Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
18. jaanuar 2013 8:35
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Erakogu

«Kurvis on 2 pedaali. Üks on pidur ja teine on labidas»

 Loe lisaks
Eestlased harjutavad sõitu Soomes ja Rootsis

"Jõudsime järeldusele, et kurvis on meil 2 pedaali. Üks on pidur ja teine on labidas. Vali ise kumba tahad," kirjeldas aasta algul Rootsis sõidutreeningul käinud Jarmo Võsa.

Reinsalu Spordi sõitjad Valdur Reinsalu, Andri Õun, Risto Lepik ja Jarmo Võsa osalesid 2.-5. jaanuaril Põhja-Rootsis Arjeplogi nimelises linnas Marko Jokineni poolt läbiviidud koolitusel.

Eestlased leidsid, et kuigi siin on talv ja võimalik jää- ning lumeradadel sõita, oli reis Rootsi riiki siiski põhjendatud. Kõik rajad on seal spetsiaalselt ette valmistatud autodega erinevate harjutuste tegemiseks, lumi on järvedelt freesitud, mitte lihtsalt hange lükatud, mis teeb rajalt väljasõidu ohutumaks.

Kuigi koolitusel osalenud meeste tase on väga erinev, pidades silmas alles oma esimese rallikrossihooaja lõpetanud Risto Lepikut ja samuti treeningust osa võtnud Euroopa autokrossi II koha meest Valentin Koršunovi, oli koolitusel osalemine kõigi arvates vajalik. Auto tunnetust ja enese julgust proovile pannes said kõik sõitjad aru, et samalaadseid koolitusi on vaja selleks, et edasi areneda.

Koolitus viidi läbi tänavasõiduautodega Audi A5, millel all naastrehvid. Andri Õun lausus, et kui tulla toime tänavasõiduauto valitsemisega libedates oludes, saab seda oskust kasutada ka rallikrossiautoga kuivades oludes. Valentin Koršunov lisas, et Arjeplogis oli rajad ettevalmistatud nii, et sai tänavasõiduautoga teha sarnaseid harjutusi, mida läheb vaja võistlusautoga võistlusolukorras.

Koolitus kestis kolm täispikka päeva. Risto Lepiku sõnul oli hea, et koolitus ei olnud lühem, kuna esimesel päeval sai õppida autotunnetust, teisel päeval parandada eelmisel päeval õpitut ja kolmandal päeval õnnestus tegeleda aja ja trajektoori korrigeerimisega. Valentin Korsšnovi hinnangul sõltub koolituse kestus sõltub tavaliselt iga koolitusel osaleja õppimisvõimest – kes suudab kiiremini omandada erinevaid harjutusi ja kes aeglasemalt: "Kindlasti kulub mõne harjutuse omandamiseks rohkem aega ja mõnda ei pruugigi seda esimesel koolitusel selgeks saada."

Koolituse esimesel päeval tuli väga tihti ette, et sõitjad pidid autosid lumest välja kaevama, kuna ei osatud hinnata enda tegelikke sõidukogemusi. Valentin Koršunov märkis, et esimesel päeval kaevasid kõik autosid välja, kolmandal ei pidanud seda enam keegi tegema. Jarmo Võsa lisas, et esimesel päeval oli sõitjate käsutuses kaks pedaali – üks oli pidur ja teine lumelabidas.

"Teisel päeval valisime põhiliselt siiski piduri. Kaks korda päeva jooksul suutis Risto siiski meile organiseerida kergemat sorti füüsilise treeningu," kommenteeris Võsa, lisades naerdes, et päeva lööklauseks kujunes ütelus: "Ma ei ole küll mingi õpetaja, aga mina nii ei sõidaks."

Võsa sõnas, et kuna tema igapäevaseks sõiduvahendiks ka Eesti talvistes oludes on nelikveoline tänavasõiduauto, oli temal autotunnetus parem juba esimesel päeval, mistõttu sai ta varakult hakata keskenduma harjutuste puhtamale sooritusele.

"Üldpildis oli koolitus mega. Sain veelgi julgust juurde ja mõnikord liigagi palju. Marko sõnul ongi minu suurim probleem see, et ma tean, et suudan autot kontrollida, mistõttu sisenen mõnikord kurvi liiga kiirelt ja seetõttu kaotan tänu libisemisele pisut aega," lisas sel hooajal ainult rallikrossivõistlustele keskenduv Jarmo Võsa.

Järgmine Marko Jokineni ja carcontrol.fi poolt läbiviidav koolitus toimub Arjeplogis 1.-3. märtsil. Lisainfot koolitusel osalemise võimaluste kohta annab Reinsalu Sport.
Artikli juurde
24.04.2024
Rahvasprint sõidetakse Valge Daami ralli kiiruskatsel
Artikli juurde
29.04.2024
Eesti rallikrossisõitjad saavutasid Eesti ja Balti sarja avaetapil viis esikohta
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
28.04.2024 16:04
Est Rx 1. Etapp Raassilla (0)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia