Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Ott Tänaku meisterlik sõit tõi Estonia rallilt võidu |
|
Ott Tänaku meisterlik sõit tõi Estonia rallilt võidu
|
Loe lisaks |
|
|
Ott Tänak ja Martin Järveoja tegid ajalugu, kui võitsid Hyundai i20 Coupe WRC autoga võisteldes esimese Eestis sõidetud autoralli maailmameistrivõistluste etapi.
Ott Tänak lausus pärast ralli lõppu, et tunneb heameelt koduteedel saavutatud MM-ralli võidu üle. "Olen rõõmus, et Hyundaiga jõudsime esimese MM-etapi võiduni Eestis."
"Kui aus olla, siis stressi oli selle nädalavahetuse jooksul päris kõvasti ja see, et oleme võidukalt lõpuni jõudnud, on korralik pingelangus," jätkas ta. "Arvestades MM-sarja üldseisu, siis me ei saanud kogu ralli jooksul endale ühtegi viga lubada, ega võtta ka üleliigseid riske. Iga väiksemgi probleem oleks võinud meid väärtuslikest punktidest ilma jätta. Tuleb tõdeda, et tempo ja konkurents oli kogu nädalavahetuse jooksul väga tugev ning lihtsalt ei tulnud siin midagi."
"Minu poolt suurimad tänud kogu tiimile, sest nad on pausi ajal kõvasti vaeva näinud, et auto arenduses järjekordne samm edasi teha. Nüüd tuleb meil samamoodi jätkata ja anda endast parim," lisas valitsev rallimeister.
Hyundai Motorsport saab ralli lõpptulemusega topelt rahul olla, sest kaksikvõidu kindlustasid tiimile Craig Breen ja Paul Naglel, kes lõpetasid Estonia ralli teise kohaga, kaotades tiimikaaslastele 22,2 sekundit.
Breen rõhutas, et oli autoga ülimalt rahul ja see võimaldas hästi sõita: "Auto juures tehti kõik, mida ma palusin ja see andis mulle tarviliku enesekindluse. Mees minu kõrval, Paul, tegi samuti suurepärast tööd!"
Kolmanda kohaga lõpetasid ralli Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC). Nad nägid tublisti vaeva, et püüda Craig Breeni, kuid vahe jäi lõpuks siiski 4,7 sekundi peale.
"See on rahuldav tulemus," resümeeris Ogier. "Poodiumikohal ralli lõpetada on meistrisarja seisu arvestades hea saavutus. See muidugi tekitas endale veidi frustratsiooni, et jäi teadmine, et me oleksime saanud ja võinud rohkem pingutada. Oleksin võinud punktikatsel rohkem üritada, aga see oli kõige karmim katse sel rallil ja tundus liiga riskantne ettevõtmine, mul puudus julgus ja eelistasin kindlustada poodiumikohta."
Kui eestlased suutsid ralli võita absoluutarvestuses, siis koha kolme hulgas teenisid välja Eesti sõitjad ka WRC3 ja JWRC arvestuses.
WRC3 arvestuses võidutsesid Oliver Solberg - Aaron Johnston (Volkswagen Polo GTI R5). Teise tulemuse said seal kirja Jari Huttunen - Mikko Lukka (Hyundai i20 R5), keda jäi võitjaist lahutama 59 sekundit. Väga head kiirust näidanud Kaur Egon - Simm Silver (Škoda Fabia Rally2 Evo) olid kolmandad, kaotust minut ja 47,8 sekundit. Eestlastele kuulus R5 klassi autode ühises ja väga tugevas konkurentsis neljas koht ning absoluutarvestuses 12. koht.
WRC2 arvestuses võidutsesid Mads Østberg - Torstein Eriksen (Citroën C3 R5), kes üldises pingereas platseerusid kümnendale kohale.
JWRC arvestuses sai tulemuse kirja 8 võistluspaari. Võitsid ralli juunioride omavahelises konkurentsis Mārtiņš Sesks - Renars Francis 14,7 sekundilise eduga Soome võistluspaari Sami Pajari - Marko Salminen ees. Kolmanda tulemuse said Robert Virves - Sander Pruul, keda soomlastest jäi lahutama 23,1 sekundit.
4.-6. septembril Lõuna-Eestis peetud MM-ralli lõpetas 44 võistluspaari.
Eesti ralli 2020 tulemused
1. Ott Tänak - Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) 1:59:53,6
2. Craig Breen - Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) +22,2
3. Sébastien Ogier - Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +26,9
4. Elfyn Evans - Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +41,9
5. Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +1:18,7
6. Teemu Suninen - Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +2:39,6
7. Esapekka Lappi - Janne Ferm (Ford Fiesta WRC) +2:52,0
8. Gus Greensmith - Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC) +4:53,8
9. Oliver Solberg - Aaron Johnston (Volkswagen Polo Gti) +7:38,6
10. Mads Østberg - Torstein Eriksen (Citroen C3 R5) +8:17,3
|
|
|
|