mõte ju iseenesest vägagi hea kuna tõsti mosseliiga toimib ju meil täiesti ilusti kuid paljud vennad oleks tahtjamad sõitma ladaga kui mossega... igaljuhul arvatavasti täiesti teostatav mõte kui just see ei hävitaks mosseliigat
lada ruulib
Autor: tommyk3110
13.06.2005 22:41
vot see on üks hea idee. kui vedajaid jatkub, pange asi käima, küll ka tegijaid tekib. ja mõni mure, kui mosseliiga lahjaks jääb, lada ruulib igal juhul rohkem. tuld !!!
Lugesin seda juttu Ladaklubi foorumis. Jõudu, kui suudetakse see käima lükata. Kuid nagu tihti on seda varianti arutatud, siis üsna raske on paika panna tehnilisi tingimusi, kuna Ladale on valmistatud igasugu imevidinaid (rohkem kui Mossedele) ja originaali defineerimine võib tekitada probleeme. Kui seda aga ei tee, läheb asi kallimaks Mosseliigast. Karta on, et nii ehk naa see asi juhtub. Ka seda standardrehvi probleemi on Mosseliigas ja ka teistes võistlusklassides tihti arutatud, tulemus kisub ikkagi "rehvid vabaks" lahenduseni.
klassid
Autor: urueesel
14.06.2005 00:14
Siis võiks olla nii moe pärast olla jagatud ka kahte klassi, ütleme kuni 1300 ja kuni 1600 ccm. Üle selle on mingid vabaklassi omad siis juba, E-rühmakad jms :) Aga mida väiksem kubatuur, seda julgem korraldajatel asja organiseerida ja pealegi ei jääks siis väiksemad mootorid ka garaažinurkadesse tolmuma.
kuidas tekkib üks liiga?
Autor: matu6
14.08.2005 17:48
tekkis selline küsimus et kuidas tekkib üks liiga. mosseliiga tekkis niimodi et mingi grupp inimesi hakkas mossega rahvarallit sõitma ja aja pikku muutus see populaarsemaks ja sõitjate hulk kasvas. siis tehti tehnilised tingimused jne. aga kuidas see asi eal-ist läbi suruti? et mida peaks tegema et see asi ametlik oleks? niisama võib ju ka tavalise ladaga rahvarallit sõita aga kuidas sellest liiga tekkib? kas kõige pealt peaks tegema valmis tehnilised tingimused ja need eal-i üle vaatamiseks saatma või hoopis peaks alustama nagu mosseliiga algust sai?
kas tõesti ei oska keegi vastata?
Autor: matu6
15.08.2005 22:33
kas tõesti pole tarku kes oskaksid sellele küsimusele vastata?
Mosse liiga "sünd"
Autor: Rain
16.08.2005 09:08
Minu teada sai mosseliiga alguse siis, kui mosseliiga "ISA" Jüri Roost sai päranduseks ühe mossu! Ja sealt asi arenema hakkas. Algul oli sõitjaid ikka vähe (Meenub Hr. Aava, siis ka Kristjan Sooper ja Pille Russi jne) Eks pange mingi 4-5 punt kokku, leppige kokku tingimused ja siis alguses RR-le ja IMR-le 2wdV-sse. Pidage arvestust omavahel. Kui pille hakkab rohkem tulema on korrldajad kindlasti nõus arvestust pidama ka Ladaliigale! Vast??
mosseliiga sünd
Autor: rubla
17.08.2005 17:03
Mosseliiga sõitis suurema osa 2003 hooajast mitteametliku klassina, st ametlikult oli ta 2WD-väikeses. Üsna kohe said ka mingil tasemel tehnilised tingimused kokku lepitud. 2004 aastaks tehti juba põhjalikumad tehnilised tingimused, tehti ka oma MTÜ kes veebilehte üleval hoiab ja karikad aasta lõpus välja paneb( EAL mosseliiga karikaid välja ei pane). Mosseliiga eesotsas on kaks EAL rahvaspordikomiteega seotud meest Hr. Sooper ja Hr. Roost, kuidas see asjade seis EALiga täpselt käinud on, peab neilt küsima. Niipalju ma tean et EALi ametlik liige mosseliiga MTÜ ei ole. Tehniliselt mahuvad kõik mossed endiselt 2WD-väiksesse klassi, nii et kui mõnel võistlusel mossesid ka eri klassina arvestuses ei ole, siis nad saavad sõita ikka ja omavahel ise arvestust pidada.
Tegelikult on sel vähe pikem ajalugu, mis ulatub aastasse 1968. Aga jätkame siiski aastast 2002. Just sel aastal otsustas tuntud pedagoog ja koolipapa Hr. Piibur oma hiirehalli IZ-412 Hr. Aava kunagise Liidu Koondise auto sarnaseks teha ... vanameistri kaasabil ja näpunäidete järgi. Esimesel Uunikute Talverallil osales sel hetkel Sm.Piibur juba "munakooresse" kiiverdatud endise rallisõitjana. Umbes samal aastal(seda täpsustab kas Kristjan või Pille) lagunes rallipaari Sooper/Russi Saab 900Turbo juba liiga palju ja nad otsisid endale ODAVAT rahvaralli autot. Sattus teele ette Iz-412. Järgmisel aastal ehitasid siinkirjutaja Sm.Punaparun juba Hr. Piiburi Suure Juhi eeskujul Hr.Aava 1968 aasta auto replica Reval-Dagö Talveralliks ja olid sel "rallil" konkurentsitult kõige kiiremad. Nagu ikka, ka lõpuni stiilsed. Punane 408 Elite. Siis juhtusid 2003 varakevadel Rapla kardirajal toimunud sprindil kokku kolm mõttekaaslast, kellest üks sõitis Mossega rallit, teine mälises ja sõitis niisama "ralli"Mossega uunikurallit ja kolmas ehk Hr.Roost, kel tõesti oli pärandatud kollane 2140 ja kel oli oma võistlussari. Seal sai idee Mossede oma liigast alguse. Motorexil suhtlesid Hr. Sooper ja Hr. Roost, arendasid teemat ja millaski peale seda istusid kolm Mosse+meest tuntud Hummeri-mehe ja korvpalluri kõrtsu, tulevikku ettevaatava nimega "KAMIKAZE", maha ja panid esimesed põhitõed MosseLiigast paika. Muuseas, need kehtivad tänaseni. Kuna üks Mosse-meestest oli seotud vanatehnikaklubi juhatamisega ja ei pea vajalikuks lollimoodi raha kulutades "markkomärtinit" Mossega mängida, siis edasine on jäänud teiste meeste õlule. Mis on toimunud alates Tartu Rahvarallist 2003, võib lugeda juba MosseLiiga veebilehelt. Seejuures peaks kõik neli
"esimest" MralliMosset tänaseni olema peaaegu algses konditsioonis ja ka ringi liikuma. Vastupidiselt ühe esimese MosseLiigaga liitujale, Hr. Olvikule, kes tuli krusa roolist Mosse rooli, on esimene uue Eesti Vabariigi aegne Mosse-rallitaja Sm.(Hr) Piibur teinud "vähikäigu" ja asunud roolima rohelist export Mosse-krusa, millel kastis neli vanaaegset jalgratast. Jällegi oli ta esimene, kes sedapidi käigu ette võttis, kuid mitte sportlikus plaanis, vaid stiilipuhtuse huvides. MosseLiigast on tema eeskuju järginud vähemalt kolm meest: Hr. Künnap ja Hr. Vare oevad kaarti Gaazikutes ning tuntud kiirabiauto juht ning sõidukoolitaja Hr. Hermanson keerab lausa sellise gaz-gonõtshnõi barankat. Vahepeal, mitte jällegi ei saa mööda minna Sm.Piiburist ja tema teisest hiirehallist - suure pakiraamiga Gaz-22 tüüpi sõiduautost, käis Sm. Melnik Saugal stiilseid sõiduvõtteid näitamas N.Liidu tavakodaniku suurima unistuse, Gaz 24-10 "parteinõi" variandiga, kuid nii ülla sõidukiga ei ole otstarbekas autospordiga tegeleda. Tekkis omaette liikumine ehk Eesti Volga Selts, kus ausees on pruun pintsak ja ümmarguse ninaga Kommunaari kingad. Nüüd on kord Togliatti meistritöö, neljal keerdvedrul vetruva vaikse pereauto Žiguli, austajate käes tulla oma virtuaalkeskkonnast välja ja näidata stiilipuhtalt ette Nõukogude autoralli 70-80te aastate võtted ning teod. Jõudu Teile selles raskes töös!
Et kronoloogija eelnimetatud sõiduvahendite suurtest saavutustest saaks täielik, tuleb veel eraldi esile tõsta Uljanovski tehase maastikuauto UAZ 452 ja Ukraina vennasvabariigi Žaparožije linnas asuva mikroautode tehase mudeli ZAZ 965, rahvasuus Muhuks kutsutud kustumatult heade sõidukite sportlikke saavutusi Eesti rahvaspordis. Maastikusõitu harrastavad kodanikud on UAZ tüüpi autodel võitnud mitmeid raskeid etappe Eesti poris, edestades kallist ja paljukiidetud imperialistlikku räpstoodangut. Osad tiimid on seda teinud isegi mudeliga GAZ 61, kuigi Gorki suursuguse tehasega pole nendel autodel palju ühist olnud. Eesti MuhuKlubi ülistiilne seltskond on suutnud tehase poolt lubatud maksimumkiirust OMC nimelisel miilisõidul ületada rekordiliselt: 2 km/h, lisaks läbida selle masinaga Talveralli ja mitmeid toredaid vanatehnikaüritusi. Lisaks kõigele suutis eelpool mainitud, kiirabi-, mosse-, krusa-, pulli- ja muidu mõnus (vana)automees Hr. Hermanson viia "kõrvadeta" tolmuimeja mudelinimega ZAZ-968M tõrgeteta Nord Cup'i.
oleks igati vahva kui selline asi tuleks ...oleks isegi käpp sõitma...oman 06-te ....kerge ralli pisik on ammu sees olnud juba ja on käidud sõitmas suht koguaeg oma teatud radasid jne jne ...pooldan seda asja kahe käega
Nii kaua kui te siin erinevates foorumites jahute oma liiga tegemisest, võtsin mina asja käsile ja käisin raplas sprinti sõitmas. Parema puudumisel väikses 2 wd klassis. Täiesti stock Vaz 21011-ga, millel mootorit 1300 cc jagu. Eesmärk oli mitte viimaseks jääda, mis ka kuhjaga sai täidetud, kuna 6 võistlejat jäi veel seljataha, kelle nahas mina isiklikult eriti ei tahaks olla. Kuna minuteada oli 39 osalejast peale minu veel rajal üks tagaveoline (BMW 318), mille üks piloot mind napilt edestas ja teine seljataha jäi. A tegelikult on päris hea tunne Civic, Colt, Samaar, Golf, BMW ja Opel kadett GT oma vaziga seljataha jätta.. ;)