Pidades silmas hooaja viimastel jää- ja lumerajalsõitudel üles tõusnud naastuskandaale, teen ettepaneku hakata kasutama tulevast hooajast võistlustel (kas või eksperimentaalkorras ühe klassina) lamellrehve. Olen kindel, et mitmedki võistlejad kasutavad siiani keelatud naaste (ka Tarbjal auhinnalistel kohtadel olnud). Seega kaoks liigne närvikulu ja tühi jutt. Alternatiivina võtta kasutusele "titepiik". On ju enamusel võistluste tarbeks eraldi rehvid ning järgmiseks talveks tuleb uued osta. Vana teema, kuid tasub kaalumist.
Tapa korraldajad arutasid juba sügisel omavahel, et kui talvel Tapa jäärajavõistlus tuleb, siis tulebki vaid "lamelliklassile". naastudega saab nagunii igal pool sõita ja korraldajana ei viitsi enam ausalt öeldes neid naastude pikkuse-kaalu jagelemisi kuulata ning kontrollida. tuleb siis võistlejaid palju tuleb, igatahes plaan on küll selline, et teeme vaid "lamellisõidu". millal see toimuma saab, seda ei oska praegu veel öelda.
Vastusteks prognoosiks isiklikult et kaalukauss langeks lamellisõitjate kasuks 70:30.
Läheks aga nüüd põhipointi juurde, meil kõigil on olnud sõprade ja tuttavatega jutuajamisi, teemal, miks sina ei võistle, ja vastusteks tihtilugu, mida ma lähen sinna rahvasprindile oma tehaseautoga kui seal kallid tehtud spets masinad. Seda kompenseerikski natukene lamellkumm. Siin võidaksid ka korraldajad, kuna tõenäoliselt oleks 2007 aastaks juba huviliste hulk 2 kordne ja nad võiksid enda MTÜ-d teha rahumeeli OÜ-deks.
See kõik oli mõeldud rahvasprindist ja jääradadele ning lisaklassina ja amatööridest rallyhuvilistele.
Teema on väga huvitav, eriti arvestades, et sõiduhooaeg koputab uksele. Mina isiklikult pooldaks Rahvasprindis, jää- ja lumerajasõitudele lisaklassi lisamist. Mina sõidaks.
Kõigepealt, kindlasti ei soovi keegi vaid lamellidega võistelda, vaid loomulikult lisaks piigiklassile ja naastuklassile, sõita mõned ringid ka lamellidega, ntx soojenduseks.
Me räägime rahvasprindist, veerandil eesti tänavaautodel on lamellid all, sealt tuleks juba iseenesest huvilisi juurde.
Loomulikult ei paku see lamellisõit pinget vanadele kaladele, teil pole sellel teemal mõtet sõna võttagi, see teema jääks rohkem rahvasprinti sisenejatele, algajatele noortele jne.
Lisaks saaks propageerida lamelle tavainimestele, kaugemas tulevikus võidavad ka maksumaksjad, riik, teede olukord paraneb (Lätis ju minuteada 2007 naelad keelatud tänaval). Saaks ka statistikat lamelli ja tänavanaelast.
Minu arusaamiste järgi, kui sõita lamellidega, peaks rohkem võimalusi olema ka parematel sõitjatel, mitte kallimal ja kiiremal tehnikal.
Lamelliklassiga alustades, võiks seal olla ühes pakis koos nii noored, esi ja tagasillalised ning piiramatu kubatuuriga tänavasõitjad. Seega vaid 1 klass, va neljarattaveolised.
Asja odavust silmas pidades, võib lisada ka piiranguid nagu näiteks, kasutatakse vaid taastatud rehve (propageerida taastatud rehve ja rahasäästu), vaid Eestis taastatud rehve (propageerida Eesti tootjaid) jne kuid see poleks primaarne.
Selleks teekski portaali toimetajale ettepaneku, et avaldada hääletusküsimustiku siin lehel vasakul menüüribas, "Kas võtaksite osa lisaks (kindlasti lisaks) lamellrehvi klassis võistlemisest 2006 a hooajal?" Vastusteks prognoosiks isiklikult et kaalukauss l
see ettepanek ei pretendeeri just väga asjaliku kategooriasee. Mõtlemiseks - auto spordi eesmärgiks on samades tingimustes ehk samal rajal kõige kiiremini liikuda. Kui naelte piiramise arvelt kiirused vähenevad siis muutub võistlus rohkem nagu vigur sõiduks. Kõige parem moodus vaidlused lõpetada on piirangute maha võtmine, läheks lõbusamaks, kõik leiutavad midagi ja tunnevad huvi mis teised teevad. Rahast ei ole mõtet rääkida, seda pole kunagi palju ja selle kulutamise piiramist reguleerida ka suht mõttetu tegevus. Lamelle jää peal - ei toeta mitte mingil juhul. Võrdsust ei toeta ka , sest see on edasimineku surm
Tänan erxj, et teemat värskendasid! Just mõni tund tagasi juhtusin seda siin lugema. Ei tahtnud hakata tolmu ülesse keerutada. Mõtlesin, et mida tuuleveskitega siin ikka vehkida. Kuid hea, et mõnigi teemat toetab.
Küsimus: millised oleks Sinu arvates küsimustikus vastuste variandid?
lamellrehve ka ju erinevate pidamistega (igas hinnaklassis) läheks rajale järgmine aasta hoopis suverehviga???no lõpetage see jura ükskord,reeglid on ju paigas (2mm.)ja kellele ei meeldi ärgu sõitku!
... selged olema enne võistlust (parem, kui enne hooaega). Miks?! Kui juhendiga lubatud max 2,0 mm, siis olgu see igal ajahetkel, ka viimase sõidu finišis. Ja see kaalu värk. Jaanimäe noortesprindil kisti osadel võistlejatel naastud välja. Raskemad kui lubatud. Olen jälginud asja rohkem nagu kõrvalt (mõned sõidud olen ikka ka kaasa teinud), sellepärast päris kõiki nüansse ei tea. Ehk kommenteeriksid Jaanimäe RT meeskond naastude kohta käivat reeglistikku täpsemalt. Kus mina olen käinud ja jälginud kohtunike tegevust, on nende jutt ja teod tundunud kõige pädevamad.
Ei seda muidugi, ma ju seda enda arvates ütlesingi et mina lamellrehviga sõitmist ei poolda. Võistlen siiski selleks et mingisugust sõidumõnu saada. Minu isiklik seisukoht on see, et jääks edasi ikka nn tänavanaastrehv.
Üldiselt on kontrollimine ju suhteliselt OK, kui korraldaja seda vähegi üritab ja tahab. Praegu vaadates netikommentaare ning teades veidi kommentaaride päritolu kohta, siis julgen väita et nurisejaid on üksikuid.
to mondy
Autor: All
22.03.2005 21:49
Ära unusta, keegi ei sunni sind võistlema! See ei ole kohustuslik. Mulle näiteks meeldib klaassiledal jääl sõita, see jääraja mõnu ongi, muidu võiks ju kruusal lasta üldse.
Minu arvates tegelikult naastude asi suhteliselt kontrolli all. Sulitegijad nuhitakse kui mitte korraldaja poolt välja sis kaasvõistlejad võtavad petja ikka vahele. Mis puutub ainult lamellrehviga võistlemisse, siis mina seda kindlasti ei poolda. Praegu nn tänavanaastuga sõites saab veel mingisugusegi sõidumõnu. Võistlusel kus osaleb 150 võistlejat, klasside vahel piiki rajale ei lasta, mul isiklikult kaob ära igasugune tahtmine lumevallida vahel klaassiledal jääl autoga uisutada.
to rallisober: Ei, ma ei aja võrdsust taga. Lihtsalt jube totter on see naastu pikkuse ja kaalu värk. Kui selline ajude komposteerimine, teisiti ma seda ei nimeta, on autospordile omane, siis andkem aga minna.
to Tigra144: Kas neid Sinu reegleid kusagil järgiti ka? Sobiks sel juhul, kui kas või üks naast on peale finišit üle 2,5 mm, siis DSQ.
Kontakt
Autor: HillarK
22.03.2005 12:16
Eelmise jutu juurde ka kontakt- autospordiklubi@hot.ee Ootan siiski ainult asjalike mõtteid.
Teema
Autor: HillarK
22.03.2005 12:14
Siinkohal teengi kõigile üleskutse- kui on asjalikke ettepanekuid, mida muuta Üldistes Tingimustes, andeke mulle teada.See lamelli idee on vahva, aga ei leidnud korraldajate toetust. Mis puudutab seda Karikasarja asja, siis ehk järgmisel hooajal õnnestub korraldajates rohkem huvi äratada.Plaanis on teha uuendusi mis tõstaks ka sõitjate (pean silmas ralli- ja krossisõitjaid)huvi jääradade vastu.
!
Autor: 2112
21.03.2005 21:15
Lamellrehvi mõte hea, sest siis kaoks ära igasugune naastrehvide ratsimine.
???+++
Autor: Tigra144
21.03.2005 20:08
olgu kõigile lihtne ja selge reegel,2mm läbimõõduga kõvasulam, stardieelne 2mm ja 2,5mm peale viimast finsit rehvipinnast kõrgust. 2,5mm just seepärast kui on pikemad ringid ja kolm starti siis veits reaalsem kui igal ajahetkel mõõdetud 2mm. Teadupärast kulub jääl ikka rehv mitte naast.Üle 2mm mõõdetud naastud on tingitud üldjuhtudel rehvide kulumisest mitte niivõrd nende välja ronimisest. Kellel kahtlusi tekkis võiks oma rehvide mustri sügavust mõõta enne ja pärast võistlust. Tegemist on ikkagi tänavarehvidele mõjuvate ekstreemsustega.
Mõte hea
Autor: rallisober
21.03.2005 17:14
Eelmine aasta oli sama teema üleval, aga lume sulades sulasid ka igasugused ideede genereerijad. Sellest ajast jääb meelde, et argument lamellrehvide vastu oli nende hind - lamellrehvide suurusjärk kõigub veelgi rohkem kui naastrehvide oma. Ennast huvitab see, et Eestis võeti jäärajad ERK tiiva alla, aga nagu otseselt midagi kuulda ei olnud, et ära tehti sellega. OK, tingimused mingid saadi paika, aga esialgu oli plaan korraldada ka jäärajavõistluste karikavõistlused komitee tasemel, aga neid ei toimunudki :p Saan XXL-i murest aru - võrdsust on vaja - aga ega autosport ei saa kunagi täiesti võrdseks ja ei usu, et korraldajad viitsivad eraldi klassi eksperimenteerima hakata. Otsige ise korraldajatega kontakti, pakkuge ideid, lahendusi. Sedasi sünnivad uued klassid ;)