Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Kristjan Sooper
30. jaanuar 2003 22:31
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Jari-Matti Latvala: tegin vaid ühe vea

 Loe lisaks
Eesti ralli MV punktiseis pärast 2003. a 1. etappi

Läti ralli MV punktiseis pärast 2003. a 1. etappi

17-aastane soomlane tegi puhta töö

7. rahvusvaheline autoralli Eesti talv 2003

Martins Balodise Celica streigib

Jari-Matti Latvala Toyota Corolla WRC. Foto: Rauno Kais
Sama kindlalt kui Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Toyota Corolla WRC) võitsid ralli "Eesti talv 2003" absoluutarvestuses, olid Ivar Raidam - Robert Lepikson (Mitsubishi Lancer Evo VI) parimad N-rühmas.

Kõik kiiruskatsed võitnud 17aastasele Latvalale oli Eesti taliralli esimeseks võistluseks WRC-auto roolis. "Kogu ralli jooksul tegin vaid ühe sõiduvea, viimasel kiiruskatsel, ühes kurvis kilomeeter enne finiðit läks auto "vurri" ja kaotasin umbes kümme sekundit, kuid muus osas oli päev täiuslik," rääkis Latvala.

Tõsise ehmatuse pidi Latvala üle elama siiski ka viimase kiiruskatse fini_is, kus välja surnud mootorit ei õnnestunud kohe käivitada. "Olin juba üsna mures, eelmisel hooajal tekkis mul ju küllalt palju tehnilisi probleeme ja mõtlesin, et hakkab jälle peale," rääkis ta. "Tegelikult oli auto välja suremine minu viga: lülitasin kogemata kütusepumba välja." Ralli Eesti talv korraldust kiitnud Latvala lisas, et tema tänavune programm Fordi tehasemeeskonnas pole veel sajaprotsendiliselt paika pandud. "Kindlasti osalen Soome ja Suurbritannia MM-rallidel, kuid võimalik, et lisaks nendele veel kahel etapil. Võib-olla on esimeseks MM-etapiks Akropolise ralli," sõnas kaheksaaastasena esimest korda ralliauto rooli istunud Jari-Matti Latvala.

N-rühma kiireimad Raidam-Lepikson edestasid A-rühma Mitsubishi Lanceril sõitnud lätlasi Ivars Vasaraudist - Andris Simkust 41 sekundiga ning lähimaid konkurente samas klassis, üldjärjestuses kuuenda koha saanud lõunanaabreid Armands Maspansit - Normunds Aizkalnsi (Mitsubishi Lancer Evo VII) ühe minuti ning 18,9 sekundiga.

"Tõestasin, et mingi käigukastihammasratta pärast pole keegi rallit võitnud ega kaotanud," viitas Raidam mullusele E.O.S. rallile, kus nad käigukasti nõuetele mittevastavuse tõttu diskvalifitseeriti. "Seda võitu oli enda jaoks vaja. Kiibitsejad ja muidu arvajad nägid nüüd, kuidas asjad on."

Neljas ja viies koht kuulusid lätlastele, vastavalt klassi E9 võitjad Martins Balodis - Andris Birins (Toyota Celica) ja klassi A6 kolmandad Matiss Mezaks - Arnis Ronis (Ford Escort RS Cosworth).

Kolm ekipaazhi 11 sekundi sees

Mullune klassi N2000+ Eesti meister Mait Meriloo koos uue kaardilugeja Einar Vettusega lõpetas ralli rühma ja klassi kolmanda ja üldjärjestuse seitsmenda kohaga, kaotus Maspansile-Aukalnsile 4,1 sekundit.

"Eks see ralli rohkem koostöö harjutamise tähe all läks," sõnas Meriloo. "Uus kaardilugeja on väga korrektne ja püüdlik, kuid puuduvad kogemused. Kõige raskem on sõidurütmi tajumine, eks see nõudiski enim õppimist."

Meriloo-Vettuse aegades toimus pööre pärast seitsmendat kiiruskatset, kui seni näidatud üldarvestuse kümnendad-üheteistkümnendad kohad asendusid viiendate-kuuendatega, 11. kiiruskatselt tuli teine koht. "Esimestel katsetel ma aegu ei vaadanudki, lõpus hakkasin juba jälgima," sõnas Meriloo. "Einar kohanes iga kiiruskatsega üha rohkem."
Enne järgmist Eesti ja Läti meistrivõistluste etappi Gulbene ümbruses 7. ja 8. veebruaril plaanivad Meriloo ja Vettus korraldada treeningpäeva.

Mullu Lada VFTSil klassis E2000 Eesti meistriks tulnud Ago Ahu ja Kalle Ahu sõitsid talirallil N-rühma Mitsubishi Lancer Evo III-l ning lõpetasid klassi neljanda kohaga, kaotades Meriloole-Vettusele 5,4 sekundiga.

Ahude tempo muutus pärast viiendat kiiruskatset: kui viiendal olid vennad neljateistkümnendad, siis kuuendal juba neljandad. "Läksime teise võistluspäeva hommikul rehvivalikuga täiesti alt, pärast rehvide vahetust paranesid kohe ka ajad," rääkis Ago Ahu. "Meil polnud hommikusteks katseteks valitud rehvide kohta piisavalt informatsiooni ja tõenäoliselt oli ilm nende kasutamiseks liiga soe."

Ago ja Kalle Ahule kaotasid omakorda N-rühma viiendad ja üldjärjestuse üheksandad Martin Rauam - Peeter Poom (Subaru Impreza) 5,3 sekundiga. Kaheksanda positsiooni kaotasid Rauam/Poom Ahudele viimasel kiiruskatsel. "Ahudel klappis sõit hästi ja nad tegid tugevat tempot," rääkis Poom. "Oleksime ehk pidanud kiirust tõstma. Martinile ei sobi kiiruskatsed roopasse sõidetud teedel, see pähkel on tal veel katki hammustamata."

Samarad ehitati kiiremaks

Rahvusliku klassi E7 võitsid absoluutarvestuse kümnendad Kimmo Jalava - Pentti Tiainen (Toyota Starlet) lõpuks küll rohkem kui kolmeminutilise eduga Ats Remmelga - Urmas Kariku ees (Lada Samara), kuid ralli kahel esimesel kiiruskatsel Raadil üllatasid eestlased oma vaatemängulise ja samas kiire sõiduga legendaarse kuulsuse omandanud soomlase tempo vastuvõtmisega: esimesel kiiruskatsel olid Remmelg-Karik Jalavast-Tianenist 1,3 sekundi võrra kiiremad, teisel kaotasid 0,9 sekundit. Teisel päeval venis vahe suureks, oma osa selles oli Samara tõrkuma hakanud käigukastil.

"Kuna Samara kuulub nüüd rahvuslikku klassi, tohib seda rohkem ringi ehitada," rääkis Remmelg. "Panime peale Webber-karburaatorid, vähendasime kaalu. Auto muutus nii palju kiiremaks, et järgmisteks sõitudeks peame kiiruslegendi vastavalt kohandama. Sinna kantava info hulka tuleb vähendada. Kiirus on niivõrd suur, et vähem oluline info hakkab abistamise asemel hoopis segama."

Klassi A5 võitsid Arvo Ojaperv - Avo Kristov (Nissan Almera 2,0 GT), klassis N2 Gatis Panavs - Ainars Kalnins (Renault Clio), E8 Ivar Tänak - Tõnu Kurvet (VW Golf) ja veoautode klassis Jaan Mölder - Sven Põder (GAZ 51).

Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia