Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Veokakrossi medalisaajad selguvad Tapal
|
Loe lisaks |
|
|
Kuigi EAL taastas endise olukorra punktitabelis ja õige mitmed võistlejad said finaalis mittestartimise eest tabelisse nulli, on meistrivõistluste seis enne viimast Tapal toimuvat etappi põnev.
Veoautokrossi meistrivõistluste viimane etapp sõidetakse 10. oktoobril Tapal. Kolmel klassiliidril on küll medal kaelas, kuid selle värv selgub alles siis, kui langenud on finaalsõidu finishilipp.
Kõiges kolmes arvestusklassis - veoautodel GAZ 51/52 ja GAZ 53 ning veobagidel GAZ 51 - on tänavu olnud kindel liider. Vastavalt Avo Pilv, Sigmar Tammemägi ja Indrek Viibur on lähedal tiitlivõidule, kuid meistrivõistluste reglement, mille põhjal üks tulemus läheb tabelist maha ja viimase etapi punktid korrutatakse koefitsendiga 1,5, teeb olukorra enne viimast sõitu siiski põnevaks. Tehniline rike või sõiduviga finaalis võib iga nimetatu esikohast ilma jätta.
Staažikaim ja kogenuim esikolmikust, "Haanja miis" Avo Pilv on korra (mullu) veokakrossi tiitlivõitu juba maitsnud. Tänavu on Pilv teinud hooaja, millesarnast autospordis harva ette tuleb - neljast stardist neli võitu ja selle eest on tal tabelis 60 punkti.
Ja siiski ei saa Pilv Tapal loorberitel puhata, sest samas võistlusklassis leidub üks stabiilne mees veel - noor võruke Kuido Klooren. Klooren on andnud vanameistrile paar tõsist lahingut ja noppinud tema järelt kõik teised kohad. Temal on punkte 52.
Arvestades üldjuhendis sätestatud reegleid, tuleb mõlemal võidusõitjal viimast etappi väga tõsiselt võtta. Juhul, kui Klooren peaks selle võitma, kogub ta liitmiste-lahutamiste järel 62 punkti. Pilve ei aita sel juhul ka varasemad võidud - üks neist läheb ju kui "halvim" tulemus maha - ja oma noore konkurendi edestamiseks peab ta viimaselt etapilt koguma vähemalt 17 punkti ehk võtma kolmanda koha. Neljandast kohast (viimase etapi eest saab see koht 14 punkti) jääb juba väheks.
Kolmandale medalikohale heitlevad Indrek Järvpõld, Marko Kokk, Tarmo Kihulane ja lätlane Bruno Leimanis. Meeste omavahelise järjestuse otsustab vaid viimane etapp - kes ees see mees -, kusjuures Järvpõld ja Kokk võivad Klooreni katkestamise korral tõusta ka teiseks.
Veoautodel GAZ 53 on tänavu kõige kindlamalt võistelnud Sigmar Tammemägi, traditsioonilisest "veokate kantsist" Võrumaalt. Kullalootus on aga ka tema isal Silver Tammemägil, kelle võidu korral peab poiss meistriks tulemiseks olema vähemalt kolmas. Teoreetiliselt võib nooremat Tammemäge edestada ka tapalane Mart Kork, kelle etapivõidu korral peab Sigmar olema vähemalt neljas. Erinevalt Sigmar Tammemägist on vanemal Tammemägil ja Korgil tulemus kirjas vaid kolmelt etapilt.
Mait Mäesaarel, kes on praegu veel kokkuvõttes kolmas, kullalootust enam pole, sest tema on saavutanud tulemuse kõigilt neljalt etapilt ja väikseimad punktid kuuluvad mahaarvamisele. Küll aga kandideerib Mäesaar reaalselt ülejäänud medalitele, mida edu korral võivad veel püüda ka Argo Allik ja Peep Kimmel.
Avo Pilve saavutuse kordamisele oli lähedal bagimees Indrek Viibur, kuid nelja etapivõitu neljast tal siiski võtta ei õnnestunud - üks finaal jäi Järvamaa võidusõitjal tehnilise rikke tõttu liidrikohalt pooleli. Viimasel etapil võivad Viiburi lootused kustutada nii Ahti Paavel Palamuselt kui ka lätlane Vents Rukis. "Agade ja kuide" välistamiseks peaks Viibur kodurajal olema vähemalt kolmas, vastasel korral on konkurentidel samuti võimalus.
Selleski klassis on medalipretendente lisaks nimetatud kolmele veel - nii Marek Leegiste kui ka Dainis Leimanis võivad tõusta vähemalt hõbedale.
|
|
|
|