katsevõitude seeria.
Kaheteistkümnendal katsel näitas kiireimat aega jällegi Ford ning Markko Märtin. Pool sekundit kehvema aja sai Marcus Grönholm.
Kolmeteistkümnendal katsel õnnestus Markko Märtinil vahet Grönholmiga vähendada poole võrra (26,2 sekundini), sest soomlane tegi sõiduvea. Ühes vasakkurvis keeras Grönholm auto lihtsalt külili. Pealtvaatajate abiga saadi Peugeot taas ratastele ja sõit võis jätkuda.
Neljateistkümnes katse tõi kaasa draama Fordi meeskonnale, kui keset sõitu Markko Märtini autol kadus mootorist jõud ja eestlane pidi võistluse katkestama teiselt kohalt. Saatus ei säästnud ka Harri Rovanperät, kes sõitis teelt välja ja katkestas neljandalt positsioonilt. Marcus Grönholm võttis järjekordse katsevõidu.
2,1 kilomeetrised Manukau katsed olid teise päeva viimased. Neist esimese võitis Fordi tehasesõitja Francois Duval ja teise Subarul sõitev Petter Solberg.
Kolmanda päeva esimese katse võitis Marcus Grönholm Petter Solbergi ees
Kaheksateistkümnenda katse võit läks Richard Burnsile, kes edestas 0,2 sekundiga Marcus Grönholmi. Hyundai meeskonda tabas järjekordne ebaõnn, kui Freddy Loix sõitis teelt välja. Toni Gardemeister, Alister McRae ja Didier Auriol tõusid tänu sellele ühe koha võrra, vastavalt viiendaks, kuuendaks ja seitsmendaks. Isegi 5 trahviminutit saanud Tommi Mäkinen tõusis nüüd punktikohale ehk kaheksandaks. Tema kaotus liidrile oli peaaegu 9,5 minutit.
Alates kaheksateistkümnendast katsest hakkas Burnsil sõit hästi klappima, ning nopiti Marcus Grönholmi ees kõigi järgmiste katsete võidud. Vaatamata sellele kujunes Grönholmile viimane võistluspäev vaid esikoha vormistamiseks, paar sekundit kaotust viimastelt katsetelt ei ohustanud enesekindla Peugeot'i piloodi saavutust.
Uus-Meremaa kaks kiiremat on eesotsas ka MM-i üldarvestuses. Burns, kes on ainsa sõitjana saanud punkte kõigilt neljalt osavõistluselt, on kogunud 26 punkti. Grönholmil on kahe etapivõiduga vastu panna 20 silma. Järgneb Citroëni trio ja kuuendal kohal on Märtin 13 punktiga.
Peugeot kerkis liidriks ka meeskondlikus arvestuses. Prantsuse autotootjate rebimises on neil 49 punkti, Citroënil seevastu punkte 44. Kolmas positsioon kuulub 26 punktiga Fordile, kui Subaru tõusis vaid nelja punkti kaugusele.
Tulemused
1. Marcus Gronholm (Peugeot 206) 3:45:21,2
2. Richard Burns (Peugeot 206) 3:46:29,9
3. Petter Solberg (Subaru Impreza) 3:47:31,0
4. Sebastien Loeb (Citroen Xsara) 3:49:36,6
5. Toni Gardemeister (Þ;koda Octavia) 3:53:35,0
6. Alister McRae (Mitsubishi Lancer) 3:54:35,4
7. Tommi Mäkinen (Subaru Impreza) 3:55:11,4
8. Didier Auriol (Škoda Octavia) 3:55:29,8
|
|
|
|