Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Kehala paarisrada on väga tehniline
|
Loe lisaks |
|
|
Viru ralli maiuspalaks nimetatud Kehala paarisrada oli esmakordselt kavas sportralli katsena. Endisesse kruusakarijääri ehitatud 1050 meetri pikkune rada vajab haldaja ja võistlejate sõnul veidi täiendamist.
Margus Murakase sõnul on tegemist hea rajaga, ent mitmed kurvid võiksid laiemad olla. "Stardisirgele tuleku ja mineku kurvid on liiga kitsad, et need võiks vähe laiemad olla, kuna need on asfaldi peal ja seal on autot raske kontrollida. Saan aru, et rajaomanikel on plaanis need nimetatud kohad ka laiemaks teha ja sisemist ringi võibolla natuke laiemaks venitada," rääkis Murakas.
"Kehala keskuse esimene järk valmis juba juulikuus Silberauto suurralliks," rääkis Märt Ots, kelle initsiatiivil paarisraja ehitus Kehalas teoks sai. "Tõsi, raja juures on plaanis teha mõningaid muutusi," märkis Ots ja lisas: "Samas on hea, et suurralli toimus, sest tänu sellele saime ehitusega õigeks ajaks valmis, eks see kannustas tagant."
Kehala ringil kiireima aja sõitnud Margus Murakas lausus, et praegu on võistlejail konkurendiga võrdlust raske jälgida: "Ringi vahed on seal praegu natuke suured. Esimese ringi lõpus võiks asi olla natuke paremini jälgitav. Hetkel on nii, et see kes sisemiselt stardib, on ühe ringi lõpus kohe ees."
"Vett oli üsna palju, suured loigud sõideti pärast küll tühjaks, aga seda ködi oli peal palju. Sattusime mitmes kurvis nii, et Laatunen sissepoole ja meie väljapoole ja siis oli tunne, et tuleb seisma jääda... Üks asi oli porine vesi ja siis veel kivid ka... Võinuks klaasi või radika ära lõhkuda. Aga kui saab selle lahtise ködi sealt pealt ära sõidetud, on rada täitsa okei," rääkis Toyota Corolla WRC-l võistelnud Murakas äsjasest kogemusest.
Opel Mantal võistelnud Madis Mägi kinnitas Murakase sõnu: "Rada on hea, aga kui kaks autot satuvad kruusasel ja porisel kohal kõrvuti, siis välisraja auto kipub klaasidesse kive saama. Võibolla oleks sinna mingisugune võrk abiks."
Märt Ots rääkis rally.ee online ralliajakirjale, et võistlejad räägivad õigust ning edaspidi on mitmesse kohta plaan radade vahele võrk paigaldada. "Analoogne läbipaistev võrk, nagu sel korral oli publikule piirdeks, peaks täitsa sobima," arutles Ots. Veel lisas Ots, et tõenäoliselt ehitatakse paar-kolm kurvi edaspidi veidi laiemaks.
Võistlejate sõnul on Kehala rada praegusel kujul väga tehniline ja erineb paljuski Saaremaal asuvast Oriküla paarisrajast. "Kehala on aeglasem, ei ole nii pikka sirget ja ei hüppa üldse," märkis E8 klassis Viru rallil esikohale tulnud Lembit Soe.
Martin Rauami arvates on väga positiivne, et selliseid radasid Eestisse juurde ehitatakse. "Need on lihtsalt põnevad, seda eelkõige pealtvaatajatele, aga ka võistlejatele," märkis Rauam. "Huvitav oli jälgida, kuidas sõitjad omavahel pärast katset aegu võrdlesid. See on päris katsetele mõnus vahepala, kus saad tunda sõidust rõõmu, kuid samas tahad olla teisest kiirem."
Ka Gunnar Tamm pidas Kehala rada huvitavaks. "See rada on isegi huvitavam, kui Saaremaal, kuigi kitsam. Orikülas olen sõitnud sprinti ja ühe ralli, aga siin olen ainult korra startinud, seega on võrdlusmoment olemas," selgitas Tamm. Veel lisas Tamm, et nagu paljudele teistele, ei olnud temale vaid meeltmööda viaduktialune veetakistus. "See loik, mis seal all on, see on natuke liiast."
|
|
|
|