Tere head sportlased Nii siis on läbi HPMT teine etapp Varbola rahvaralli-2016. Esmalt tahan tänada kõiki osavõtjaid, keda oli seekord üllatavalt palju. Mis näitab ikka seda et see spordiala on täna üks suurima tõusutrendiga ning osavõtjate arvuga spordiala eesti autospordi maastikul. Ürituse Varbola RR-2016 võib iseenesest lugeda õnnestunuks, kui arvestades seda, et 1,5 nädalat enne ralli algust võeti korraldajalt ära üks planeeritud kiiruskatsetest (mis minu kui kirjaautori kõige lemmikum kiiruskatse oli) ja anti kaitseliidule sõjaliste manöövrite jaoks. Seega oli vaja teha ümber selle väikese ajaga kogu ralli kava ja siinkohal suur tänu Arvo Arula-le, kes suutis sellise lühikese ajaga korraldada ümber kogu ralli kava. Veel-kord SUUR TÄNU sulle Arvo.
Samuti oli väike hirm, et service plats jääb väikeseks aga õnneks korraliku eeltöö ja -juhendamisega oli see plats täpselt parajas mõõdus. Pean siinkohal ära märkima, et antud regioonis oli see ainuke nii suur plats kuhu teha service plats.
Seega võistlus läbi ja saite natuke aimu milline on järgmise aasta Varbola RR. Kindlasti on siis paljud asjad teistmoodi ja paljud katsed teistes kohtades.
Nüüd siis tahaks ka natuke tõreleda. Nimelt oli ülesõidus sees lõik 30km/h, millest kinni pidasid ainult vähesed. Mis jälle pani korraldaja situatsiooni, kus antud kiiruskatset rohkem kunagi enam sõita ei saa tänu võistlejatele, kes ei pidanud kinni ülesõidu legendist ega liiklus reeglitest.
Nimelt elas antud lõigul külavanem ja seal elab ka palju väikeseid lapsi ning antud külavanem lubas meid sinna pika kauplemise peale ja tingimusel, et antud kohas sõidetakse läbi 30km/h. Ehk minu sõnum teile kallid sõbrad meie korraldajad ei pane neid märkke sellepärast, et teid sõitjaid nöökida vaid sellepärast, et meilt nõutakse antud tingimuste täitmist aga kui me ei täida antud lubadusi siis järgmine kord meid ei lubata enam sinna regiooni võistlema.
Sama situatsioon oli eelmine aasta Tapa RR Neeruti kiiruskatsel, kus katse lõppes eramaa peal ja läbisõit antud lõigus oli piiratud 10km/h. Maa omanik istus oma kuuri ees ja mõõtis kiirust mille tulemusena oli nii, et antud lõiku läbis üle 90% võistlejatest kiiremini kui lubatud ja kiireim vend läbis antud lõiku kiirusel 85km/h. Tulem sellisele käitumisele on see, et enam ei saa antud katset kunagi sõita. Aga mis tehtud see tehtud enam tagantjärgi midagi muuta ei ole võimalik, saab ainult vigadest õppida ning järgmistel kordadel hakkame sellistel lõikudel tegema koostööd liikluspolitseiga.
Nüüd siis midagi tulevikust. 3.detsember 2016 toimub siis Saaremaa RR-2016 mille korraldab ja viib läbi Avo Reimal. Käisin sõitsin kõik katsed läbi koos Avo-ga ning saan jälle öelda ainult kiidusõnu. Kõik katsed on tüüpilised Saaremaa kiiruskatsed, kus on kadakaid ja kiviaedu. Samuti võin ette öelda, et katsed on kiired, katsetel sees on nii aeglasi kui kiireid sirgeid, samuti trampliine jpm. Ehk kõike mida üks ralli sõitja unistab. Selle ralli eripäraks on seekord see, et SPORT klass stardib esimesena ehk nende mandaat ja TÜV toimub 2.detsember.2016 ülejäänud osa toimub siis vanaviisi.
Lõpetamine, nii ralli kui ka kogu karikasarja oma toimub Kuressaares klubis „DIVA“ algusega 22.00 sissepääs avatud kella 21.30-nest Tekkis selles osas väike arutelu, et kui teha väike osavõtu tasu (nii umbes 5-10EUR ) siis saaks ka suupiste laua korraldaja organiseerida.
Siinkohal küsimus suurele ringile, kas tellida suupisted ja maksta siis mingi väike osavõtu tasu???
Saaremaa RR
Autor: Ladavfts1
26.10.2016 14:28
Mis rehviga sõidab Sport klass? Piik vast pole lubatud, kuid äkki oleks mõistlik lubada vähemalt NN titepiigid, ehk pakiauto naelaga? Muidugi ei tea mis see ilm teeb.
Ja lihtsam on tellida suupisted ja maksta väike tasu :)
Kui maa külmunud ja lumi maas,miks siis mitte SPORT klass piigiga peale lasta,on seda ka 2010 Laimjala rahvakal praktiseeritud
Katsed kiired?
Autor: All
26.10.2016 16:04
ivopaulus, kirjutad, et katsed on kiired. Rahvaralli võistlusmääruse p 2.3. ütleb üheselt, et lisakatsete maksimaalne keskmine kiirus võib olla kuni 50 km/h (arvestatuna 2WD kõige kiirema auto järgi).
Kahju, kui 30 km/h piirkiiruse ületamise tõttu mõnda katset enam sõita ei saa. Loodan, et see pole vähemalt SS1 ja 2, mis olid ralli parimad minu arvates. Edaspidi võiks ehk seda küsimust enne võistlust rohkem rõhutada, osad ei pruugi selle peale tulla, millest selline piirang tingitud on. Mina üritasin trahvi hirmus sellest siiski kinni pidada (arvasin, et korraldaja ise võib mõõta ja trahvisekundeid lisada või disklaffi anda).
kiiruse ületamine
Autor: kalle666
30.10.2016 18:16
Raoul,see oligi 1 ja 2 katse peal ja selle külavanemaga oli ennemgi tuline vaidlus võistluse teema ja lõpuks andsime järgi nõudmisele,et hööveldame ka ülesõidu teed nagu korraldaja tegeleks valla teede greiderdamisega ja nõuti meilt et seal peab sõitma 30-ga.Legendis oli see kirjas ja me eeldasime ,et sõitjad jälgivad legendi aga selgus et ei sõideta legendis etteantud juhiste järgi ja nüüd on korraldajale kahju tekitatud ning selle mõnusa katse võime unustada. Ühelt poolt kattuvad teed tolmuvaba kattega,teiselt poolt teevad sõitjad oma panuse ,et korraldajal ei oleks võimalik võistlust korraldada ja olen jõudnud punkti kus ei viitsi enam selle jamaga tegelda.Tulevad uued tegijad ja korraldavad rallisid ja vastutavad distsiplineerimatute sõitjate ja kogu kompoti eest.
Mis on saanud kohustuslikest võistlejate koosolekutest enne starti? Sellised olulised teemad oleks hea kõigile pealuu sisse lüüa enne starti. Ning sellistesse kohtadesse kas kohtunikud kiirusradariga või politseinikud kiirust mõõtma (mitte trahvieurode eesmärgil tingimata, vaid trahvisekundite eesmärgil).
Distsipliin rahvaspordis
Autor: kalle666
31.10.2016 19:07
Rallidel pole koosolekuid peetuid,sest vaata seal see ajagraafik pingelisem kui sprintidel ja kui sprintidel räägid,siis rahvas räägib omavahel ja pärast vaidlused,et pole räägitud.Aga vaatame mis uus komitee suudab selles vallas teha,et korda rohkem oleks sõitjate seas ja see on ju alale musta varju heitmine ning korraldajate tehtud tööle sülitamine ,mis praegu osati toimub.Teeme ju rahvas Teile ja ootaks siis natukenegi viisakamat suhtumist
Aga nii palju on ju uusi võistlejaid, et on loogiline, et päris paljud uutest ei pruugi mitmeid reegleid väga mitte millekski pidada. Samas muidugi ei ole välistatud, et ka mõned vanemad olijad on natuke lohakaks läinud.
PS. Selle kohapeal oli legendis viga. Legendis oli kirjas, et 30 ala kuni sillani, kuid reaalsuses 30 ala märk lõppes ca 500m pärast silda. Kahjuks esimesel korral ma isiklikult sõitsin ka legendi järgi, teisel läbimisel märkide järgi.
Samas kas ei oleks hea mõte võibolla proovida midagi sellist taastada? Vahepeal oli rahvaspordis suhteliselt sama seltskond koguaeg kes juba aastaid sõitnud, ainult üksikud uued, siis kõik enamvähem olid asjadega kursis. Nüüd vähemalt mulle tundub, et on uusi väga palju peale tulnud, ning siis kipuvadki kombed käest ära minema. Aga see muidugi isiklik arvamus. Koosolek ja kohustuslik osavõtt, karistuseks stardikeeld kui kohal ei ole.
Stardikeeldu vist koosolekult puudumise tõttu anda hästi ei saaks, sest siis peaks olema nimede registreerimine, mida mina pole siiani veel kohanud. Aga koosolekul võiksid olla arutluse all küsimused, mille eest näiteks kohe karistuse või disklaffi saab ja seega kes koosolekule ei ilmu, saabki vastava eksimusel korral vastava karistuse. Siiski ma usun, et 95% osalejates alati osaleb koosolekutel.
Tere Kalle! Aga sina ära heida meelt nii kergesti. Eks iga asi läheb alati kord paremini, kord halvemini. Ralli korraldus oli ju iseenesedt väga hea, sellele ei saa midagi ette heita. Ja sellist entusiasti, nagu sina, küll kaotada ei tahaks! Selliseid inimesi ei ole palju.
Aga sellega ma olen küll nõus, et uued osalejad ei pruugi piisavalt teadlikud olla kõikidest reeglitest ja sellised olulised asjad, nagu kiirusepiirangud võiksid edaspidi olla võistlusjuhendis eriti rõhutatud. Ja nende rikkumine võiks olla karistatav.
reeglid
Autor: kalle666
01.11.2016 20:04
Eks me arutame nüüd uue komiteega neid koosolekute asju,tuleb teha natukene ajakanalis ümberpaigutust ja loodame siis hakata koosolekuid tegema.
Kõigelihtsam on panna pärast starti kohe õueala märk ja järgmisele katsele ei stardi keegi,vaata kus on aja kokkuhoid.Edu sulle Kalle koosolekutel JUHTIDELE liiklusseadust ümberjutustada saabki ralli kahepäevase.PÄIKEST
Sorry, et nüüd teisele teemale hüppan, aga: Kui juba kiirusest jutt on, siis mulle isiklikult on see 50 km/h keskmise nõue katsetel väga vastukarva. Kuigi sellest õnneks reaalselt kinni ei peeta (Varbolas oli vist isegi suisa 80), on mõned šikaanid ikka ebamõistlikult (ehk ebahuvitavalt) järsud. Kas komitees annaks seda kuidagi ära rääkida- tõstaks keskmist kiirust, teeks veidi laugemaid šikaane ja keskenduks ohutuse tagamisele raja ohtlikes lõikudes? Tean, et sellest on juba paar aastat tagasi räägitud, aga siiani edutult.
Võistluspäeval on võimalus osalejatel Kihelkonna kooli sööklas mõistliku hinnaga lõunat süüa.Kellel huvi võiks teada anda,et kokatädid saaksid valmistuda.Võib helistada 5270719 või kirjutada reymal@hot.ee
Suur tänu ralli korraldajatele! Oli tõeline õppetund sellistes teeoludes kehvade rehvidega sõita :) Enamus eeldas ju porirallit, mitte jäärada. Ja tõesti pidi legendi järgima- ei saanud visuaalis sõita, erinevalt Varbolast. Väga hea treening. Viimasel katsel tuli isegi hea aeg :) Aga eriti meeldis hästi disainitud ajakaart, kus oli selgelt nooltega näidatud, kuidas aegasid arvutada. Väga mugav vähese kogemusega sõitjatele. Loodan, et edaspidigi tehakse nii.