seda ma tegelt sain juba ennem aru .... lihtsalt selle ...smartass´i lausele ei jõudnud minu aju hästi pihta et mix kaks korda sõitma peab
dr
Autor: kaarel45
27.10.2005 22:55
kuidas sa aru ei saa?
vahel on selline täpsuskatse, et mingi kümme sekundit enne lõigule startimist kohtunik näitab teile hõlma alt, milline on soovitav keskmine kiirus lõigul. nt 53,7 km/h. ja siis hakkad ajama. eriti kiiremini ei sõida aga natuke pead, sest osades kohtades pead hoo maha võtma, lisaks stardis sa ju seisad ja ei saavuta hetkega seda soovitud kiirust. nii siis arvutad iga natukese aja tagant, kas olete graafikust ees või taga ja jagad piloodile juhtnööre. lisaks oma põhitööle muidugi, mis on ette ütlemine, kust kuhu keerata jne. ja siis mingis suvas punktis keegi mõõdab aega, millal te sealt mööda sõidate. tal on teada ideaalaeg, millal te sinna peate jõudma. ja siis paneb teile kaistussekundeid iga ideaalajast kõrvale kaldutud sekundi eest. teie ise muidugi ei tea, kus see ajavõtu punkt on. teie muudkui sõidate, kuni jõuate legendis märgitud lk lõppu. sealt edasi ülesõit jne nagu päris ralli.
vahel kasutatakse ka sellist süsteemi, et lastakse teil sõita üht ja sama lõiku kaks korda ja mõlemal korral võetakse aega. ja karistussekundeid saate vastavalt sellele, kui palju teise korra aeg esimesest korrast erineb.
mõlemal juhul peab täpsuslõikudel järgima kõiki liikluseeskirja reegleid - seega ei mingit täie rauaga andmist. ja sellest tulenevalt peavad noorteklassis võistlejad selleks lisakatseks juhiluba omava kaassõitja rooli lubama. nagu muidugi ka ülesõitudel.
loe ka rahvaralli reegleid ja alati hästi hoolikalt ja mitu korda tutvu käesoleva võistluse juhendiga.
kui täpsuslõik, siis seisneb asi järgnevas, et täpsuslõigu alguses antakse kindel kiirus kätte (ntx 45,3 km/h) ja siis peaks niimoodi sõitma, et oleks selline keskmine kiirus koguaeg... katse lõpp ei ole kindlalt paika pandud... tuleb sõita nii kaua, kuni on lihtsalt täpsuslõigu finish (ntx kui on 14,6 km sõidetud)... reaalselt võttes ei saa koguaeg täpselt sellise kiirusega sõita ja selleks tehakse mingi teatud maa tagant kontrolli, et kuidas on läbitud maa ja kulunud aja suhe, et teada saada tolle hetke keskmist kiirust... siis saab võrrelda seda määratud kiirusega ja saab teada, kas tuleks kiiremini või aeglasemini sõita....
üldvõttes siis näeb asi niimoodi välja nagu eelnevalt kirjeldasin... oodatud on täpsustused ja parandused...