Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
22. märts 2005 7:14
Loe kommentaare (27)
Trüki lehekülg

Auto seadistuste testimine - see on imelihtne!

Gabriel Müürsepa ja Mihkel Haugi võistlusauto. Foto: ReproAutospordiajakiri rally.ee viis koostöös firmaga Privilo OÜ Võrumaal Väimelas läbi omanäolise testi. Eesmärk oli välja selgitada, kas ja kui lihtne on Eestis mõõta ralliauto kiirendus- ja võimsusomadusi.

Mõõteseadet rentiva Privilo OÜ juhatuse liige Priit Suviste kinnitusel on aparaat Eestis ainulaadne. "See annab hea ülevaate auto kohta ja mingil määral juhi potentsiaalist. Saab võrrelda erinevaid tulemusi - näeb ära ka efekti, näiteks, kui auto seadistust on muudetud," rääkis Suviste.

Tema kinnitusel on adekvaatsete mõõtetulemuste saamisel eelduseks sarnased testimisolud. "Testi ajal peab võimalikult täpselt teadma auto kaalu koos juhiga, kuna see mõjutab tulemuste objektiivsust. Seadme kasutamiseks on vaja siledat ja sirget teed. Kõigi andmete saamiseks on vaja läbida ligikaudu pool kilomeetrit, suurema osa andmetest saab siiski kätte 200 meetriga," ütles Suviste.

Pihuarvuti suurune seade kinnitub tuuleklaasi külge, voolu saab sigarisüütajast. Samuti on olemas vastavad juhtmed generaatoriga ühendamiseks. Süsteem võimaldab salvestada ligi paarkümmend erinevat parameetrit, nii mootori tööst kuni G-jõudude mõõtmiseni.

"Ohvriks" sai valitud Gabriel Müürsepa võistlusauto Lada Samara, millega Võrust pärit rallimees läbis mitmel korral ligi poole kilomeetri pikkuse suletud sirge teelõigu, seade auto käitumist fikseerimas.

"Saime rohkem aimu, millised auto võimalused täpsemalt on. Usun, et kui seadmega paar päeva tööd saaks teha, on võimalik auto seadistus ka päris korralikult paika panna," märkis rallidel Müürsepale kaarti lugev Mihkel Haug. Rallimeeste kinnitusel annab aparaat väga arvestatavat infot.

"Nüüd oleks huvi suvel asjaga natuke pikemalt proovida, et katsetada erineva käigukastiga ja erinevat mõõtu veljega. Tahaksime ka mootorit natuke erinevatesse seadistusse panna," lisas Haug.



Mõõteseade kinnitatuna auto esiklaasile.



Mõõtetulemused sõltuvad ka rehvidest.



Antud graafik näitab hobujõude ja väändemomenti võrdluses pööretega. Pöördemoment on tähistatud punktiirjoonega, hobujõud pideva joonega. Antud autol saavutati maksimaalne pöördemoment 101,3 Nm 6156 pöörde juures.

Lisainfo: www.privilo.ee
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia