Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
13. juuni 2016 1:37
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Lääne-Eestis võitsid Egon Kaur ja Silver Simm

 Loe lisaks
Rainer Aus ei taha olla «igavene teine»

Egidijus Valeiša nautis Lääne-Eestis kiireid ralliteid

Ken Torn: Konkurents on selles klassis väga kõva!

Rallirajal jooksnud jänes hüppas kihutava auto eest võpsikusse

Roland Poomi kaardilugejast sai pärast puu riivamist uksehoidja

Roland Murakas: Oleme suutnud leida kiiruse

Timmu Kõrge püüab tänavu Ladaga klassivõitu

Gert-Kaupo Kähr läbis ralli pooleldi toimiva mootoriga

Ralli avapäeva lõpetas liidrikohal Roland Murakas

Eesti autoralli meistrivõistlused ja Alexela Dmack trofeesari jätkus 10.-22. juunil sõidetud teise Lääne-Eesti ralliga, kus absoluutvõidu saavutasid kolmandat korda koos võistelnud Egon Kaur ja Silver Simm.

Lääne-Eesti rallil, mille nimisponsoriks tänavu Lyoness, startis reede õhtul kokku 69 võistluspaari. Esimesena läksid rajale Egon Kaur - Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo 9), kes avapäeva kahel katsel tegid ilmselt mõningast taktikat, et mitte teisel rallipäeval esimesena rajale minna. Kavas olnud kahe kiiruskatse järel osutusidki kiireimateks Roland Murakas - Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo 10), kelle edu konkurentide ees oli päeva lõpuks 2 sekundit.

Roland Murakas ütles, et tema taktikat tegema ei läinud: "Pidasin paljuks sekundeid ära anda." Ta selgitas seda asjaoluga, et vähimgi kaotatud sekundi murdosa võib ralli lõppedes tähendada kaotatud kohta. Eelmisel, Harju- ja Järvamaa teedel peetud etapil jäi teda teise koha saavutanud võistluspaarist Rainer Aus - Simo Koskinen lahutama vaid 0,4 sekundit.

Et Roland Murakas asus liidriks, tuli Rainer Ausile mõnevõrra üllatusena. "Ma andsin järgi teisel katsel. Andsin teadlikult järgi. Leppisime kaardilugejaga enne kokku, et me sõidame selle katse täiesti rahulikult. Ma ei tahtnud teisel päeval esimesena rajale minna, sest ma teadsin, et tee kuivab. Ma ei ole ammu esimesena sõitnud ja olin õnnelik, kui nägin, et Kaur on minust kiirem. Üllataja oli muidugi Roland selles mõttes, et ta võttis kohe kaks sekundit tagasi."

Teisel rallipäeval ootas sõitjaid ees kaheksa kiiruskatset. Nüüd asusid Kaur ja Simm tegema head tempot ning tõusid teise rallipäeva esimese kiiruskatse järel liidrikohale. Neljanda kiiruskatse Murakas - Adler võitsid ning neid lahutas sel hetkel liidreist kõigest pool sekundit. Murakas tunnistas, et kuna oodatud vihma ei tulnud ja ees sõites oli väga palju lahtist kruusa, tuli kõvasti pingutada, et teise päeva hakul konkurentidega sammu pidada. Järgmistel kiiruskatsetel pidasidki võiduduelli just need kaks sõitjapaari, kuniks seitsmendal kiiruskatsel jäid Roland Murakas ja Kalle Adler raja äärde. Nimelt purunes nende võistlusautol väikese väljasõidu tagajärjel õliradiaator. Kusjuures irooniline katkestamise juures see, et eelmise kiiruskatse võiduga teenisid mehed Mobili poolt välja pandud eriauhinna, milleks oli mootoriõli. "Ühes kiires vasakus kurvis vajusime natuke liiga välja. Rohu sees oli kivi, mis lõhkus õliradika ära. Jätkata ei saanud," selgitas Roland Murakas ralli katkestamise põhjust.

Egon Kaur ütles: "Me mõlemad surusime ja Roland eksis. Samas meil teise päeva teisel lisakatsel oli ka üks "korralik moment". Ja seal katsel, kuhu Roland jäi, oli niivõrd libe tegelikult, et ma ei imesta, et ta eksis. Ega meil palju puudu ei jäänud."

Kolm võitu kolmest

Lyoness Lääne-Eesti ralli võitjatena said laupäeva õhtul Haapsalu kesklinnas tammepärjad kaela Egon Kaur ja Silver Simm, kellele see oli teiseks järjestikuseks etapivõiduks meistrisarjas. Kolmandat korda koos võistelnud mehed saavutasid esikoha ralli üldarvestuses ning klassis N4 ehk EMV2 arvestuses. Äsjase võiduga tõusid nad tabeliliidriteks.

"Alustasime number ühena ja lõpetasime ka taaskord number ühena. Aegadega näitasime, et suudame liidrikoha võtta ja liidrikohta hoida. Küll oli väike vahe, enne, kui Roland Murakas katkestas, aga nii see paraku läks," lausus taaskord rallivõiduni jõudnud 28-aastane pärnakas. Milles peitus tema edu saladus? "Ei teagi... Äkki mul on nii hea uus kaardilugeja," pakkus ta naerdes ja lisas tõsinedes, et ilmselt on leitud hea rütm. "Ja meeskond on väga suure töö ära teinud. Auto ettevalmistus on väga heal tasemel. Oleme kõvasti vaeva näinud, et sellised tulemused tuleksid."

Kaur rääkis, et kiiruskatsed olid omajagu kiired. "Ma nägin juba tutvumisel ära, et meie Evo üheksale see ei ole vast kõige sobivam ralli. Selleks, et kuskil aega võita, peab väga kõvasti pingutama. Et üks-kaks sekundit kätte saada, tuleb korralikult veri ninast väljas sõita. Esialgu päris täpselt ei kujutanud ette, kus need võidusekundid tulla võiks, aga tasapisi need kogunesid ja ralli lõpuks oli juba täitsa arvestatav edu." Ta lisas, et sai tunda sama, mida teisel päeval esimesena startinud Roland Murakas. "Kui Roland meil eest ära kadus, siis sellest hetkest oli päris palju lahtist peal ja omajagu oli tööd, et autot teel hoida."

Kaardilugeja Silver Simm sõnas, et kõik läks üldjoontes hästi. "Teise päeva esimesel katsel olin hommikul nii unine, et jäin paari kohaga hiljaks, aga rohkem lubasin mitte vigu teha ja ei teinud. Sõit klappis. Väidetavalt väga hästi. Iga katsega olime rahul. Kiirus oli suur, kuid mul hirmu ei olnud õnneks," ütles Simm. Ta lisas, et mõnevõrra tuli üllatusena, et nüüd, kus on koos sõidetud kolm korda, on võetud kolm üldvõitu - kaasaarvatud Saaremaa sprindilt. "Ise üllatun enda peale, et saan hakkama kõrval," sõnas 29-aastane kaardilugeja, lubades kodusesse karikariiulisse peagi ruumi juurde teha.

Tuline lahing teise koha peale

Kui veel seitsmendalt kiiruskatselt olid Egon Kaur ja Silver Simm saanud katsevõidu, siis järgmistelt katsetelt noppisid neid konkurendid. "Kui Roland katkestas, siis sealt maalt oli juba natuke rahulikum sõita," ütles Kaur. Kaheksandal katsel olid kiireimad Kaspar Koitla - Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo 9), üheksandal Rainer Aus - Simo Koskinen ning kümnendal Priit Koik - Uku Heldna (Mitsubishi Lancer Evo 9). Kui mingist hetkest ei pruukinud Egon Kaur tõepoolest enam väga pingutada, siis tema selja taga käis tuline lahing teise positsiooni pärast, kus omavahel jagasid "puid ja maid" Rainer Aus ning iga katsega üha enam enesekindlust leidnud Kaspar Koitla.

Kui kaks nädalat tagasi sõidetud Neste Harju rallil edestasid Rainer Aus - Simo Koskinen põnevas lõpuheitluses vaid 0,4 sekundiga ekipaaži Roland Murakas - Kalle Adler, siis seekord edestasid nad 0,7 sekundiga Kaspar Koitlat ja Andres Otsa.

"Ei sobinud mulle kaheksas ja kümnes katse. Liiga pikad sirged, väga kiired tulekud. Pikad vahemaad ja koguaeg on peaaegu 200 km/h. Siis nagu harjud sellega nii ära ja on raske otsida pidurdusmaad. See häiris mind kõige rohkem. Sinna see võit kindlasti läks ka," kommenteeris Rainer Aus. Enda sõnul sõitis ta pärast ühte ohtlikku momenti kõik katsed kindlalt, kuni lisapunktikatseni, kus oli eesmärgiks noppida parimad punktid. "Mulle power stage kiiruskatse sobis. Teine läbimine tuli ideaalselt, kuni ühe eksimuseni. Sellele vaatamata võitsin katse ja olen sellega väga rahul. Sinna ma läksin ja selle ma võitsin! Siis oli ainult vaja kohta hoida. Lõpuks jäänud 0,7 sekundit vahet ei kõla nagu teadliku hoidmisena, aga õnnestus."

N4 klassi esikolmiku sõitjatele kuulusid ka punktikatse lisapunktid, kui parima aja sõitis välja Aus, kellele järgnesid Kaur ja Koitla.

Üle tüki aja taas rajal olnud Kaspar Koitla võttis sõidu kokku järgnevalt: "Lõpuks poodiumil ja kõik super, kuid tööd oma kiiruse tagasi saamiseks on veel kõvasti vaja teha. Kaotasime küll Ausile 0,7 sekundiga, kuid just Andresega naljatasime, et see on köömes võrreldes sellega, kui me 2011. aastal Lõuna-Eestis Raul Jeetsile 0,1 sekundiga ralli võidu kaotasime."

Kolm järgmist kohta üldarvestuses hõivasid E12 klassi ehk EMV7 arvestuse sõitjapaarid. Klassivõiduni jõudnud Priit Koik - Uku Heldna (Mitsubishi Lancer Evo 8) olid üldises pingereas neljandad. Neist 16,9 sekundi kaugusele jäid Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 8). Klassi kolmandad olid eelmisel etapil klassivõidu võtnud Aiko Aigro - Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo 6).

BMW-de ülemvõim

Kui 2013. aastal saavutasid vennad Ago Ahu ja Kalle Ahu oma BMW M3 rallimasinaga Lääne-Eesti rallil absoluutvõidu, siis tänavu mahtus kümne parema hulka kolm BMW-ga võistelnud rallipaari. Konkurents oli muidugimõista nüüd oluliselt tihedam. Kiirete ralliteede valitseja kaherattaveoliste autode tinglikus paremusjärjestuses oli BMW tänavu ometi.

Et sellised teed, kui äsjasel rallil, "bemmidele" sobivad, sellele viitasid ralliraadios korduvalt ka Urmas Roosimaa ja Olaf Suuder.

Rahvuslikus masinaklassis E11, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoriga kaherattaveoliste autodega, asus seekord starti üheksa ekipaaži. Neist kaheksal oli võistlusautoks just BMW M3. Vaid saarlased Lembit Soe - Ahto Pihlas olid võistlustules oma hõbedase Toyota Starletiga ehk Hõbenoolega. Eestlastele pakkusid selles klassis konkurentsi Egidijus Valeiša - Povilas Reisas ning Dmitri Nikontšuk - Jelena Nikontšuk, kes mõlemad saavutasid ka mitu katsevõitu.

Leedulased mängisid oma võidušansid maha avapäeval, mil nad kaotasid liidritele pool minutit. Egidijus Valeiša tunnistas, et avapäeval sõit üldse ei sujunud: "Esimesel päeval sõitsime kohutavalt. Ma isegi ei tea, miks. Võibolla ei olnud see pinnas meile kõige sobivam ja vihma sadas. Oli väga libe." Kuigi kaheksandalt kiiruskatselt said nad kirja koguni üldarvestuse teise aja, siis ralli kokkuvõttes nad omas masinaklassis kolme hulka ei mahtunud.

Absoluutarvestuses hõivasid kiireimad BMW-sõitjad kohad seitsmendast üheksandani. E11 klassi võidu võtsid esikohta ihaldanud Marko Ringenberg - Allar Heina. Avapäeva järel liidrikohta hoidnud Madis Vanaselja - Jaanus Hõbemägi jäid neist lõpuks 7,3 sekundi kaugusele. Dmitri Nikontšuk - Jelena Nikontšuk omakorda kaotasid neile vaid 0,4 sekundit. Egidijus Valeiša - Povilas Reisas olid neljandad, kaotades klassivõitjaile 26,1 sekundit.

Välisvõistlejate ebaõnn

Kaherattaveoliste kuni 1,6-liitrise mootoriga A6, N2, R1 ja R2 rühma autode ühisklassis ehk EMV3 arvestuses võitsid Eesti meistrivõistluste kolmanda etapi Miko-Ove Niinemäe - Martin Valter (Peugeot 208). Neile kuulus ka üheksandal kiiruskastel sellele klassile välja pandud eriauhind. Teise koha said Gustav Kruuda - Ken Järveoja (Ford Fiesta), kes kaotasid võitjatele 55,6 sekundit. Neist 1,6 sekundi kaugusele jäid Ken Torn - Riivo Mesila (Ford Fiesta R2). Saarlastele seega kolmas koht.

Startis A6, N2, R1 ja R2 masinaklasside autosid Haapsalust 9, neist lõpuni jõudis 7. Oma sõiduvahendit kriipisid-kraapisid rallil Kenneth Sepp - Tanel Kasesalu ja Roland Poom - Marti Halling, kuid nemad suutsid siiski ralli lõpetada. Auto pooltelje purunemise tõttu jäi ralli kaheksandal kiiruskatsel pooleli rallipaaril Oliver Ojaperv - Jarno Talve.

Kui viimane kiiruskatse käis ning tundus, et ralli lõpeb suuremate väljasõitudeta, siis paraku kaheksanda kiiruskatse korduval läbimisel ehk viimasel kiiruskatsel sõitsid teelt välja külalisvõistlejad Denis Rostilov - Aleksei Ignatov. Jekaterinburgist ja Tšeljabinskist pärit meeste Peugeot 208 R2 rullus üle katuse umbes samas paigas, kus varem olid sõidu katkestanud eestlased. Meedikud vaatasid võistlejad kohapeal üle. Peale ühe sinise silma muid tervisehädasid meestel ei tuvastatud.

EMV3 arvestuses osalenuist püüdis Läänemaal Alexela Dmack trofeesarja punkte 7 sõitjat. Võidu võttis tabeliliider Gustav Kruuda, kes võitnud ka mõlemad varasemad etapid. Teise koha saavutas Ken Torn, kolmas oli Roland Poom. Torn tunnistas pärast võistluse lõppu, et ei ole Fordiga veel küllaldaselt kohanenud ning legend ei klappinud, Poom seevastu kaotas sekundeid juba avapäeval ning ründas teisel päeval auto parema küljega rajaäärset puud ja sõitis õõtshoova kõveraks. "Auto oli seejärel päris juhitamatu. Sinna see aeg läks! Tegelikult me tahtsime ikkagi teise koha poole püüelda," ütles rakverelane.

Timmu Kõrge tuli, nägi ja võitis

Rahvusliku E-rühma klassis E9 (EMV5), kus võisteldakse 1,6-liitrise mootoriga kaherattaveoliste autodega, saavutasid esikoha Timmu Kõrge - Erik Vaasa (VAZ 2105). Üle pika aja taas rallil osalenud saarlane kinnitas, et on tulemusega kõigiti rahul. "Auto tuli lõpuni, mis on omaette saavutus Lada puhul. Erilisi intsidente ei olnud. Mingi kuskil ikka, aga ei midagi hullu," kommenteeris ta. Lähimad konkurendid Steven Viilo - Jakko Viilo (Toyota Starlet) kaotasid neile 33,5 sekundit. Kuni viimase kiiruskatseni püsisid pikalt kolmandal positsioonil Kasper Koosa - Ronald Jürgenson (Honda Civic), kuid siis möödusid neist Klim Baikov - Andrei Klestšev (VAZ 2105), kes said kolmanda koha. Venelased kaotasid võitjapaarile minuti ja 44,5 sekundit.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaherattaveoliste autode arvestuses EMV4 teenisid Lyoness Lääne-Eesti rallilt endile võidukarikad välja Kristo Subi - Raido Subi (Honda Civic Type-R). Nende edu teise kohaga ralli lõpetanud võistluspaari David Sultanjants - Siim Oja (Citroen DS3) ees oli 84,98 läbitud katsekilomeetri järel 3,3 sekundit. Kolmandad olid selles arvestuses Kaspar Kasari - Hannes Kuusmaa (Honda Civic Type-R), kes kümne katse kokkuvõttes jäid klassivõitjaist minuti kaugusele.

Veoautosid oli sel korral stardis kaheksa. Väga südi sõitu tegid Taavi Niinemets - Esko Allika (GAZ 51A), kes said tänavusel hooajal oma kontosse teise rallivõidu. Rainer Tuberik - Tauri Taevas (GAZ 51) kaotasid klassivõitjatele veidi üle minuti. Tuberik nentis ralli lõpul, et võitjad tegid ikka "hullu" sõitu, olles kiireimad kõigil kavas olnud kümnel kiiruskatsel. Veokate arvestuses said kolmanda koha Veiko Liukanen - Toivo Liukanen (GAZ 51), kellel kogunes kaotust võitjatele 2 minutit ja 4,2 sekundit.

Lyoness Lääne-Eesti ralli lõpetas 55 autot.



Lääne-Eesti ralli 2016 tulemused


1. Egon Kaur - Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo 9) 42:33,8
2. Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9) +12,6
3. Kaspar Koitla - Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo 9) +13,3
4. Priit Koik - Uku Heldna (Mitsubishi Lancer Evo 8) +22,8
5. Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 8) +39,7
6. Aiko Aigro - Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo 6) +2:04,0
7. Anre Saks - Rainer Maasik (Mitsubishi Lancer Evo 7) +2:04,4
8. Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3) +2:20,6
9. Madis Vanaselja - Jaanus Hõbemägi (BMW M3) +2:27,9
10. Dmitri Nikontšuk - Jelena Nikontšuk (BMW M3) +2:28,3
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia