Lääne -Eesti rahvarallil rikkus korraldaja võistlusmäärust.Võitlusm&a... punkt 8.14.5. ütleb-RLKP-s peab faktikohtunik märkima läbimise võistleja ajakaardile. Kõik kes leiavad, et see on rikkumine, siis aeg on avaldada protesti. Või peab nüüd sellest aru saama, et võitlusmäärus on kehtetu.
Kuna õnneks kõigil sõitjatel oli piisavalt kaardilugejaid, siis sain taaskord rallihullusest eemal olla. Kaugelt, üle neti, tundus asi juba päris segane. Hilisemad kommentaarid veel hullemad. Ametlike teabekanalite osas oli asi ikka väga segane. Tulemused tulid kuidas juhtub, sedagi ainult rallyreg'i lehel, ametlikud teadaanded Sportity peal. Ja kui hakkasid tulema natukenegi ametlikumad tulemused, siis kukkus karp kolksti lahti. Mis kuramuse Kamasutra käsiraamat appi võeti ürituse korraldamisel? Karistustest: Rahatrahv paigaldamata reklaamkleepeka eest, mida pole dokumentide väljastamisel kaasa antud? "Te oleks pidanud ise seda juurde küsima"! Anna ikka mõistust! Ma ei suuda meenutada, mitmeid kleepekaid aastakümnete jooksul oleks pidanud mulle antama, kuid ei ole antud. Kui nende kõikide eest oleks mulle trahv tehtud, siis ma saaks mängida ainult rannakividega kabet, sest rohkemaks mul raha ei jätkuks.
Tehnilistele tingimustele mittevastavate autode võistlusele lubamine ja siis pärast DSQ andmine. Ja kui siis need, kes sellisele jamale korduvalt viitasid, said vist "väikese" karistuse võistlusjärgse ülikorraliku tehnilise kontrolli näol. Võib-olla oli ka rohkem nagu paisutatud jutuga, kuid eks asjaosalised teavad paremini. Ja nüüd muudest karistustest. Rajalegendi mittejärgimine. Võistlusmääruse järgi eemaldamine. Võistlusel mingi lambist (ei leidnud ametlikku kinnitust) 300 sekundit trahvi. Raja vale läbimine. Võistlusmääruse järgi esimene kord 1 minut, teisel korral eemaldamine. Küsimus: mitu autot sai mitu korda 60 sekundit trahvi ja ikka lõpetajate hulgas? Selle pika sogase kirjutisega on nii mõnigi tähelepanek mul kindlasti kaotsi läinud. Aga ma avastasin "Rahvaralli võistlusmäärust" praegu lugedes veel igasugu huvitavat. Aga sellest ehk teinekord.
Üks tähelepanek veel. Võtame olukorra, kus võistleja on enda arvates väga heal üldarvestuse (või oma klassi) kohal ja siis lõpptulemuste avaldamisel on saanud hunniku karistusi, mis on teda kukutanud kusagile kaugele-kaugele. Mis teha, seekord oli halb õnn, kuid see üks halb lõpptulemus rikub tema järgmise viie ralli stardikoha. Kapitaalselt. Varemalt on seda "parimad pojad" teinud küll ja küll, et on katkestanud lõpus, kui on avastanud, et head kohta ei tule. Nii jääb järgmisteks võistlusteks parem stardipositsioon alles. Muidugi üks asi, mida ma olen siin paar aastat rääkinud, aga otsustajad ei ole erilist vaimusust üles näidanud, on see, kui võistlejad oleks jälle klassikaupa. Ja see milline saab olema klasside järjekord, on juba omaette teema. Ise pakuks taolise variandi välja. Juuniorid on ikka esimesed, kuid järgmise võistluse järjestuse näiteks loosiks välja võistluse võitja. Teeks võistluse lõpetamise natuke huvitavamaks ja ka rahvast oleks ehk rohkem jälgimas.