Google ka muidugi abiks, aga mingi infi saad siit: http://www.ladaklubi.ee/cms/index.php?ralli Üldiselt siis 05 kere, 1.6-1.8 mootor , otsekast ja weberid või pritse tänapäeval.
Lada VFTS on Vilniuse transpodivahendite remonditehases (sealt lühend VFTS) ette valmistatud ralliauto, mis omal ajal kuulus B-gruppi ja oli vägagi kõva sõna. Nende autode saamiseks oli järjekord ja sugugi mitte iga kihutaja ei saanud selle omanikuks. Kunagi kirjutasin kusagile VFTS-ist tõlkematerjalide abil artikli (vist isegi rally.ee-le, aga ma ei mäleta, kas ta ka ilmus), mille mustandi leidsin oma arvutist üles. Ma ei tea - kas ta ta täiskujul siin foorumis avaldub, aga teen igaks juhuks copi-paste:
Kõik, kes tegelesid N Liidus autoralliga, ütlesid sõna VFTS (Vilniuse transpodivahendite remonditehas lühendatult) austusega. Paljud sõitjad unistasid endale saada VAZ 2105 VFTS-i, kuid välja arvatud üksikud erandid, said VFTS-id enda käsutusse vaid N.Liidu koondise liikmed. VFTS-id olid nii head, et mõningatel välisvõistlustel kasutasid neid isegi AVTO-VAZ-i (ehk siis VAZi tehase) sõitjad.
VFTS-i õitseng algas 80ndate alguses. Vabrikus, mille suurus oli 1500 m2, (see on vist väike siis ao?) asusid eksperimentaaltsehh, konstruktoribüroo, ning labaratooriumid mootorite ja elektroonika katsetamiseks. Töötajaid oli 50 ja aastaga jõudisid nad ette valmistada 200 sportautot (millest suur enamus läks nö massitarbeks ja ei olnud klassikalised VFTSid). Alguses ehitati sportautosid VAZ 21011 (kuulusid A-gruppi, mootorimaht 1600), aga pärast seda, kui kehtestati rahvusvaheline B-grupp, tekkis vajadus selle grupi teh tingimustele vastava masina järele. VAZ 2105 VFTS sai Vilniuse vabriku kõige edukamaks projektiks. VFTSidel võitsid N. Liidu piloodid mitu korda Sotsialismimaade karikavõistlused meeskondlikus arvestuses ning samuti individuaalselt. VFTSid olid hinnas ka piiritaguste pilootide seas masinaid müüdi Roo
VFTSid olid hinnas ka piiritaguste pilootide seas masinaid müüdi Rootsi, Norrasse, Saksamaale ning isegi Ladina-Ameerika riikidesse Panamasse ja Kolumbiasse. Välismaalaste kätte sattusid VFTSid peamiselt läbi VAZi välismaiste müügiesinduste, kuna oma kauba headust tuli ju sportautode abil reklaamida. Aga Ladasid osteti ka treeningautodeks, kuna nende hind, 20 000 dollarit, oli soodne ja vastas kvaliteedile. Näiteks Leedus võidusõitja Brundza muuseumis seisab tänaseni Porsche 911, mille üks Bulgaaria meeskond vahetas kahe VFTSi vastu. B-grupi tehnilised tingimused lubasid autod põhjalikult ringi ehitada. Ralli nullviis oli sama marki standardautost tunduvalt laiem. Auto ehitusel kasutati rohkesti klaasplastikut, alumiiniumit ja titaani, millest muuhulgas ehitati ka ohutuspuur. 1600-kuubisest forseeritud mootorist, millele paigaldati horisontaalne Weber karburaator, saadi kätte 160 hobujõudu. Koos mootoriga kuulus VFTSi komplekti Vilniuses projekteeritud 5-käiguline otselülitusega käigukast. Muudeti ülekandeid ja kõigile ratastele paigutati võimsad ketaspidurid. Loomulikult jäi VFTS siiski kaugele turbomootoriga B_grupi monstrumautodest, mis tol ajal valitsesid rahvusvahelist autorallit. Seepärast ehitati Vilniuses 1986 aastal uus Lada-analoog, sedapuhku alles äsja tootmisse antud kaheksa baasil. Seeriautost polnud selle masina puhul mitte midagi alles ainult väliskuju natukene meenutas kaheksat. Isegi mootor vahetas asukohta see viidi taha ja masin oligi tagaveoline. Väga põhjalikult ehitati ringi vedrustus. Suurem osa salongist oli klaasplastikust. 16-klapiline mootor (1860 kuupi) varustati turboga ja sellest saadi kätte 300 hobujõudu. Autot kavatseti veelgi täiendada, kuid enne kui tegudeni jõuti keelas FIA B-g
Autot kavatseti veelgi täiendada, kuid enne kui tegudeni jõuti keelas FIA B-grupi ära. Paar aastat hiljem lõpetas eksisteerimise N.Liidu koondis. Tehas VFTS sai uueks nimeks EVA (Vilniuse Eksperimentaalautotehas) ja paari aasta jooksul ehitati seal ralliautosid kaheksa baasil. Leedu iseseisvumise järel kadus nendele autodele nõudmine ja tehas orienteerus ümber lääne autode müügile ning teenindusele.
suht asjalik teadmine, sai endalegi midagi kõrvataha panna, sellised textid tulevad alati kasux! kui kellelgi veel sellist verki on siis olen huvitatud ja arvan, et teised ka!