Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Stardipalavik Fordis
|
Loe lisaks |
|
|
"Nii palju kui minul temaga kokkupuuteid on olnud, ei oska ma ühtegi puudust esile tuua," kostab kaardilugeja Michael Park, kui palun tal uue Ford Focus WRC mõttes lahti riietada. "Autos peitub kiirus, mida Markko ihkab."
Markko Märtin võtab hoogu maha. Et altmineku korral ei peaks silmi peitma. "Iga asi vajab harjumist. Kindlasti kulub paar sõitu, et end uues masinas koduselt tunda."
Focuse 2003. aasta spetsifikatsioonist tõotab kujuneda käimasoleva rallihooaja sensatsioon. Eelreklaam ületab kohati hea tava piirid: üksikute esikohtade püüdmisest jääb väheks, meeskond valmistub üllatusteks kogu aasta lõikes. Tuleristsed saab auto aprilli keskel Uus-Meremaal.
Alanud nädala veedab Fordi tiim Hispaanias, et masinale viimane lihv anda. Seni kasutusel olnud mudeliga teenis Ford punkte 17 MM-etapilt järjest. Selle saavutuseni ei ole keegi teine ajaloos küündinud. Tekib küsimus, kuhu edasi?
"Tõsi ta on, kuidas parandada niigi hea auto omadusi?" küsib Martin Whitaker isegi hetkeks ehmudes. Whitaker peaks olema mees, kes teab, mida räägib. Vastupidiselt Märtinile on Fordi nimega seotud motospordi asju Vanas Maailmas korraldav Whitaker verbaalselt valmis sildu põletama.
"Uus Focus tähendab edasisammu igas valdkonnas," juubeldab Whitaker tiimi veebilehel. "Aerodünaamiliselt on auto väga-väga efektiivne. Meie kiirus sirgetel peaks olema märgatavalt paranenud. Kuid see pole veel kõik," jätkab inglane justkui teleturu kaupa söödavaks muutes. "Veojõud on paranenud, nagu ka mootor ja pidurid. Focus RS 2003 on kiirem ja meil on põhjust optimistlikult tulevikku vaadata."
Palju uue rallimudeli arendamine raha neelab, on teadmata. Masinad, mida MM-karussellis sõidutatakse, maksavad umbes 10-15 miljonit Eesti krooni. Lõpp-produkti valmistamiseks kulunud teadmisi oskavad rahasse ümber arvutada vaid nende omanikud ja ekspluateerijad. Võrdlusainet saab vaid kahe eksmaailmameistri koondamisest eelmise hooaja järel. Nii avar, et lisaks auto ehitamisele Colin McRaed ja Carlos Sainzi palgal hoida, pole isegi Fordi rahakott.
Tehnikadirektor Christian Loriaux käekirja kandev Focuse värske spetsifikatsioon antakse Uus-Meremaal Märtini ja Francois Duvali käsutusse. Soomlane Mikko Hirvonen peab leppima vana auto kohendatud versiooniga. "Fordis on väga põnevad ajad. Meeskond elab uue auto vaimus," ütleb Whitaker.
"Aasta on meile igati rahuldavalt alanud. Võib-olla kõlab see suurustamisena, aga Uus-Meremaalt lähme ilmtingimata tänavust esimest poodiumikohta võtma. Sealne ralli sobib Markkole," võtab legendimeister Park jutuotsad kokku. Eesmärgi sõnastamisel pole inglane kunagi hätta jäänud.
|
|
|
|