Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Alar Tatrik: Tahame konkurentide elu kibedaks teha
|
Loe lisaks |
|
|
Kaks nädalat enne Saaremaa rallit soetasid Alar Tatrik ja Veljo Vainokivi Lada VFTS-i asemele uue võistlusauto. "Järgmisel hooajal on kindel plaan sõita klassis A5 ja seal teiste võistlejate elu kibedaks teha," lausus Tatrik, kelle uueks võistlusautoks on Ford Escort RS 2000.
"Kuna klassis E-2000 on paljud sõitjad istunud ümber võimsamatesse masinatesse, tuli vastu võtta otsus auto vahetamise kohta. Nii sai muretsetud Ford Escort RS 2000," selgitas Alar Tatrikule legendi lugev Veljo Vainokivi.
"Uus auto on esiveoline, hobujõude natuke üle 200, ehk siis umbes 80 hobujõudu rohkem, kui eelmisel võistlusautol. Kuna Fordi saime kätte suht viimasel hetkel, otsustasime sel hooajal enam mitte võistelda ja rahulikult autoga nö. sina peale saada," märkis Vainokivi.
Esimese proovi tegi ekipaaž Alar Tatrik - Veljo Vainokivi Viljandi rahvarallil, kus mehed sõitsid 0-autot.
"Juba nädala pärast startisime Saaremaa rallil 00-autona, mis oligi mõeldud enda ja auto proovimiseks pikemal rallil. Kahjuks ilmnesid pärast kuute kiiruskatset mootoriprobleemid ja olime sunnitud raja äärde jääma. Samas hea oli see, et õppisime natuke uut autot tundma," rääkis Vainokivi.
Alar Tatrik, kes varasematel aastatel on juhtinud tagaveolist masinat, sai ennast esmakordselt proovile panna esiveolise autoga. "Kuna olime rajal ohtusautona, ei tohtinud me riske võtta ja nii jäigi masina tegelik võim proovimata," tunnistasid värsked Fordi omanikud.
"Konkurentide elu kibedaks tegemine ei saa kerge olema, kuna nad on vägagi kõvast puust ja kiired mehed. Aga nagu on öelnud Margus Murakas, kes ei lähe rallit võitma, on juba ette kaotanud ja meie plaan on võtta 2004 aasta meistritiitel omas masinaklassis," kinnitasid mehed.
"Kuna auto on veel natuke poolik, tuleb sügisel kõvasti tööd teha, nii autoga, kui ka endaga. Plaanid on juba koos ja töö läheb lahti lähipäevadel," märkis Tatrik.
Pilk aastate taha
Alar Tatrik alustas autorallidel osalemist 1997 aastal Tarmo Karakatši kaardilugejana. Edasi tuli aastane paus ja siis istus Tatrik ise Lada VFTS-i rooli. Kaardilugejateks on tal olnud Rasmus Oberg, Kalle Kalmus, Olaf Suuder ja Veljo Vainokivi. Tatriku paremateks tulemusteks võib lugeda 2001 aasta Eesti meistrivõistluste teist kohta masinaklassis E-1600 ja aasta hiljem teist kohta koht klassis E-1600.
Alar Tatriku praegune kaardilugeja Veljo Vainokivi tegi autoralliga tutvust 2000 aastal, istudes GAZ 52 rooli. Veoautol sõideti üks hooaeg koos Ahto Pihlasega. 2001 aasta algul ehitati valmis Opel Kadett, millega võisteldi E-2000 masinaklassis. Vainokivi hindab parimaks tulemuseks Vändra rallilt saadud teist kohta, kui sturmani toolis istus Veljo vend Olari.
"Hooaja lõpus võtsin vastu otsuse autospordiga lõpp teha. Nädal enne 2002 aasta Valge Daami rallit helistas Tatrik mulle ja kutsus oma VFTS-i kõrvalistmele. Mõtlemisaega oli 10 sekundit ja Tatrik sai jaatava vastuse, kuna ralli näol on tegemist tõsise haigusega, millest nii lihtsalt ei vabane," rääkis Vainokivi.
"Sõiduvahendiks sel sõidul oli Alari vana auto, mille rentisime, kuna uus masin ei saanud valmis. Samal hooajal õnnestuski saavutada klassis E-1600 teine koht," märkis Vainokivi.
Sel hooajal võistlesid Tatrik ja Vainokivi Einar Laipaigu poolt ettevalmistatud Lada VFTS-il. "Tänu sellele on tehnilisi probleeme olnud vähem, kui varasematel aastatel," sõnas Vainokivi lõppenud hooajale tagasi vaadates.
Veljo Vainokivi ja Alar Tatrik Saaremaa rallil. Foto: Rando Aav
|
|
|
|