Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
01. oktoober 2003 4:10
Loe kommentaare (3)
Trüki lehekülg

Jari Hämäläinen: Eestis on huvitav võistelda

 Loe lisaks
Klassivõit tõi Rauamile meistrivõistluste hõbeda

Indrek Ilometsa kommentaar Saaremaa rallist

Eesti ralli MV punktiseis pärast 2003. a 8. etappi

Hämäläinen stardib Saaremaal 300-hobujõulise BMW-ga

 Foto: Kaido Saul
Alates 1991. aastast on Eesti ralliteedele rahvusvahelist hõngu toonud Jari Hämäläinen. "Eestis on huvitav ja tunduvalt odavam võistelda kui Soomes," selgitas Hämäläinen, kelle sõidule saab peatselt kaasa elada ka Saaremaal peetaval autorallil.

"Üks põhjus oli kindlasti see, et isa sõitis juba sellel ajal. Kohe kui hakkasin asjadest midagi jagama, olin temale mehaanikuks," selgitas juba lapsena autospordipisiku saanud Jari Hämäläinen algatuseks autosporti sattumise põhjuseid.

Esmakordselt istus mees võistlusautosse 1983. aastal. "Siis alustasin kaardilugejana. Esimene võistlus oli minu jaoks Helsinki ralli '83. Võistlesin BMW-l koos Jukka Jääskeläisega," rääkis Hämäläinen, kes jätkas seejärel autorallidel osalemist kaardilugejana isa kõrval kuni 1984. aastani.

"Hankirallil sõitsin esimest korda ise. Tulemus oli sellelt talviselt rallilt katkestamine minu võistlusauto 1300 Daf 66 generaatori purunemise tõttu," selgitas poolteist aastat Dafiga rallitamist jätkanud soomlane.

"Järgmiseks autoks ehitasime Opel Ascona, millega saime juba junioride klassis mõne tipp 10 tulemuse. Parimaks tulemuseks jäi 1987. aasta Isko ralli üldarvestuse võit ühe minuti ja ühe sekundiga," märkis Hämäläinen. Viimased autorallid samas võistlusklassis sõitiski Jari 1987. aastal.

Samast aastast alates on Hämäläinen enda sõnutsi sõitnud vaid oma lõbuks. "Rahvusvahelises klassis meie oskamise ja rahakotiga ei ole midagi suurt võimalik saavutada," märkis Hämäläinen, kelle võistluskogemus on siiski aukartustäratavalt suur. Mees on lisaks Soomes toimunud autorallidel käinud välisvõistlustel Jugoslaavias, Venemaal, Saksamaal, Hollandis, Türgis, Prantsusmaal ja samuti Eestis.

"1990. aastal käisin Venemaal ja sain tuttavaks Rein Lillemaga, kes kutsus meid Eestisse sõitma. Asi tundus väga huvitav olema," lausus soomlane.

Eestis startis Hämäläinen esmakordselt 1991. aastal toimunud Lõuna-Eesti rallil. Tookord jättis soomlaste Subaru aga mehed siduririkke tõttu rajaveerde.

Samast ajast alates on Jari Hämäläinen igal aastal Eesti ralliteedel kihutanud vähemalt kolmel korral aastas. "Kui võimalik, sõidame edasi ka," märkis Hämäläinen, kelle järgmine võistlus saab olema Opel Asconal sõidetav Saaremaa ralli.









Fotod: Jari Hämäläineni erakogu, Pro Fotoklubi
Artikli juurde
24.04.2024
Rahvasprint sõidetakse Valge Daami ralli kiiruskatsel
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Artikli juurde
23.04.2024
Romet Jürgenson jõudis juunioride MM-sarjas etapivõiduni
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia