Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Pilk veokameeste töökodadesse
|
Loe lisaks |
|
|
Niinimetatud "vaiksel hooajal" pole autokrossihuvilistel muud rõõmu, kui isekeskis kiibitseda. Rally.ee uuris, mis toimub töökodades ja millised mõtted liiguvad veokameeste peades.
EAL-i veoautokomitee esimees Marko Luhthein räägib kõige rohkem tänavu jalad alla saanud masinaklassist GAZ 53. "Klass sai moodustatud vastukaaluks kalliks muutunud GAZ 51-le," seletab ta. "Eesmärk on hoida see klass võimalikult odav ja kättesaadav. Tundub, et sõitjaile 53 meeldib lõppenud hooajal tuli juba mitu meest sellesse klassi üle."
"Kuluaarijuttude põhjal tean öelda, et 2002. aasta meister GAZ 51-l Aare Teder kaalub tõsiselt 53-le ületulekut. Ralli poolelt oskan öelda, et Kaspar Järvala on sellest klassist tõsiselt huvitatud."
Palju vastukaja leidis valgalasest sõidukamehe Allain Karuse lubadus tulla tagasi veokameeste leeri ja ehitada endale järgmiseks aastaks GAZ 53. "Pole veel tõsiselt asja kallale asunud," tunnistab Karuse, kes mõned aastat tagasi valitses vääramatult GAZ 51-l. "Panin lehte kuulutuse, et ostan GAZ 53-e ja olen pakkumisi saanud. Arvutasin ka natukene ja tuleb välja, et ega väga odav see lõbu ei tulegi 20 000 krooniga hakkama ei saa, vaat et poole rohkem kulub. Plaan veokale tagasi tulla on jätkuvalt jõus, kuid väga kindlalt lubada siiski ei taha. Võib-olla jätkan sõiduautoga."
Lisaks torgib Karuse ametnikke tagant: "Tehnilisi tingimusi pole. Kiiresti oleks vaja, mille järgi ma ehitan?"
Tamsalus on üks uus GAZ 53 praktiliselt valmis, kuid kahjuks ei õnnestunud siinkirjutajal selle omanikuga kuidagi ühendust saada.
Tapa Plekikiisu klubi eestvedaja Mart Kork kinnitab, et sellessegi linna on üks uus GAZ 53 tekkimas, kuid lubadusi on veel vara jagada. "On üks mees, kes tõsiselt huvi tunneb, aga auto ehituseks pole veel läinud. Ega see nii väga keeruline töö polegi enda oma sain kolme nädalaga valmis. Aega peab muidugi olema, aga mul oli "leiutamist" ka kõvasti."
Korgi auto kabiin on teatavasti hübriid GAZ 51 ja 52 kabiinist, kapoti all peitub aga GAZ 53 mootor. "Kui uuest autost asja saab, siis ehitame selle samasuguse, nagu minu oma," lubab Kork.
Tapa lähistelt Saksi vallast lisandub uus sõidumees veobagide seltskonda. Margus Vainumetsa bagi vajab veel vaid väikest lihvimist üldiselt on masin sõidukorras. Auto ehitamisel võttis Vainumets eeskuju Indrek Viiburi bagist ja uus masin on Viiburile kuuluva veobagi kloon.
Tamsalu krossisõitja Aivo Alasoo kinnitab, et tema klassi vahetada ei kavatse. "Kui jätkan, siis GAZ 51-l," ütleb ta.
Võrumaal on suhteliselt kindel GAZ 53-le ümberistuja Sigmar Tammemägi. "Kui poiss Soomest koju tuleb, siis ehitame masina valmis," räägib isa Silver Tammemägi. "Sigmari GAZ 51 on müügis õigemini enam ei ole ka, sest praktiliselt on ostja teada. Meile Võrumaale jääb auto."
Kas Sigmar Tammemägi GAZ 53 esimeseks Viitina etapiks stardivalmis saab, seda Silver lubada ei julge. "Tahaks ikka jõuda."
"Teiste meeste kohta midagi kindlat rääkida ei tea," jätkab Silver Tammemägi. "Pakun, et varemgi krossi sõitnud Peeter Tarikas saab oma GAZ 53 valmis ja tuleb tagasi. Ja mu oma mehhaanik hakkab vist ka sõitma. Ise tahaksin vanast peast ühe tembu ära teha ja proovida GAZ 53-ga rallit sõita, ilmselt kodust Lõuna-Eesti rallit. Vana võidusõitja Peep Kimmel lubas tulla kaarti lugema. Aga see ei tähenda, et ma ala vahetaksin, hingelt jään ikka krossisõitjaks."
Varasemalt on andud lubaduse vähemalt üks ralli kaasa sõita ka tänavune Eesti meister GAZ 51-l Avo Pilv.
Võrumaa vennakesed Kihulased, kes tänavuse hooaja kõik kolmekesi vahele jätsid, lubavad järgmisel aastal uuesti stardis olla. "Praeguse hetke seis on küll selline, et pigem hakkan sõitma ikka 51-te," räägib Tiit Kihulane. "Või siis sõidab minu asemel vend Timo. Ka kolmas vend Tarmo peaks rajale tagasi tulema, temal on oma auto. Olen kuulnud veel, et Urmet Kender, kes tänavu väga juhuslikult osales, võtab järgmist aastat taas tõsiselt. Aga kõik me jätkame ilmselt GAZ 51-l."
|
|
|
|