Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
06. juuli 2003 23:54
Loe kommentaare (6)
Trüki lehekülg

Alar Tatrik: Paar korda oli katus väga lähedal

 Loe lisaks
Märtini ja Parki annetus materialiseerub

Mait Meriloo: Raidam ja Grjazin panid hullu

Eesti ralli MV punktiseis pärast 2003. a 5. etappi

Tagasivaade E.O.S. rallile

Fordiga õhulennu teinud Sei kodusel ravil

Märtin annetas võidusumma Tartu noortele

Väljasõit võis maksta poodiumikoha

Sergei Larens: Slava kaotas korraks juhtimise

Einar Laipaik - Alar Tatrik Lada VFTS-il. Foto: Rando Aav
Nädalavahetusel toimunud E.O.S. ralli lõpetas E8 klassi arvestuses ainsana Lada VFTS-il võistelnud rallipaar Einar Laipaik - Alar Tatrik. Meeste endi sõnul korraldasid nad seekordsel autorallil omamoodi eksperimendi.

Kolmandat hooaega järjest autorallit sõitev Alar Tatrik ja kümneaastase võistluskogemusega Einar Laipaik istusid E.O.S. rallil samas autos. Lanteki meeskonna piloodid leppisid nii kokku juba möödunud aastal.

"Eelmise aasta kaheksandal detsembril Eesti meistrivõistluste autasustamisel sai kokku lepitud, et EOS-ile lähme minu autoga ja mina istun Einaril kõrval," selgitas Tatrik põhjuseid, miks kaks pilootidena tuntud võistlejat samas autos istusid.

"Kuskil ei ole öeldud, et sõitjad vahetuda ei tohiks. Mõlemal peavad olema load ja MM-il on see ülesõitudel levinud, et piloot puhkab ja kaardilugeja sõidab," rääkis Tatrik.

"Kuna ise olen tartlane, siis see on igapäevane tee, ning sellest oli suur abi," märkis Tartu linnas toimunud E.O.S. esimestel katsetel autoroolis olnud Tatrik. Avapäeva järel saavutas ekipaaž Tatrik - Laipaik absoluutarvestuses 48 koha ja võtsid E8 võistlusklassis rallipaaride Lembit Soe - Ahto Pihlas ja Martin Toom - Indrek Jõeäär järel kolmanda koha. "Oleksime kiiremini sõitnud, kuid esisillaga oli probleeme," märkis Tatrik.

Ka teisel võistluspäeval probleemid jätkusid, ent vaatamata sellele kujunes võistlus ekipaažile Laipaik - Tatrik märksa paremaks. "Sõit oli igati okei, aga esisilla probleemid andsid jätkuvalt tunda," rääkis Tatrik ja lisas, et Sulaoja lisakatsel hakkas ka käigukast tõrkuma. "Kümnenda katse alguses läks teine käik sisse ja jäi. Sedasi sõitsime terve katse. Paar korda oli katus väga lähedal - külg oli mitu korda kahtlaselt õhus," rääkis Tatrik.

Võistlustrassist kõneldes märkis Tatrik, et rada oli pärast WRC-autode kihutamist ebanormaalses seisukorras. "Eriti pehme ja hull oli Alaküla katse keskpaik. Kaks sommi jäid seal üldse kinni." Einar Laipaik hindas kogenud rallimehena olukorda õigesti ning valis erineva sõidutrajektoori. Alar Tatrik ütles: "Einar nägi kaugelt, et seal ollakse kinni ja kihutas sealt kõrvalt üle kivide ja mätaste. See päästis meid kinnijäämisest." Samas kohas jäi seisma epikaaž ka Subarul võistelnud Kalmer Kanarik - Priit Kinnunen, kuid neliveoline auto pääses tagurades välja.

E.O.S. ralli teisel päeval ülejäänud E8 klassi võistlejad katkestasid ning see tagas ekipaažile Laipaik - Tatrik klassivõidu. Toom - Jõeäär ei saanud enam aega kirja kolmandalt katselt, rallipaarile Soe - Pihlas lõppes ralli väljasõidu tõttu neljandal katsel.

"Niipalju väljasõite ei juhtu tihti," märkis Tatrik. Nagu ka paljud teised rallisõitjad, arvas Tatrik väljasõitude peamiseks põhjuseks legendi kirjutamist vaid kahel korral. "Ju see on sellest, et kaarti sai kirjutada kaks korda, kuid kõik sõitsid nii nagu oleks rada kolm korda läbi sõidetud ja kontrollitud."

"Kahju, et Soe tiiki sõitis, oleks konkurents suurem olnud. Tore oli küll oma klassis esimeseks tulla, kuid olime ka ainukesed oma klassi lõpetajad," lausus Tatrik.

Laipaik - Tatrik võistlesid E.O.S. rallil 1986. aastal toodetud 140-hobujõulisel Lada VFTS-il. (Pärast mitmeid omanikevahetusi on kunagine Eedo Raide võistlusauto jõudnud 1997. aastast võistluskogemust omava Alar Tatriku kätte.)

Tatriku sõnul on tagaveoline Lada märksa tugevam, kui null-kaheksa. "Null-kaheksad suuremalt osalt võistlusi ei lõpeta," märkis Tatrik. Veel rääkis tartlane, et Ladaga on sõidunauding suurem: "Auto on ülejuhitav ja rapsimist on palju."

Piloodiameti kõrvalt ka meeskonnas mootoriehitaja ametit pidav Einar Laipaik möönis pärast E.O.S. rallil korraldatud eksperimenti, et kuigi tema ja Alari autod on üsna võrdsed, pole Tatriku VFTS-il ehk nii hea minek.

"Harri Rodendau oli sel korral tiimipealik ja aitas meid väga kõvasti," lausus Tatrik ja ütles et mehaanikute tiim tegi väga head tööd. Rodendau selgitas, et tiimipealiku ametinimetus on liialdatud, ent servise töö koordineerimine oli tema käpa all tõesti. "Raha kokkuhoiu mõttes E.O.S. rallil ise ei startinud, kuna E-rühma arvestuses sellelt rallilt punkte ei antud," märkis Rodendau.

Kas Einar Laipaik ja Alar Tatrik ka tulevikus koos võistlevad, seda mehed ise öelda ei osanud. "Ei saa lubada, kuid kuna me oleme samast tiimist, siis miks mitte," ütles Tatrik.



Einar Laipaik ja Alar Tatrik. Foto: Rando Aav
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia