Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
25. veebruar 2021 19:47
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Pille Russi

Selgusid Eesti parimad jäärajasõitjad

Sulailm tõmbas joone alla jäärajasõidu Eesti karikavõistlustele, käesoleva nädala laupäevale planeeritud neljas etapp jääb ära ning parimad selgusid kolme etapi kokkuvõttes.

Kõigil kolmel etapil saavutasid omas klassis esikoha neli võidusõitjat: Marko Muru (klass 2WD sport), Rainer Umbleja (tagavedu kuni 2000 cm³), Johannes Kasemaa (krosskart 125 cm³) ja Rait Sööt (krosskart 650 cm³). Teistes klassides tulid karikavõitjateks Andri Kutsar (noored), Maria Roop (naised), Dauri Demant (esivedu), Jüri Hinsberg (tagavedu üle 2000 cm³), Raik-Karl Aarma (4WD), Kristo Saar (4WD mini), Siim Aas (4WD sport) ja Sten Oja (krosskart Xtreme).

Tähelepanuväärse saavutusega sai hakkama 17-aastane Marko Muru. Ta võitis täiskasvanute 2WD sport klassis, saavutas teise koha noorteklassis ja oli viies esiveoliste tänavasõiduautodega sõitvate täiskasvanute konkurentsis.

Kui sportklassis sõitis Muru umbes 270 hobujõudu arendava võidusõiduautoga Honda Civic Type-R, siis teistes klassides tillukese esimese põlvkonna Nissan Micraga, millel võimsust 60 hobujõu ringis. Sportklassides kasutatakse piikrehve, tänavasõiduautodel tänavasõidurehve.

"Nende kahe autoga tuli päris erinevalt sõita - Micraga otsida paremat pidamist ja voolida kurve, Type R-iga oli gaas pidevalt põhjas. Aeglasemad rajad sobisid paremini Micrale, kiiremad Type R-ile," rääkis Muru. "Autode ja rehvide eripäradega tuli arvestada, aga ümberkohanemine ei olnud keeruline, tuli kuidagi loomulikult, tunnetuse pealt."

Kui Honda Civic Type-R on võidusõidus tavaline, siis esimese põlvkonna Nissan Micra kuulub nii liikluses kui autospordis harulduste sekka. 1982. aastal esitletud mudel on vaid 3,7 meetrit pikk ja kaalub 750 kilogrammi. "Tegime selle isaga korda, mootor vajas remonti ja üht-teist veel. Väga hea auto on, kerge ja erksate reaktsioonidega," lisas Muru.

Jäärajasõidu Eesti karikavõistlusi korraldava Eesti Autospordi Liidu rallikrossikomitee esimees Mati Kask ütles, et on väga rahul sarja toimumisega. "Sõitjatel oli autod väga hästi ettevalmistatud, tehnilistel põhjustel katkestamisi juhtus harva. Osalejad täitsid viiruspiiranguid – oli näha, et kõik mõistavad, et võistluste toimumise eeldus on vastutustundlik käitumine."

Karikasarja esimene etapp toimus 7. veebruaril Korijärvel, teine ja kolmas 13. ja 14. veebruaril Võrtsjärvel erinevatel radadel.

Vaata lisaks:
www.autosport.ee

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
25.03.2025 20:24
Rahvakrossi EKV IV ja Raassilla Karika I etapp 202 (0)
23.02.2025 12:33
Otep�� Talveralli 2025 (1)
17.02.2025 10:16
Rally Sarma 2025 (1)
29.01.2025 15:43
2025 Monte Carlo Rally (0)
13.01.2025 22:46
Rally Aluksne 2025 video (3)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia