Rally.ee - Kas rahvarallis ja -sprindis peaks ohutuspuur võistlusautos olema kohustuslik?
Miks te tõstatate selliseid teemasid - vastus on ju absoluutne ei - sest vastasel korral ei ole tegemist enam rahvaspordiga. Niigi on autode/sõitjate tase kasvanud üle igasuguse piiri ja nö. rahvaralli autosid on sel üritusel küll väga vähe ja ei kontollita ka enam ju selliseid asju nagu nt. tagapingi olemasolu.
Rahu rahu. Ka rahvasporti võib teha turvaliselt. Puur ei anna ju su autole võimsust juurde, küll aga võib su tervist säästa , kui midagi peaks juhtuma. Eesti rahavarallid ja -sprindid on kiirus juba küllalt suur. Kui auto passis on kirjas et see on kahekohaline, siis pole nagu erilist põhjust seda otsida kah sealt. Ja sõitjate enda turvalisus on küll viimane koht kust kokku hakata hoidma.
tänan tähelepanu eest, Tanel
to faca
Autor: urueesel
29.08.2005 17:20
Küsitluse tulemusi vaadates jääb pigem silma, et enamus on turvalisuse tõstmise poolt. Teadaolevalt tulevast või ületulevast hooajast rahvasporti sellisel kujul enam ei lubata - kiirused on läinud päris suureks, sõitjate turvalisuse tase aga enam-vähem samaks jäänud ja juhul, kui EAL otsustab kehtestada rahvaspordis teatud piirangud, mis aitavad ohutust paremini tagada, on see ainult kiiduväärt. Tõenäoliselt tõusevad reformimisele minevas rahvaspordis au sisse jälle ka vigursõidu võistlused, kus juhi oskustel on suurem roll, kui auto võimsusel vms.
Leian, et see on igaühe enda asi kas on puur või siis mitte. Sellel aastal on sprindid ja rallid muutunud kiiremateks kui varasematel aastatel ja seega võiks kohustuslik olla kasvõi primaarne puur, olgu siis polt-liidesega või lihtsalt juhi peakohal mingid kaared. Keegi ei nõua eal-is kehtestatud litsentsiga puure, mis maksavad mitmeid tuhandeid kroone. NB, ka rahvasport peab olema turvaline ja kõigiga meist võib ralliradadel juhtuda õnnetusi.
minuarust võix see olla kasvõi nii, et puuri turvalisuse tase tõusex koos klassi tasemega, sest seal on kiirused juba väga erinevad, nelivedudel kiirused ikka ypriski kõrged, seal enamasti väga kogend juhid ka sees kes vigu väga kergelt ei tee, aga vigu juhtub sisse ka kõige parematel ja kui mingi suure kiiruse pealt väikese vimka sisse viskab, siis on see nelivedu omadega suht laiali ja sassis ikka ja vaevalt seal ka sõitjatest midagi alles jääb!
... ehk siis point on selles, et kes see ikka seda "rahvasporti" teeb kui puur juba olemas - siis võtad litsentsi ja lähed päris rallile. Sellised pereauto tüübid ja tüdrukud isa autoga kovad ära. Miks ta siis üleüldse peaks rahvaralli nime alla jääma või mille poolest ta seda on? Rahvas käib vaatamas sellepärast või? ...
talvel ju turvaline - tavarehvid. Unustasin selle suve värgi (ise ei julge suvel sõita - on rahakotile väga karm ja ikka sirgetel vajutada ka ei julge) Suvel võib tõesti natuke kehva olla, sest suvel pole takistavaid tegureid nagu tavalised naastud või muu selline.
jaah
Autor: smartass
30.08.2005 22:56
mina arvan, et miks kiusata neid kes rahvarallis juba on. need kes tahavad kurika sõiduga tegeleda tehku endal uus võistlussari. muidugi võixid teatud piirangud klassidel olla.võimsuse ja kaalu jne. puur on igati tore asi, seal pole kahtlustki!
minu arvates peax piirama nati lihtsalt seda palju autot ümber tohib ehitada.....korralik turvapuur maxab tegelikult ainult ca10k(praeguste rr autode hinna juures suht väike summa)...kusjuures minimaalne(näit aint peakaar) veel oluliselt vähem......mix ei võix olla kohustuslik näit ainult peakaar.....niikuinii on umbes 60-70& rahvarallitajatest endale spetsiaalselt auto ehitanud....piirata võix näiteks weberite jms paigaldust...mitte päris standard....aga origiaal sissepritse ja karburaator....igasugune vedrustuse ja kere täiustamine jms las olla...võis sis teine võimalus...teha rr klassid standard ja sport(esimene täiesti tänavasõiduauto ja teine ümberehitatud koos õige puuri ja värgiga piirates võimsust)
ühestküljest peaks muidugi olema puur kohustuslik, et ei juhtuks raskete tagajärgedega õnnetusi mille tõttu äkki näiteks keelatakse üldse ära sari. Teisestküljest jälle kui puuri ei oleks, saaks auto kergemaks ja võidaks aega rajal. Ise olen selle variandi poolt et oleks turvalisem sõita ja saaks edaspidi ka rahvarallidel käia.
olen sinuga täpselt samal arvamusel, kui juba paned endale webereid peale ja sätid ja nokid mootorit, siis peax sl ka puur sees olema, see kes läheb rajale standardvarustusega autoga ja tal pole midagi lisatud, et varu hobuseid juurdse meelitada, sellel ei peaxki puuri olema
kas sinuarvates on siis kiirustevahe nii suur et kui tavalise autoga samal rajal sõidad et midagi ei juhtu??? Kui sõidad 80km/h puusse ilma puurita autoga või 100km/h puusse puuriga ja tehtud autoga? Ühesõnaga minuarvates peaks ikka igaljuhul puur olema. On siis nokitud mootorikallal või ei ole.
oleksin pidanud veidi täpsustama....ma ei mõelnud seda et täiesti standardautoga ei pea puuri 100% üldse olema...tegelikult mõtlesin rohkem seda et oleks ilma puurita autole nn "tikuralli" ja puuriga autod kus piiratakse ümberehitamist praegusel rahvarallil. puur võiks olla kasvõi peakaared ainult.....praegusele rr polegi rohkem vaja ma arvan....
arvamus
Autor: priit777
04.09.2005 13:04
äkki oleks kõige õigem teha nii, et puur on kohustuslik ja igasugune turvavarustus (istmed, rihmad, kustutussüsteemid) lubatud. Samas aga rahvarallis auto ülejäänud sõlmed ja tehnika peab olema originaal ???!!!
sellisel juhul kaotaks mõiste " rahvarally" yldse oma mõtte ära ju! see kes läheb standard autoga starti ei pruugi olla nii hulljulge sõidumees et igas kurvis flatout, aga see kes midagi auto kallal nokib on ka julgem ja seega kiirused palju suuremad ja minu arust peaks neil puur sees olema!! --> minu arvamus!!
Kys
Autor: casecas
12.09.2005 09:49
Huvitav palju teist (kommijatest) ise sõidavad? Tegelikult on ju nii et kui puur juba sisse keevitada siis nagu eriti ei näeks enam mõtet rahvarallil-sprindil osaleda kuna on ju võimalus sõita päris sprinti ja rallit .
on vaba valik, minul on sees küll puht turvakaalutlustel, kõigiga võib juhtuda ja ei taha nagu lapsi isata jätta.Puuri olemasolu peaks olema vabatahtlik, kuid radade turvalisuse ja keskmise kiiruse mitte hullumeelseks ajamise eest peab vastutama korraldaja.
põhilise leiad sealt, kuigi isegi seal pole kõike detailselt kirjeldatud. ma olen ise pea 2 aastat nokitsenud oma samaari kallal.....torupuur oli tegelikult üks lihtsamaid töid kuna oli vaja auto meistri juurde viia ja se nädala pärast seal ära tuua. salong oli juba ennem üleliigsest nodist puhtaks roogitud. osi mida ma sinna autole külge olen kruttind ei jõua ma sulle küll siin foorumis üksikasjalikult ära kirjeldada. kui sa arvad et puuriga autod ei tohiks rahvarallit sõita sis se sellex....sul on igati õigus nii arvata, kui ära palun väida et puur teeb autost ralliauto
To mondy
Autor: casecas
14.09.2005 15:39
Ei poolda yldse seda mõtet et kui puur sees siis ei tohi rahvaspordist osa võtta Sest ainult puur nyyd kyll mingit eelist ei anna.Ma kyll ei ole päris nõus sinuga aga ok ei hakka vaidlema (puur tõesti ei tee temast veel rallikat),aga nii mõnigi tänaval liiklev auto on parema nn"varustusega" kui teise mehe rallikas.Vahe ainult selles et nendel kellel on nn pool fabrikaat auto e. rahvaspordi jaoks kohendatud-mugandatud kuid samas ka igapäeva sõiduk siis need mehed sinna kindlasti puuri panema ei hakka. Ja olemegi sammukese võrra lähemal rahvaspordi välja suretamisele. Ma tõesti ei usu et väga palju praegustest RR osalejatest sooviksid ymber tikkude sõita.Mina kaasa arvatud. PS Tõesti oled tubli töö oma masina kallal teinud ja nii mõnegi eegu sinna uputanud.Jõudu sulle edaspidiseks.