Kindlasti on päris palju neid, kes soovivad autospordist ühte koma teist teada natuke põhjalikumalt ning olen kindel, et sellega seoses tekib mitmesuguseid küsimusi, millele ilma teadjamate abita vastuseid ei leita. Siinkohal ei mõtle ma kindlasti mitte tortusi, mida ka küsitakse. Sellega seoses tekkis mõte, et võiks omaette rubriiki postida üldisemaid küsimusi, millele oskajamad aitavad vastuseid leida.
to richard
Autor: smartass
17.01.2006 18:05
maakeeli nii..et autol ikka nina rohkem sõidu suunas olex ja kurveid võimalikult kiiresti läbida saax..nt kurvis käib iga ratas erineva kiirusega
2. Stardisüsteeme on erinevaid. Paremad toimivad nii, et hoiad gaasi põhjas ning lased käsipiduri lahti (see on ühenduses siduriga). Jälgitakse rataste pöörlemise kiirust ning optimaalse libisemisega kiirendab. 3. Tuld lööb välja juhul kui kütus põleb veel summutis. Juhtuda võib see selle sama paugusüsteemi pärast. Kütust ei süüdatud õigel ajal, näeb peamiselt käiguvahetusel (kui gaas maha võetakse). 4. Peamiselt käib tühikäigul ebaühtlaselt ikkagi ralli nukkvõllide pärast (280-320 kraadi). Kuna madalatel pööretel on gaaside kiirused väiksemad ning sisse-ja väljalaskeklapid on samaaegselt avatud tekivad pulseerivad õhulained, mis üritavad väljuda ka sisselaskeklappide kaudu. Ilusti ja efektiivselt hakkavad sellised nukkvõllid tööle alates 1500-3500 pöördest (olenevalt nukast-mootorist). 1. Klappi küll nüüd summutis ei ole. Paugusüsteem ehk ALS (Anti Lag System) on turbo pöörete üleval hoidmiseks. Et näiteks käiguvahetusel või kurvis gaasi maha võtmisel ei tekiks turbo viivitust. Peamiselt keeratakse lihtsalt süüdet hilisemaks (oleneb aju/ECU algoritmist), nii, et segu süttib hiljem - mootoril jõudu pole aga turbo pöörleb. See on ka põhjus miks käiguga pidurdada ei saa.
2. Millist stardisüsteemi sa mõtled, kas see mis on auto küljes või see mis on stardis ja tulukesi näitab? Enivei autodel olev stardi süsteem on ECU (ehk siis auto aju) program mis hoiab teatud mootori pöördeid kuni auto liikuma hakkab. Näiteks stardis seiste hoia gaasi põhjas aga pöörded üle 4500rpm ei lähe.
3. Tulekeeled käivad summutist välja see tõttu, et heitgaasid veel põlevad summuti süsteemis, ning kui saavad hapniku siis süttivad. Teada on ju ka see et võidusõidu autodel on küttesegu päris rikkalik. V-o ma eksin aga nii olen mina sellest asjast aru saanud!
4. Ralliauto turtsub tühikäigul sest süüde ei ole päris õige.
1. Paugutaja kohta olen kuulnud igasugu infot, aga ei midagi kindlat. Keegi rääkis et paugusüsteem on mingi klapp summutisüsteemis, mis peaks tekitama vastusurvet (juhul kui lastakse gaas lahti, enamjaolt on ju ralliautode summutid otse läbi), et mootor täis ei jookseks.
To Richard: arvatavasti on sinu küsimusele põhjus sama mis urueesli 4. küsimuse vastus.
Minult on küsitud mitmesegaseid asju. Kõigile päris ühest vastust pole isegi teinekord anda osanud. On küsitud: 1 Mis on paugutaja või paugusüsteem? 2 Kuidas toimib stardisüsteem? 3 Miks käivad ralliautodel tulekeeled summutist välja? 4 Miks ralliauto mootor tühikäigul turtsub?