Vaadates jälle Jõhvi rahvasprindi nimekirja, siis on see ligikaudu 150 sõitjat ning ligikaudu 40 mosset.
Kunagi nagu jäi kõrvu, et mosseliiga võiks rahvasprindist lahku tõsta. Vaadates selle hooaja osavõtjate arvu, siis oleks see vast õige aeg. Ma muidugi ei arva, et seda peaks just keset hooaega tegema, aga stardinimekirjad on pikad ning järgmist vooru tuleb küllaltki pikalt oodata. Kaks minutit kihutamist ja kaks tundi ootamist...
Ei ole midagi mosseliigalaste vastu, aga kaunis pikaks kipuvad need päevad kujunema. Oleks huvitav kuulata, mis teised rahvasportlased ja mosseliigalased ise asjast arvavad.
minu meelest pole veel väga hullu, siiani ikka enne pimedat nagu õhtule saanud veel.... kui vähe pikem vahe oma sõitude vahel, saab teiste sõitu ka vaadata ja ongi huvitavam :)
...
Autor: Pille
21.05.2007 09:08
Ei, mina küll ei arva, et peaks hakkama midagi lahku tõstma. Milleks? 2WD-B klassis on täpselt sama palju võistlejaid kui mosseliigas - sinu loogika järgi peaks neile ka hakkama eraldi võistlusi korraldama.
Ma ei usu, et leiduks korraldajaid, kes suudaksid leida ressurssi topeltarvu sprintide korraldamiseks. See tähendaks ju (peaaegu) topelttööd kõiksugu inimeste ja asjade logistikas. Kui osalejate arv jääb allapoole mingit piiri, on korraldamine mõttetu. Ja vastupidi, mida rohkem osalejaid, seda lihtsam on tegijatel ots-otsaga kokku tulla.
Praeguste 120-150 sõitjaga saavad osavad korraldajad ilusti hakkama. Kui tuleb oluliselt rohkem, siis saaks võibolla tõesti näiteks ajakava sättida nii, et osad alustavad ja lõpetavad veidi varem ja teised sedajagu hiljem.
on asi nii, et tuleb endale kõigepealt selgeks teha, mis on sprint kui selline. See tähendabki seda, et sa saad kogu päeva jooksul max 10 minutit roolis olla ning ülejäänud aja ootad oma 10. minutit tähetundi. Kui ei sobi, siis tuleb kas rallit sõita, kus sa saad kogu päeva jooksul ligikaudu tunni katseid sõita või ühineda nendega, kelle jaoks tavaliiklus ongi üks suur rallikatse, nii lihtne see valik ongi. See, et kedagi peaks kuskilt välja või sisse jätma, on absurd. Ei ole küll suhtarvusid kokku lugenud, kuid usun, et mosseklassi ei ole kõige osavõtjarohkem. Samamoodi võiks ju arutada, et jätame rallidel rahvusliku rühma ära, neid keegi niikuinii ei vaata ju ning Tallinna rallil ei olnud neid korraldajategi jaoks olemas. Ühe sõnaga, minu jutu mõte on selles, et kui on ikkagi hirmus tahtmine selle alaga tegeleda ning ei ole aega ja/või finantsi, et seda suuremalt teha, siis rahvasprint on väga hea lahendus, seega tuleks seda enam austada neid kõiki, kes selle alaga tegeleda soovivad. Hoidke parem kokku ja tehke selle nimel midagi, et rahvasprinte veel rohkem ja paremini korraldataks.
Ausaltöelda ei tulnud siia ülbitsema et "Kuule keegi ei viitsi neid mossesid vaadata" või midagi seesugust. Mossesid on üsna omapärane näha teiste kõrval kulgemas ja ka ise tegin oma esimese sprindi mõne aasta eest just Mosseliiga all.
2wd-B ja mosseliiga võrdlemine on siinkohal minu arust üsna kohatu, kuna B-klassil puudub seesugune kogukond nagu on olemas mosseliigal - hoitakse rohkem kokku, korralikult toimib foorum jne.
Põhjus, miks ma tõin esile just mossed on see, et nad on ainus klass, kes suudaks edukalt ka korraldada sprinte/etappe ainult mossedele (minu teada on neil ka see hooaeg rahvasprindist eraldi etappe, ma küll ei tea, kas just ainult mossedele). Analoogset asja korraldada ainult 2wd-B'le... No ma ei tea...
Hektel ma ei näe probleeme kiirete radadega, kus saab autod peale lasta 30 sekundiliste intervallidega. Aga näiteks paarisrajad? Tallinna ralli laitse katsel oli ka ligikaudu sama palju sõitjaid, kui selle hooaja rahvasprintidel ning katse kogukestus oli ikka küllaltki pikk (keegi mäletab täpsemalt, siis võiks täpsustada).
Vabandan, kui minu eelmine postitus kellegile liialt hinge läks. Sprindi kui sellise olemust pole vast vaja seletama tulla...