Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Rahvasprindi tingimuste küsimus
Autor: XR 25.04.2007 12:05
Tekkis küsimus mootori kohta.
Kuna reeglites kirjas, et ei tohi kasutada teise tootja mootoreid ning suuremat kubatuuri, siis loen välja, et sama tootja mootorit sama kubatuuriga võib kasutada?
Sellega koos läheksid vahetusse ka kollektor ning väljalase. Kuidas teostatakse kontrolli väljalaskele ning kollektorile? Uued näevad küll väga originaalisarnased välja ning on TRD (Toyota Racing Development) ehk tootja enda poolt toodetud?
Siit edasi areneb järgmine küsimus, et kas tootja enda poolseid intensiivseks kiireks sõiduks mõeldud juppe võib kasutada? Hooratas, nukkvõll, kolvid(rõngad), sidur.

Samuti tekkis küsimus inglise keeli brace-ide kohta: http://trdparts.jp/english/image2/p_brace-mr-s.jpg
Lugesin küll reeglid mitu korda läbi, kuid ei leidnud vastuseid, kas neid tohib kasutada või mitte. Originaalis on need samuti autol olemas. Vahetaks TRD omade vastu lihtsalt välja. Lisavad jäikust.

Kõik jupid, mida kasutaksin oleksid TRD (Toyota Racing Development) jupid ning läheksidki Toyota külge. Mina järeldan reeglite järgi, et nende kasutamine on siis lubatud?

Kütusesüsteemi ning käigukastiga pole hetkel midagi plaanis teha.

Et siis vaidleme või ... ?
Autor: PMR 24.01.2008 10:53
Sõidan sinise STI autoga ja kannan nime Toomas Perillus. Autol on peal PPP ja väljalase on igati vastav tingimustele, mis tingimustes kirjas. Küll aga olen patustanud strutbari osas, kuigi ei loe tingimustest kusagilt välja et seda paigaldada ei tohi.
Mul on tegelikult sügavalt savi, kes mis autoga sõidab ja kui võimas see on. Olen kuidagi suutnud soetada suhteliselt konkurentsivõimelise auto. Ka sellise autoga on võimalik sõita häid tulemusi. On vaja ainult osata sõita. Kõik kes omavad GT autosid ja ka Audisid siis palun saage aru, et plank GT sõidab paremini, kui Audi. Autode tehnilised omadused on juba erinevad ... juhitavus, kaalujaotus jne ...). Ehk kui soovite sada võimsamat ja konkureerimisvõimalisemat autot siis minu auto on MÜÜA :)
Leian, et 4WD klassis puhul võiks vaidluse lõpetada ja oma auto ehitamisega või võimsama auto ostmisega edasi minna.

to termiit
Autor: serxx 24.01.2008 10:45
Tähtis pole võit vaid osavõtt.
Selle asemel, et tänaval nokk rullis ringi kihutada, eelistan ma seda teha selleks ettenähtud kohas.
Juba enne võitlusele registreerimist oli asi selge, et võitu püüda on lootusetu.
Minu eesmärgiks oli mitte viimaseks jääda ja sellega ma sain hakkama, mis näitab selgelt, et mitte kilovatid pole need, mis võidu otsustavad. Nagu näha, siis sõiduvigade eest karistusi jagati kõige rohkem just nimelt 4wd klassis.

Aga reeglid on täitmiseks kõigile, nii 128kw kui ka 206kw mootoriga autodele, seda ma soovisin öelda. Suuremad rahalised võimalused ei tähenda seda, et reeglid sulle ei kehti.

Mina olen oma mõtted välja öelnud ja rohkem siin ei vaidle.
Võisleme kõik ikka reeglite kohaselt, huvitavam võistlejatele, huvitavam pealtvaatajatele.

Soovin kõigile edu võistlustel ja nael kummi.

Lgp. Härra Serxx
Autor: termiit 24.01.2008 10:13
128kw v. 206kw. Tule maapeale.

Sumpa
Autor: RainR 24.01.2008 10:04
Loomulikult vahetatakse sumpa ära. Toru läbimõõt võib küll samaks jääda aga sport kat + suurema läbilaskevõimega pütt ja ongi elu kohe ilusam.

4wd
Autor: serxx 23.01.2008 21:54
Ega keegi pole öelnud, et müratase peab samaks jääma.
Müratase peab mahtuma etteantud piiridesse, tehasest on müratase oluliselt madalam kui lubatud ülemine piir.

4wd
Autor: -awd- 23.01.2008 21:51
otseselt pole keelatud aga kas tõesti hakkab keegi asendama stock sumpat kui toru mõõt jääb samaks, müratase samamoodi? ise küll ei viitsiks vaeva näha

4wd
Autor: serxx 23.01.2008 21:44
Raske audiga on tõesti 4wd klassis raske, kuid minu autol pole vähemalt omateada ühtegi reeglitele mittevastavat detaili.

Igaljuhul kavatsen järgmisel võistlusel protestida, kui midagi olulist määrustevastast silma hakkab. Vaadake ette 4wd mehed.

Sportpütt ei ole otseselt ju keelatud.
Tsitaat:
"Lubatud on kasutada mitteoriginaalseid summuteid tingimusel, et summuti toru läbimõõt ja summuti püttide ja resonaatorite välimus (mõõt, kuju, tööpõhimõte) peavad säilima algsed, nagu konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Juhul, kui autol on autotootja poolt ettenähtud katalüsaator, peab see olema töökorras. Summuti müratase peab vastama Eesti Vabariigis kehtivale keskkonnaministri määrusele."

4wd
Autor: -awd- 23.01.2008 21:33
Nõuetele mittevastavusi ei jõuakski kirja panna. Elementaarne asi- sportpütt! Igasugune väljalaskesüsteemi ümberehitamine on keelatud! Peab ikka eri juhe olema kui ei saa aru kas autol on midagi tehtud või mitte. Tln rahvarallil oli küll masinaid millel lõpupütt täielikult puudus ja seda oli mõne sammu pealt väga hästi näha. Ei taha kellegi peale kaevata aga kahjuks on sellest klassist kadunud Fair Play. Võtke näiteks Mosse liiga või 2wda-b, asi on korras ja kui kellelgi on midagi kahtlast, kohe kaevatakse.

2Wd-b
Autor: impsionu 23.01.2008 20:15
Mina sõidan näiteks BMW 325i Touringuga(universaal), on küll hapu tunne kui näed, et mõnel on lansekate tugevdus peal(kuigi olla ei tohiks) või on auto käima pandud hoopis teist laadi hääle/minekuga kui originaal. Mis teha peab ise lihtsalt rohkem pingutama ja õnnele lootma jääma. Seekord audrus kaotasin viimases voorus Seat Leon Cupraga(177 kw vs minu 125, millest alles kindlasti palju vähem) sõitvale Kasarile vaid 2 sekundiga, nii suurel, kiirel ja mitte tehnilisel rajal kus jõud omab suurt rolli, oli see super. Olen sõitnud rahvarallit ühe aasta ja saan oma "perevaguniga" tihti ka vastu neljaveolistele, sport klassi autodele jne. kus roolis mehed, kes sõitnud juba 2,3 ja isegi 4 aastat. Muidugi tahaks võrdsust, aga kel raha sel võim, nii se on igas eluvaldkonnas, miks peaks rallis teistmoodi olema?

Imre!

2wd-a
Autor: Veiko7 23.01.2008 19:00
Kui nii mõelda siis ma ütleks, et vormel ühes on ka ebaaus. Mõni paneb 100 milli magama..mõni 500milli. See kui mõni on sobivama auto leidnud võistluste jaoks, siis on see ainult tema õnn.
Aga see, et ebaausalt ja südametunnistuseta muudkui petetakse konkurente ja salaja ehitatakse endale eeliseid teiste ees....see on väga nõme!
Mina oleksin nõus ka nii, et andke üks ja sama auto kõigile kätte ja teeme võidu :) Siis saab ju kõige ausamini näha, kes sõidab lihtsalt hea autoga ja kes oskab reaalselt sõita.

Veiko V.

2wd
Autor: utoopia 23.01.2008 17:40
no ei saaks öelda, et ka teistes rahvasprindi klassides kõik võrdne oleks. 2wd-b võib võistelda nii 83kW mootoriga bmw kui ka uuem 148kW Type-R, mis on esimsest peaagu poole võimsam. seega ega nendel tulemustel erilist tõepõhja all ei ole. võidab põhimõtteliselt see, kel võimsam ja kiirem auto. sama kehtib ka 2wda klassi kohta. oskused ei mängi paraku nii suurt rolli kui peaksid. seega mosseklass tundub kõige õiglasem olevat.

samas eks see olukord sellline ole ja selliseks jää ka. ega Type-R mees süüdi pole, et konkurentide masinad tema omast aeglasemad on. ja tema tahab ju ka kusagil võistelda ;)

4wd
Autor: RainR 23.01.2008 16:11
128 kw raske audiga on nii või naa suhteliselt raske saada vastu 160+ kw stock kergema subaru vastu, rääkimata 206kw evo. Ja 4wd klassis odavusest ei saa samuti rääkida, sest autod , mis poodiumi kohta küsida tahavad, maksavad juba niikuinii 200 000 krooni, standardis siis. Ja see ei ole odav. Pluss siis mõningate meeste ümberehitused, mis on teine samapalju auto hinnale otsa.

Aga näiteks Kulno sõitis stock EVO Ix esimeses voorus kolmanda aja, nii et asi on ka juhis, olgugi et stock evo on niigi juba enamus subaru GT'dest üle.

4wd
Autor: serxx 23.01.2008 15:34
Võtame kamba kokku, läheme väikeste 4wd autodega sõitma ja esitame ühise protesti kõigi evode ja sti-de vastu? :D

Aga jah, asi võiks ikka olla sõiduoskuses põhiliselt.
Audrus oli suhteliselt raske üldse kuhugi jõuda, minu parima vooru tulemus oli 13. koht, autoks 128kw audi coupe quattro.
Selline koht sai põhiliselt saavutatud teiste sõiduvigade ja sõiduvigadest tulnud karistuste tõttu.
Vastasel juhul poleks minu sõiduoskused+rehvid+auto vist kellelegi vastu saanud.
Viimases voorus oli minust tagapool järgmisel mehel vaid aeg selline, et sõiduviga tal vist polnud, teistel kõigil oli kas karistus või spin, mis aja ära rikkus.

to asjapulk
Autor: -RS- 23.01.2008 14:17
ei räägigi auto lahti võtmisest (kuigi ega neid sportnukkasid ja kergemaid hoorattaid jne. muidu ei avastagi) aga lihtsalt näiteks kui subaru kapoti alt vahib sulle vastu punane jäme Sparco strut bar mida on võimatu mitte märgata... see on selline lihtsam varjant. Teiseks võiks tehniline komisjon üle vaadata autode sisse- ja väljalaske, ronigu kas või auto alla korraks ja mõõtku üle kas on see toru ikka originaal mõõdus - arvan et pooled 4wd-d põruksid selles testis.
Mul on tegelikult täiesti ükskõik, tuunige palju tahate, aga lihtsalt kuna tegu on RAHVA spordiga siis võiks ju ikka kinni pidada nendest reeglitest, hoida kulutused väikesed ja esile tuua ikka sõiduoskus.

jh
Autor: rosenberg 23.01.2008 09:05
4 wd klassis on asi jh nats jama sest eal-i kaartiga autod saavad samuti võistelda ja nendel on võimsut kõvasti juures vs originaal.ie sõitsin impreza gt-ga ja jh kui poodiumile sellise masinaga tahad siis peab väga hea sõitja olema või hulga katkestajaid. Aga jää ja lumeradadel pole õnneks võimsus nii tähtis kui sõit toimub tava rehviga

to -RS-
Autor: asjapulk 23.01.2008 08:18
tehniline komisjon koosneb naljatilkadest jah? Ma arvan, et sa peaksid siis ise tegema tehnilise komisjoni tööd. Tehnilise aeg on tavaliselt ca 2 tundi, võistleb umbes 120 autot. Ühe auto üle vaatamiseks jääb siis 1 minut, isegi vähem. Ole hea mees ja võta see auto 1 minuti jooksul laiali, tee põhjalik ülevaatus, et kõik oleks originaal ja pane auto kokku tagasi, kõik on rahul. Ise võistluste ajal autoga tehnilises käies, imestan, et selle minutiga jõutakse isegi palju asju kontrollida, elementaarasjad. Kõik muudkui pirisevad, et ebavõrdne, ise me ju sõidame ja tahame, et asi aus oleks, kuid ega keegi vägisi su autot forseerima ei tule, kõik algab iseendast, ole ise aus eelkõige. Mootorisport ei ole võrdne nagunii mitte kunagi, reeglitega saab seda võrdsemaks teha, kuid ebavõrdsus jääb ikkagi. Kui teisest mehest sõiduga jagu ei saa, siis ei jää muud üle kui protesti kirjutama..

kurb
Autor: -awd- 23.01.2008 07:46
Tõesti on kahjuks 4wd klass ikka vägagi käest lastud. Parem juba nimetada uuesti Vabaklassiks. Pole seal reeglitest kinni peetud ei 2a tagasi ega ka mitte tänavu. Kui sul ikka "näpitud" Evot või Stid pole, siis võid lihtsalt oma lõbuks nalja tegemas käia. Ok, vana GT ajab ka kuidagi asja ära, aga kindlasti mitte stockina. Tehaseseades tehnikaga poodiumile sõita? Looda katkestajatele :)

jep
Autor: -RS- 22.01.2008 19:26
Ma arvan et see võistluste eelne tehniline komisjon koosneb naljatilkadest, sest võistlusi kõrvalt jälgides saab iga natukenegi tehnikast jagav inimene aru, et osad autod on stock seadest ikka väga kaugel. Ei tea ka näiteks et Subaru tehas toodaks universaal kerega STI-d, millel on veel pealekauba 260kw - http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/880/auto_php-id=449880-www_aut....html - Ka lennukikütuse lisamine on tavalinen nähtus. Põhimõtteliselt kui oma tehaseseades autoga võitma tahad minna, pead ikka väga kõva mees olema.
Teema autorile soovitan, et otsi kõige võimsam mootor mis leiad ja keera veel kaks turbot lisaks külge. Omale tellisin juba tehasest WRC auto ära igatahes.
Ok - nali naljaks, aga jah kahjuks see rahvasprint ei ole kõige eeskujulikum ala reeglite järgimise kohapealt. Igaühe südametunnistuse asi.

jah
Autor: Ove 22.01.2008 15:20
vahest ringi vaadates,tundub et osad autod on lausa 102 peale käima pandud(oktaanarv),samuti igasugused lisa chipid on juba suht tavaline asi,

Mootori vahetus
Autor: serxx 22.01.2008 15:11
See, et "protestid ei ole kombeks" on viga.
Eriti just 4WD klassis.
Kui üks sõidab autoga, mis igati vastab tingimustele ja teine seda mitte ei tee, siis on tegemist rikkumisega omakasu huvides ja võistlus ei ole aus.
Et kõigil oleks võrdsed võimalused, tuleks igal juhul esitada protest reeglite rikkujate vastu!
Rumal oleks muidugi protestida esmaabi paki või tulekustuti nõuetele mittevastamise osas, kuid kindlasti peaks protestima igasuguste mootori modifikatsioonide osas (suurem turbo, teised nukad, jõudu lisavad chipid).
Üritagem ikka ausalt asju ajada.

Rahvaspordi eesmärk on sõita tänavasõidu autodega ja hoida kulusid madalal, et igaüks saaks soovi korral osaleda. Võimsamatel autodel on juba hoolduskulud suhteliselt kõrged ja kui sellele veel lisada ka modifikatsioonide hind, käiks see paljudel üle jõu ja rahvasport kaotab oma mõtte.
Seega kui näed kedagi reegleid rikkumas, anna sellest teada (eriti kui tegemist on konkurendiga).

Reeglite rikkumisega näidatakse ülesse ilmselget austuse ja lugupidamise puudumist kaasvõistlejate vastu, mis on igati taunitav ja ei tohiks jääda karistamata.
Püüame siiski austaja ja lugu pidada kaasvõistlejatest ning mitte langeda egoismi ja omakasupüüdluse võrku.

| 1-20 | 21-40 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia