Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Viru ralli > Murakas alustab Viru ralli teist päeva liidrikohalt |
|
Murakas alustab Viru ralli teist päeva liidrikohalt
|
Loe lisaks |
|
|
Ponsse Viru ralli avapäeva järel juhivad võistlust Toyota Corolla WRC-l võistlevad Margus Murakas ja Toomas Kitsing, edestades Läti ekipaaži Matiss Mezaks - Arnis Ronis. Rakvere linnas sõidetud kahe katse järel saavutas kolmanda aja N-rühma Mitsubishil startinud Kari Ali-Rantala.
Kui võistlus algas suhteliselt kuiva ilmaga, siis mitmedki meeskonnad olid sunnitud sõitma vihmas. Tõsiseid probleeme valmistas see neile, kes startisid kuivailma rehvidel. Paljud piloodid pidasid avapäeval sõidetud katseid seetõttu väga libedaks ja keeruliseks, ent tänane kaheksast kiiruskatsest koosnev võistluspäev tõotab meeste sõnul tulla tunduvalt raskem.
"Ma ei ole üllatunud, et alustan uut päeva teiselt kohalt," rääkis Matiss Mezaks, kelle sõnul ei ole auto asfaldil hea. "Eks paistab, üritame esikohale võidelda. Sõidu suhtes saab selgust pärast esimest katset, püüame hoida rahulikku tempot ja mitte väga riskida," rääkis Mezaks rally.ee online ralliajakirjale. Lätlase sõnul on Viru ralli katsed väga head ja sobivad neile. "Lätis ei ole meil midagi sarnast," märkis võistluse avakatsete järel 4,4 sekundiga Margus Murakasele kaotav Mezaks.
Tõsine võitlus algas N-rühmas, kus parima aja saavutas avapäeval Soome võistleja Kari Ali-Randala, edestades lähimaid konkurente Martin Rauamit ja rahvuskaaslast Teemu Laatuneni.
Uue kaardilugejaga võistlustulle astunud Kert Uus alustab Viru ralli teist päeva kaheksandalt positsioonilt. "Sõidan esimest korda Janek Koklaga," rääkis Uus. Teise uuendusena kasutab Uus autorallil esmakordselt inglisekeelset legendi.
Paar päeva enne võistlust oma Mitsubishi Lanceri taas võistluskorda saanud ekipaaz Ago Ahu - Kalle Ahu suutsid piruetiga kaotada kümme sekundit, ning pudenesid nii kaheteistkümnendale kohale. "Samas - ühtegi rallit ei otsustata asfaldikatsetega. Tulime mäest alla, seal on üks väike kruusalõik... muda oli väga palju välja tõmmanud ja pidurdusega tegime pirueti," selgitas Ahu. "Homne päev tõotab tulla loterii - sellist rallit pole ammu sõitnud. Meenub, et kunagi Võrus olen sõitnud Ladaga taolisel rajal, ent seal ei olnud ka nii hull."
E-rühma peafavoriidiks peetud Kimmo Jalava (Toyota Starlet) tegi samuti pirueti ning kaotas väärtuslikke sekundeid. "Tee oli väga libe. Kaotasime spinni pärast pool minutit," märkis Jalava.
Einar Laipaik võistleb Viru rallil esmakordselt uue Lada VFTS-iga. "Auto ei ole väga palju parem, aga natuke uuem. Käitub veidi teistmoodi - mootor töötab rohkem kõrgematel pööretel. Asfaldi peal ei saanud stardist minema," selgitas Laipaik. "Ralli esimese katsega jäin rahule, teine sõit sadas aga ladinal ja siis oli käiguvigu palju." Tänasest võistluspäevast kõneldes märkis Laipaik, et kui vihma sajab, on mets ootamatusi täis.
"Arvan, et kui kinni ei jää, on väga vahva. Saab hoopis teistsuguse rallielamuse kui tavaliselt," märkis Lada VFTS-il võistlev Marko Mättik.
Viru rallil tegid sportralli debüüdi Hanno Viik ja Tanel Peebu, saavutades avapäeva järel kaheksateistkümnenda koha. "Autoga oleme rahul, aga rada on ütlemata libe," märkis Subaru Legacy piloot.
1. Margus Murakas - Toomas Kitsing (Toyota Corolla WRC) 0:04:45,7
2. Matiss Mezaks - Arnis Ronis (Ford Escort WRC) +04,4
3. Kari Ali-Rantala - Petri Vihavainen (Mitsubishi Lancer) +07,4
4. Martin Rauam - Peeter Poom (Subaru Impreza) +10,0
5. Teemu Laatunen - Jani Vainikka (Mitsubishi Lancer EVO VII) +10,3
6. Vjatseslav Popov - Sergei Larens (Mitsubishi Lancer EVO III) +11,3
7. Gunnar Tamm - Priit Kinnunen (Subaru Impreza) +12,4
8. Kert Uus - Janek Kokla (Mitsubishi Lancer) +15,2
9. Erno Randelin - Janne Rönkkö (VW Golf III Kit Car) +16,3
10. Priit Saluri - Indrek Lepp (Mitsubishi Lancer) +19,3
|
|
|
|