Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Eesti meeskond IRSI-l üheksas
|
Loe lisaks |
|
|
Margus Murakas, Dmitri Mälson ja Andrus Laur lõpetasid lõpuks vaid kahest sõidust koosnenud IRSI (Ice Races Series International) jäärajasarja üheksanda kohaga.
Tegemist on mitteametliku tulemusega, kuna sarja korraldajad pole suutnud kuu aega pärast sarja lõppu ametlikke tulemusi avaldada.
"Sarja lõpp vajus kuidagi ära. Teisele etapile Itaalias tuli kohale 14 autot, Peterburi etapp jäeti hoopis ära," nendib Murakas. "Sõidud ise aga olid pingelised."
Avaetapil Chamonix's lõpetas Eesti meeskond 14. kohaga, teisel ja ühtlasi viimasel St. Bernardis oldi viiendad. "Tulemusi analüüsides paistab selgelt, et kiirust oli meil piisavalt, kuid stabiilsusest jäi puudu," sõnab Murakas. "Rajad olid kitsad ja aeglased, kuid meie olime autot seadistades arvestanud kiirema rajaga. Möödasõidud olid keerulised, päris tihti läksid konkurendiga küljed kokku."
Murakas lisas, et tundmatuna kohalike ässade vastu sõitmine oli ka muus mõttes keeruline. "Tuleb ennast pidevalt tõestada. Kui kohalik kiire sõitja satub meie auto taha, toovad kohtunikud sinise lipu (kohustab taganttulija mööda laskma - K. S.) palju kergekäelisemalt välja kui sel juhul, mil meie oleme aeglasema taha takerdunud. Eks järgmisel aastal ole lihtsam, teised teavad sind ja meie teame täpsemalt, mida oodata."
Itaalias viies koht
IRSI võistlusnädalavahetus on jagatud kolmele päevale: reedel peetakse kvalifikatsioonid, kus pannakse paika nii laupäevase kui pühapäevase esimese finaalsõidu stardijärjekord. Ülejäänud startide lähtejärjekord selgub eelnenud sõidu tulemuste põhjal.
Iga võitlussõit kestab 30 minutit, 12. ja 18. sõiduminuti vahel on ette nähtud boksipeatus sõitjate vahetamiseks. Boksi sissesõidu ja väljasõidu ajavahemik ei tohi olla lühem kui 50 sekundit.
Laupäeva ja pühapäeva viimaseks stardiks on finaal, kuhu pääseb 16 paremat varem kogutud punktisumma põhjal. Punkte antakse finaalis tavasõidust 20% rohkem. Kogu võistluse võitja selgitamiseks liidetakse kahe päeva tulemused. "Chamonix's saime ühes sõidus nulli," selgitab Murakas. "Tegime boksipeatuse liiga kiiresti, 47 sekundiga. Meile määrati stop-and-go-karistus, kuid ma ei märganud musta lippu ega keeranud boksi."
Chamonix' sõidu muutsid raskeks vahelduvad rajaolud. Teiseks võistluspäevaks oli rajal paiguti asfalt väljas, paiguti aga oli see endiselt jääs. "Ei osanud päris hästi taktikat valida, kas püüda läbida kurve ideaaltrajektooril ja säästa rehve või läbida kurve jõulibisemisega."
Kui Prantsusmaal pidi Eesti meeskond leppima 14. kohaga, siis Itaalias St. Bernardis tuli kokkuvõttes viies koht. "Itaalias oli mõnevõrra lihtsam, teadsime, mis ees ootab," sõnab Murakas. "Rada oli palistatud kõrgete vallidega, nii et kurvide taha polnud vähimatki näha. Trajektoorid pidid peas olema, samuti tuli kokkupõrgete vältimiseks teraselt jälgida lipukohtunike märguandeid."
Pühapäevastest sõitudest õnnestus Eesti meeskonnal üks võita, teisel tuli teine koht. "Finaali esimeses kurvis põrkasime ühe suurfavoriidi Philippe Gache Toyota Yarsisega (baseerub Corolla WRC tehnikal) kokku. Kordusstarti alustasime viimaselt kohalt ja suutsime tõusta kuuendaks," rääkis Murakas.
IRSI esimese etapi võitsid Yvan Müller - Gilles Stievenart (Seat Cordoba), teise Eric Arpin - Eric Cayrolle (Ford Puma). Mitteametliku punktitabeli alusel on kahe etapi kokkuvõttes võitjad Patrick Postillon - Jean Philippe Dayraut (Mitsubishi Lancer).
|
|
|
|