Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
19. jaanuar 2003 6:47
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

17-aastane soomlane tegi puhta töö

 Loe lisaks
Jari-Matti Latvala: tegin vaid ühe vea

Eesti ralli MV punktiseis pärast 2003. a 1. etappi

Läti ralli MV punktiseis pärast 2003. a 1. etappi

Meeke saab Tänaku ja Latvala tiimikaaslaseks

Tänak lõpetas Rootsi ralli Latvala järel teise kohaga

Latvala võitis, Tänak mahtus kuue parema sekka

Jari-Matti Latvala Foto: Alex Nakhapetov
Tartumaal peetud seitsmenda rahvusvahelise autoralli Eesti Talv võitsid Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila ajaga 45.10,4. Toyota Corolla WRC-ga sõitnud soome meeskond edestas N-rühma Mitsubishi Lancer EVO-ga võistelnud eesti parimat rallipaari Ivar Raidam - Robert Lepikson enam kui minutiga. Kolmanda tulemuse sai kirja lätlaste Skandy Auto Rally Teami ekipaazh Ivars Vasaraudzis - Andris Simkus, kaotades võitjale üle kahe minuti.

Võistluste eelsel päeval Eestisse saabunud autoralli neljakordne maailmameister Tommi Mäkinen tuli Latvalale enne võistlust näpunäiteid jagama ning ühtlasi vaatama tema karjääri esimest rallit WRC auto roolis.

"Olen üsna vähe raja-ääres viibinud, aga sellest piisab, et aru saada. Selle poisiga on kõik korras, ta julgeb sirgel isegi kiiresti sõita. Ma aitan noori hea meelega, sest soomlased peavad ka tulevikus rallis edukad olema," rääkis Mäkinen Iltalehtile antud intervjuus.

(Foto: Einar Kotka)

"Olen juhendajate ja manageriga väga rahul, ja meie koostöö on sujunud hästi," rääkis Latvala rally.ee'le.

Kõigi aegade noorima rallisõitjana maailmameistrivõistluste tehasemeeskonnaga lepingu sõlminud 17-aastane soomlane Jari-Matti Latvala jäi rahule nii oma tulemuse kui ka ralli korraldusega. "Üritades sõita oma sõitu, tegin küll üksikuid pisivigu, kuid õnneks mitte ühtki suuremat sõiduviga."

"Ilmselt ei kahelnud Latvala võidus keegi, sest eks oli ju tema auto teistest peajagu üle ning kuuldavasti olevat ta ise ka kibe sõidumees," avaldas arvamust rallilt esimese 4WD auto kogemuse saanud Ahude team.

Ahudel esimene 4WD kogemus

Kuigi eelmise "Eesti talve" esikolmikus platseerunud Margus Murakas ega Urmo Aava seekordsest võistlusest osa ei võtnud, jagus konkurentsi rajale küllalt. Arvestades Ahude kogemusi uue autoga, ei ole absoluudi 8 koht ja klassi 4 koht sellises konkurentsis halb tulemus.

"Tehnikaga suuremaid tõrkeid ei olnud, aga laupäeva hommikul kolmel esimesel kiiruskatsel eksisime rehvivalikuga rängalt - samade kiiruskatsete teistkordsel läbimisel parandasime aega 40,1 sekundit, kusjuures teede seisukord oli märgatavalt kehvem. Niisiis võiks spekuleerides väita, et õige rehvivaliku korral oleks tulemus olnud ligi minuti võrra parem," rääkis Kalle Ahu.

Lätlased oodatult edukad

Kohad kolmandast kuuendani läksid eranditult lätlastele. Absoluudi kolmanda aja sõitsid välja Vasaraudzis-Simkus, neljanda Balodis-Birins Toyota Celical. Küsimusele, kas see tähendab eestlaste poolt tugeva konkurentsi puudumist, vastas läti piloot Martins Balodis, et tõenäoliselt mängib siin suurt rolli mitmete tugevate sõitjate kõrvale jäämine.

"Nagu ma nägin, oli tegemist viimase Corollaga ja see tähendab palju, aga mitte nii palju kui tema saavutus. Ta on kindlasti kiire sõitja ja mida rohkem ta kogemusi omandab, seda kiiremaks muutub ta sõit," nentis Balodis rääkides Latvala edukast etteastest.

"Raidamit ja Vasaraudzist ma püüdma ei hakanud," ütles Balodis. "Mul oli tegemist, et Mezaksi selja taga hoida. Sõitsin vanade rehvidega, mida on kasutatud viiel rallil ning seepärast sõitsin suurte jõulibisemistega, et autot teel hoida," tunnistas eelmisel aastal neljanda positsiooni välja võidelnud Balodis.

Raidam taas võistlustules

Pool aastat aktiivsest rallisõidust eemal olnud Ivar Raidam märkis, et tegemist oli tõelise talveralliga, kus teedel väga palju kruusa välja ei tulnud. "Eelmise nädalavahetusega lumeolusid muidugi võrrelda ei saa, siis oleks olnud veelgi ehedam talveralli," lisas Raidam ajalehele Postimees antud usutluses.

Raidamit suurimaks konkurendiks pidanud Latvala märkis rajakatte kohta, et jää ja lumi temale probleeme ei valmista. "Kõige rohkem ma kardan tegelikult asfalti, aga vist asjatult. Olen pea 10 aastat kardiga sõitnud ja sellest on asfaldil palju abi olnud."

"Latvala... no, see läks oma teed. Kui võistlusrajast rääkida, see trass minu arvates just Raidamile sobib, tema rada - rööpas ja kitsas..." andis oma kommentaari võistlusele Ahude järel meeskonnakaaslase Peeter Poomiga üheksanda positsiooni välja võidelnud Martin Rauam. "Raidam on see mees, kes oskab piiripeal sõita!"

"Kaotus Ahudele ei tulnud ka üllatusena. Ago on väga kiire piloot ja ikka lammutab võimsalt," jätkas Rauam ja andis raja kohta kiitva hinnangu: "Kuigi korralduses olid mõningad agad, oli huvitav sõita, keerulisem kui tavaliselt. Hea, et katsed polnud väga traditsioonilised."

Äpardused käivad mööda autosid ja võistlusrada

Esimesel õhtul Raadil rajaääres avakatseid vaatamas käinud kurtsid, et publiku maine hakkab alla käima, inimesed ronivat suisa raja peale. Korraldajate otsusel jäetigi teisel päeval ära kaks lisakatset, nii pealtvaatajate, kui avarii tõttu, mis oli toimunud võistlusrajal.

Viimase katse eel lõpetas Latvala võistlusauto mootor hetkeliselt töö.
"Kui auto seisma jäi, olin väga õnnetu. Aga seekord läks õnneks," tunnistas põhjanaabrite rallilootus.

"Veendusin, et see ralli oli hea. Aga rohkem võistlusi sel hooajal Eestisse sõitma tulla pole planeeritud, kuigi siin kõik sobis," rääkis Latvala rally.ee'le.



Eesti talv 2003 tulemused absoluutarvestuses


1. Jari-Matti Latvala - Miika Anttila (Soome) 45.10,4
2. Ivar Raidam - Robert Lepikson (Eesti) +1.55,8
3. Ivars Vasaraudzis - Andris Simkus (Läti) +2.36,7
4. Martins Balodis - Andris Birins (Läti) +3.00,7
5. Matiss Mezaks - Arnis Ronis (Läti) +3.02,9
6. Armands Maspans - Normunds Aizkalns (Läti) +3.14,7

Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia