Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Rallihuviline küsib, teadja vastab
Autor: urueesel 16.01.2006 10:15
Kindlasti on päris palju neid, kes soovivad autospordist ühte koma teist teada natuke põhjalikumalt ning olen kindel, et sellega seoses tekib mitmesuguseid küsimusi, millele ilma teadjamate abita vastuseid ei leita. Siinkohal ei mõtle ma kindlasti mitte tortusi, mida ka küsitakse. Sellega seoses tekkis mõte, et võiks omaette rubriiki postida üldisemaid küsimusi, millele oskajamad aitavad vastuseid leida.

to richard
Autor: smartass 17.01.2006 18:05
maakeeli nii..et autol ikka nina rohkem sõidu suunas olex ja kurveid võimalikult kiiresti läbida saax..nt kurvis käib iga ratas erineva kiirusega

corolla wrc
Autor: Richard 17.01.2006 17:48
Mida täpsemalt tähendab selline lause?

"aktiivsed firerentsiaali lukustused "


vastused
Autor: ray 17.01.2006 12:42
2. Stardisüsteeme on erinevaid. Paremad toimivad nii, et hoiad gaasi põhjas ning lased käsipiduri lahti (see on ühenduses siduriga). Jälgitakse rataste pöörlemise kiirust ning optimaalse libisemisega kiirendab.
3. Tuld lööb välja juhul kui kütus põleb veel summutis. Juhtuda võib see selle sama paugusüsteemi pärast. Kütust ei süüdatud õigel ajal, näeb peamiselt käiguvahetusel (kui gaas maha võetakse).
4. Peamiselt käib tühikäigul ebaühtlaselt ikkagi ralli nukkvõllide pärast (280-320 kraadi). Kuna madalatel pööretel on gaaside kiirused väiksemad ning sisse-ja väljalaskeklapid on samaaegselt avatud tekivad pulseerivad õhulained, mis üritavad väljuda ka sisselaskeklappide kaudu. Ilusti ja efektiivselt hakkavad sellised nukkvõllid tööle alates 1500-3500 pöördest (olenevalt nukast-mootorist).
1. Klappi küll nüüd summutis ei ole. Paugusüsteem ehk ALS (Anti Lag System) on turbo pöörete üleval hoidmiseks. Et näiteks käiguvahetusel või kurvis gaasi maha võtmisel ei tekiks turbo viivitust. Peamiselt keeratakse lihtsalt süüdet hilisemaks (oleneb aju/ECU algoritmist), nii, et segu süttib hiljem - mootoril jõudu pole aga turbo pöörleb. See on ka põhjus miks käiguga pidurdada ei saa.

To urueesel
Autor: Aiq 17.01.2006 11:22
2. Millist stardisüsteemi sa mõtled, kas see mis on auto küljes või see mis on stardis ja tulukesi näitab? Enivei autodel olev stardi süsteem on ECU (ehk siis auto aju) program mis hoiab teatud mootori pöördeid kuni auto liikuma hakkab. Näiteks stardis seiste hoia gaasi põhjas aga pöörded üle 4500rpm ei lähe.

3. Tulekeeled käivad summutist välja see tõttu, et heitgaasid veel põlevad summuti süsteemis, ning kui saavad hapniku siis süttivad. Teada on ju ka see et võidusõidu autodel on küttesegu päris rikkalik. V-o ma eksin aga nii olen mina sellest asjast aru saanud!

4. Ralliauto turtsub tühikäigul sest süüde ei ole päris õige.

1. Paugutaja kohta olen kuulnud igasugu infot, aga ei midagi kindlat. Keegi rääkis et paugusüsteem on mingi klapp summutisüsteemis, mis peaks tekitama vastusurvet (juhul kui lastakse gaas lahti, enamjaolt on ju ralliautode summutid otse läbi), et mootor täis ei jookseks.

To Richard: arvatavasti on sinu küsimusele põhjus sama mis urueesli 4. küsimuse vastus.

selline küsimus
Autor: Richard 16.01.2006 13:09
http://www.rally.ee/?a=a030&b=531

rubriik ralliterminoloogia edasijõudnuile? :)
Autor: urueesel 16.01.2006 10:17
Minult on küsitud mitmesegaseid asju. Kõigile päris ühest vastust pole isegi teinekord anda osanud. On küsitud:
1 Mis on paugutaja või paugusüsteem?
2 Kuidas toimib stardisüsteem?
3 Miks käivad ralliautodel tulekeeled summutist välja?
4 Miks ralliauto mootor tühikäigul turtsub?

| 1-20 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia