et elavdada nn vaikset hooaega, pakun välja veokateemalise mälumängu. väike tagamõte on asjal ka - kirjutan vaikselt sahtlisse veoautospordi ajalugu ja loodan, et järgnevast saab üht-teist kõrva taha panna. mälumängu idee on sama, nagu paljudes erinevates foorumites (ka rally.ee omas) - üks tegelane esitab küsimuse, järgmised püüavad vastata ja õigesti vastanul on õigus esitada järgmine küsimus. selles konkreetses sarjas piiraks siis teemade ringi veoautodega. mäng kestab seni, kuni on viitsimist; mõte on silmaringi harimises, mitte auhindades ja võidus.
esimese küsa esitan ise. Läti bagimees Janis Koslovskis, nagu välimusestki võib oletada, tegeleb aktiivselt ka ühe teise spordialaga. Läti absoluutsesse tippu ta küll ei kuulu, kuid arvestades selle ala taset ja populaarsust Lätis, on Koslovskise puhul tegemist tõsise sportlasega. Raske võrrelda, aga mine tea, Eestis vääriks ta sellel alal võib-olla isegi mõnd meistrivõistluste medalit. Millise spordialaga tegeleb Koslovskis siis, kui ta parajasti veoautokrossi ei sõida?
1990 oli kindlalt Balti mv "A" liiga,aga mis sõit oli 1989 aastal,ei või kindlalt väita aga vist liidu mv bagidele.Ise osalesin ma küll 1990a Baltikatel.Küsin startijate arvu gaz 51 klassis Baltikatel 1990a Valgas?Võistlused kestsid siis kaks päeva.
Oll, kas sa olid kõnealusel võistlusel ka ise stardis? Mina mäletan, et aasta oli 1989, aga võin ka eksida ning täitsa võimalik, et see võistlus toimus tõepoolest 1990. aastal. Igal juhul on Oll tõele kõikse lähemal ja küsi, kui viitsid.
1987
Autor: deere
27.01.2010 23:21
Balikad olid Valgas vist 1987 kui ma eksi
1990
Autor: oll
27.01.2010 22:20
Pakun vastuseks omalt poolt.Midagi sellist nagu meenub.
Seda aastanumbrit, mida õigeks pean, pole veel kohanud. Vihjeks (eriti Võru meestele) niipalju, et tegemist oli Balti meistrivõistlustega ja Aivar Kuusi riiulis peaks olema sellelt võistluselt 2. koha karikas.
veobagid
Autor: motohull
25.01.2010 13:38
veobagisi hakkas tulema peale veoka keeldu nagu seeni pärast vihma. Nuia ümbrusest tulid Kurro, Särev, Tishler, Sõlg, pärast Veevo jne. Reeglina nägid bagid välja kõrged, st. juht istus puki otsas peale mootorit. Vastuseks pakuks aastat 87.
Kui te juba selle teema üles kaevasite, siis ma panen kah ühe küsimuse. Tugineb iseenda mälestustele ja faktide absoluutsele tõele ma ei pretendeeri.
Millal viimati nähti Eestimaa pinnal võistlusvalmis krossi ZILi? Tahaks aastat. Taustaks niipalju, et rajale see ZIL enam ei jõudnud. Oli võistluspaigas Valgas kohal, natuke porine (vist oli siis trennis osalenud), aga rajal ei käinud. Kas ZILi klass üldse kavas oli, seda ei tea. Aga kõikvõimalikud muud klassid olid küll. UAZiga rammiti stardisirgest vasakule jäänud kaske, oli ka Volgade klass, veokad ja veobagid jne...
Ja veel: kui kasutaja motohull õigesti mäletab ja Tõnu Kurro tõepoolest UAZiga sõitis, siis on see iseenesest huvitav fakt. Eestis UAZi/Niva klassi ei harrastatud. Vähemalt kohalikke võistlusi neile ei peetud. Olukord muutus alles 1981. aastal, mil veokate jaoks keelati autokross ära. Siis kolisid mõned mehed UAZile, mõned ehitasid aga esimesed veobagid. Mäletan UAZil sõitmas Viljandi meest Jüri Treimuthit (enne ZILil) ja ühte Kuusmiku vendadest (võimalik, et oli Tiit, kes praegu Riigikogu liige), aga et Kurro UAZiga sõitis, seda küll ei mäleta. Ja kui meie mehed juba UAZis istusid, pidi aasta olema 1981+. Esimesed Kamazid olid Priipalus aga ilmselt juba 1979 (1980 olid juba päris kindlasti) Terv Aivar
Korgi Mardil on Kamazidega ilmestatud võistlus minuti-poolteise pikkuselt ka videos. Ei oska öelda, kas tegemist on esimese või mõne järgneva sõiduga, kus need elukad osalesid. Video kvaliteet on muidugi kehvakene - see on vanalt filmilindilt ümber võetud ja lint oli aastate jooksul kõvasti räsida saanud. Samas pole ma 100 prossa kindel, et just Nuia oli see, kus Kamazid Eestis esimest korda võistlesid. Mina olen neid ka Priipalus näinud ja seal toimusid järjestikustel aastatel NSV Liidu meistrivõistlused. Esimest korda, kui Kamaze nägin, oli neid rajal 5-6; teisel aastal aga 10 ringis. Mõlemal korral sõitsid nad koos ZILide B-finaaliga. Võimalik, et Nuia võistlus oli mingil määral seotud Priipalu omaga - kas siis nädal-paar enne või pärast liidukaid. Vaevalt, et neid Kamaze vaid Nuia jaoks Venemaalt kohale tariti - eks sõideti ikka mitu võistlust järjest. Mingil aastal oli üks Kamazidega võistlus Nuias septembris-oktoobris (kooliskäimise aeg oli, seda mäletan, laupäevased tunnid tuli autokrossi pärast omavoliliselt ära jätta:)). Priipalus olid NVL Liidu meistrivõistlused aga alati augusti viimasel nädalavahetusel. Selle pika jutu mõte: teatud loogika põhjal oletan, et esimesi Kamaze nähti Eestis krossi sõitmas Priipalus.
õige vastus
Autor: motohull
25.01.2010 11:25
Tõepoolest Kamazid, Nuia ümbrus oli paar päeva diisli vingu täis. Ise-enesest esimesed andsid päris valusalt minna ja ega korstnastki midagi hullu ei tulnud
ma pakuks kamasse..pole orna aimugi lillal need krossitama hakkasid.
küsimus
Autor: motohull
25.01.2010 10:46
Olen teie tegemisi jälginud juba pikka aega. Otsustasin ka kasutajaks hakata ja seose sellega ka viktoriini ühe küsimuse riputada. 80-ndate esimesel poolel toimus Nuias vanal pöögle krossirajal üks huvitav võistlus. Peeti N.Liidu etapp nn. villistel+nivad. Kohal olid Uljanovski ja Togljati tehase võistkonnad. Eestist oli kindlasti minu kandi mees Tõnu Kurro. Kui mälu ei peta võitsid villised, sest Nivad lagunesid järjest. Küsimus aga: üks masinaklass oli aga esmakordselt eestis võistlemas. Mis autod need olid?
No väike video ka sellest Raadi võistlusest.Kvaliteet ja filmimisoskused on kümne aasta tagused.Ja tänud Mart Korgi tiimi kaameramehele,kes Leimaniste actioni peale sai. http://www.youtube.com/watch?v=IYI_NNJTGcE Endal ei tule vaimu peale,et mingit küsimust välja mõelda.Seega kõikidele ,kel huvi või küsimus varnast võtta-andke tulla...