Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rovanperä sai kaardilugeja vea tõttu minutilise ajakaristuse |
|
Rovanperä sai kaardilugeja vea tõttu minutilise ajakaristuse
Toyota Gazoo Racingu rallipaar Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen sai minutilise ajakaristuse, kuna kaardilugeja eemaldas autolt radiaatori katteplaadi selleks mittelubatud kohas.
"Vigu võib kahjuks juhtuda ja täna sai sellise asjaga hakkama Jonne," kurvastas Kalle Rovanperä, kes laupäeval suutis korra isegi rallit juhtida, näidates head kiirust läbi päeva, ent kelle tuju rikkus juba hommikul saadud poole minutiline kaotus, mis oli tingitud rehvipurunemisest.
"Päev iseenesest oli päris äge. See oli paha üllatus, et rehv puruks läks. Me ei läinud millegi vastu. Kui sedalaadi rallil palju aega kaotad, siis seda tagasi sõita ei ole üldse mitte kerge," rääkis Rovanperä. "Olen päris rahul, et ilma olulisi riske võtmata suutsime nendel kiiretel teedel heas tempos püsida. Homme tuleks samamoodi sõita."
"Saime täna minu süül minutilise trahvi," nentis kaardilugeja Jonne Halttunen. "Kümnenda kiiruskatse ajakontrollpunktis eemaldasin stardialas radiaatorilt katteplaadi. Seda ei tohi ajakontrollitsoonis teha. Mul pole enda õigustuseks midagi öelda. Kukkusime pingereas kaks kohta allapoole. Tunnen ennast seetõttu üpris halvasti, aga reeglid on reeglid. Täielikult minu viga."
Žürii leidis, et radiaatori kate peab olema eemaldatud enne saabumist alasse, kus kehtib kinnise pargi režiim ja määras võistlusautole number 69 minutilise ajakaristuse. "Kaardilugeja ütles, et keskendus kontrollpunktis oma ajakaardile, kui märkas, et oli unustanud radiaatori katteplaadi auto eest eemaldada. Ta eemaldas selle ning mõistis seejärel, et tegevus polnud reeglitega kooskõlas," seisab žürii otsuses.
WRC auto kuumeneb kiiruskatset läbides olulisel määral, mistõttu mootor vajab korralikku jahutust. Katsete vahelistel ülesõitudel jahutusvajadus väheneb ja seetõttu kasutatakse mõnikord spetsiaalseid katteid, vältimaks mootori liiga madalal temperatuuril töötamist. Vajaliku temperatuuri säilitamiseks kasutatakse esimese jahutusradiaatori ees katet, et vähendada jahutusvõimsust ja tagada seeläbi mootori tööks optimaalne temperatuur.
|
|
|
|