Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > «Oli ebaõnne, katsetuste ja arenduste aasta» |
|
«Oli ebaõnne, katsetuste ja arenduste aasta»
|
Loe lisaks |
|
|
Kahes rühmas võistelnud Ago Ahu - Kalle Ahu hindavad lõppenud hooaega ebaõnne, katsetuste ja arenduste aastaks. "Seda nii tehniliselt kui ka majanduslikult," nendivad vennad.
"Kõikide esiotsa autode kiirused on oluliselt kasvanud ja konkurents on märgatavalt tugevnenud, mistõttu oligi vaja mingeid muudatusi teha. Muidu oleks läinud mõttetuks punnimiseks, sest tehnika ja konkurendid arenevad ju iga päevaga," räägib Kalle Ahu.
"Täiendusi sai tehtud Saaremaa ralliks - kui senini sõitsime täieliku N-rühma autoga, siis Saaremaaks tegime A-rühma piires lubatud (rahvuslik klass E10 peab vastama N või A rühma nõuetele - toim.) muudatused turbo ja õhuvõtusüsteemiga ning käisime Soomes stendis."
Auto muudatused olid vendade sõnul selgelt tuntavad. "Seetõttu lootsime ka Saaremaalt oluliselt paremat tulemust," lausub Kalle Ahu.
"Reede õhtused pidurite ja roolivõimu probleemid aga maksid kätte kogu ralli tulemuse. Avapäeva kaotus ei olnud küll suur, aga sellises tõsises konkurentsis kukutas see meid 14 kohale! See tegi meie elu laupäeval märksa keerulisemaks, sest 15 esimest autot startisid pööratud järjestuses. Läksime teisena rajale ja hiljem pärast Jaan Mälder juniori väljasõitu startisime esimesena. Olukord ilmselt kommentaare ei vaja - esimest korda oli ikka "kuradi" libe," räägib Ahu muljeid meistrivõistluste viimaselt etapilt.
"Korduvkatsetega sai küll positsiooni oluliselt parandatud, kuid viimasel katsel juhtunud rehvi purunemine rikkus lõplikult kogu ralli. Enne viimast katset olime absoluutarvestuses 6. kohal."
"Kokkuvõttes oleme aga muudatustega rahul. Nagu näitasid Saaremaa korduvkatsete ajad, loodame tulevikus absoluudis ka tõsisemat konkurentsi pakkuda. Kuigi üldiselt võib Saaremaa kohta öelda, et sellist heas rütmis ja ilma probleemideta sõidetud katse tulemust ei olnudki, siis endalegi üllatusena kaotasime näiteks Taritu katse teistkordsel läbimisel Ford Focus WRC-l võistelnud Jari Viitale vaid 5 sekundit," lisab Ahu.
Tuleval aastal vennad olulisi muudatusi oma Mitsubishi Lancer Evo kolmele teha ei plaani. "Jätkame sama autoga rahvuslikus klassis," kinnitavad nad. "Loodame, et uuel aastal sujub kogu ettevõtmine veidi paremini ja saame korralikult keskenduda sõidule. Kuna teeme suure osa kõikidest ettevalmistusest ise, vaevab tihti nii vaimne kui füüsiline väsimus."
"Talvest nii palju, et kodusel sõidul Võrus osaleme kindlasti. Lätti tahaks ka minna, kuid täna eelarve seda veel ei luba. Eks näis, mis tulevik toob. Loodame ikka, et talverallidel on korralikult lund ja kõik konkurendid stardis - üritame anda endast parima ja pakkuda tõsist konkurentsi."
|
|
|
|