Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
SK Raudroos korraldab juunis rahvaralli
|
Loe lisaks |
|
|
Juuni teisel nädalavahetusel peetakse Harjumaal rahvaralli "Raudroos 2005", mis kuulub Eesti noorteralli meistrivõistluste ning Autolehe ja Moskvich Liiga karikavõistluste arvestusse.
10. ja 11. juunil toimub spordiklubi Raudroos korraldusel rahvaralli "Raudroos 2005". Võistluste juht Jüri Roost sõnas, et nende spordiklubile on see esimene kord rahvarallit korraldada: "Seni oleme läbi viinud sprindivõistlusi, mida on olnud üle 20 ja oleme korraldanud üle 30 autoorienteerumise."
Võistluse juhend avaldati sel nädalal ning 18. mail algas osavõtjate registreerimine. Võistlusraja kogupikkus on ligi 250 kilomeetrit, sellest kiiruskatseid ligi 30 kilomeetrit. Võistluse pikim kiiruskatse on 3,2 km ning lühim 0,7 km. Rada on jaotatud üheks ringiks ja ring kaheks osaks.
Raudroosi rahvaralli kaheteistkümnest katsest kahte kasutatakse autospordis esmakordselt. 90-protsendi ulatuses kulgeb võistlustrass kruusal.
"Sõidetakse Harjumaa teedel. Kus täpselt, seda ei saa veel avaldada, kuna rajaga tutvumist ette nähtud ei ole," sõnas Roost. "Hoiame selle ralli klassikalisena, milline rahvaralli olema peakski. Analoogselt ei toimu rajaga tutvumist tihti ka Soomes."
Jüri Roost kinnitas, et uuendusena antakse võistlejaile reaalsusele vastavad rajaskeemid. "Need on GPS-i ja satelliidi abiga paika pandud. Skeemile on märgitud vahemaad 100 meetri kaupa, nii et osavõtjail saab olema väga täpne alusmaterjal, millist ei ole varem antud."
"Testmoodi on Raudroosi rahvarallil ka see, et ei ole ühtegi rehvišikaani. Vaid mõnes kohas on nurgad koonustega veidi teravamaks aetud. Võin öelda, et tegemist ei saa olema ei kurika ega šikaaniralliga," rääkis Roost. Ta lisas, et sõitjate survel on rallil kasutusel ka täpsuslõik.
Millega peaksid võistlejad kindlasti arvestama? "Spetsiaalselt ei millegi tavapäratuga," märkis Roost. Võistluste juht kinnitas, et rehvide valik ei tohiks samuti sel korral probleemi valmistada: "Muid piiranguid ega kohustusi ei ole, tuleb jälgida rahvaspordis kasutatavate autode tehnilisi nõudeid. Kuna enamus trassist on kruusal, siis on tõenäoliselt arukas valik kruusarehv. Et rada ei ole väga pikk, saab selle ühe jooksuga läbi sõidetud."
Roost lisas, et aega võistlejail üle ei jää, et trassil autot hooldada. "Jaanimäel on hooldusala, kus kahe osa vahelise poole tunniga tuleks toime tulla." Tankimine lubatud kogu võistluse vältel.
Rahvaralli "Raudroos 2005" starti lubatakse kuni 130 autot.
|
|
|
|