Kätte on jõudnud suvehooaeg ja varsti tulemas ka kruusaetapid. Kas keegi oskab tõpsemalt kommenteerida, mis rehvid siis reaalselt lubatud on. Kas näiteks ContiSportContact 5P on lubatud? http://www.conti.ee/index.php/contisportcontact5p
Mina kahjuks Auto24 etapil ei osalenud ja ei oma infot, mida lubati. Aga põhimõte EAL sõnu pidi ju olema, et "peab saama tulla autoga otse tänavalt". Paraku aga näiteks minu Leon Cupral ongi see mainitud rehv kohe salongis all. Aga millega tohib sõita kruusal?
Rehvid kruusale
Autor: indreksi
19.05.2016 08:58
Kuna peagi tulemas Vasalemma etapp, siis tekkis ka endal küsimus, millised oleks head rehvid kruusale ja millega sõita tohib.
Kuna tänu reeglimuudatusele on vaja osta uued rehvid, siis ei tahaks mingeid rehve ära osta ja peale seda avastada, et ei sobi need ja vaja uued taas osta......
RaoulR, väga suures piires peaks tõesti see rahvasport LS'iga kooskõlas käima AGA ikkagi jäävad sisse teatud erisused. On seda siis poolpuuriga RS või peatugede/rihmadeta koopia Uuno Aava London-Syndey Rallye-Mossest, nagu mul kunagi. See on lihtsalt hetkeseis ja Reeglid. Kuigi Maailmas tehakse vanakestega ilma igasuguse auto küljes oleva turvavarustuseta tipp-spordi laadsetki tegevust, ei muuda see meil siin rahvaspordi reeglite asja. Sama siis ka rajapäevadele suunatud tehase-poolpuuriga Porsched. Samas olen ma olnud alati seda meelt, et "mõistlikuse piires" autode ohutustamine võiks olla lubatud - eemaldatav poltpuur/peakaar, õige iste ja traksid võidusõidu ajal. Lihtsalt Eestis on Euroopa autokultuurini pikk tee minna, eelkõige kõigi osapoolte (ka Riik läbi LS) endi suhtumistes ;) Aga sellest poolpuurist: keegi pole vist proovinud aga mida ütleks tehniline 2-door Wrangleriga 4WD klassi tulemise peale??? Maastur pole ju keelatud...
Keelatud rehvid on need rehvid, millega Sina, armas rahvasportlane, igapäevaselt ei sõida. Olgu see siis tööle ja töölt koju, maale vanaemale külla või sõprade poole või turule. Pole vaja üle mõelda, et tekib mingi libastumise oht. Kas jälle Perosti ja Nurs süüdi. Pigem arvan et muhv rooli ja istme vahel põhjuseks. Olen seda korduvalt püüdnud mõista anda viisakalt, et mitte kedagi ropu kommentaariga solvata. Seega jätke teema lubatud ja keelatud rehvid rahule ja pöörake peatähelepanu muhvile rooli ja istme vahel. Kasulik ka lihtsalt tänaval sõites.
to: Alunts
Autor: PetsPets
06.04.2016 11:26
Jah, osta endale tänavalegaalsed rehvid ja sõida, kuid kas need aitavad konkurentsis püsida, seda ma ei tea. Suurema kasumlikuse annab siiski sõiduoskuste lihvimine. Sinna hulka kuulub ka rehvi puruks sõitmine. Seega sõida mööda teed ja ära lõika, siis ei purune ka rehve. Ma pole oma 14 aastase autosportlase karjääri jooksul ühtegi rehvi lõhkunud, kuid esikoha karikaid on mu riiul täis, seega härrased, selleasemel, et otsida vingumiseks põhjust, selleasemel harjutage sõitmist ;)
Lubatud rehvid
Autor: Alunts
06.04.2016 11:16
Teema läheb siin esialgsest arutelust muidugi väga mööda juba, aga minul säilib ikka küsimus rehviteemal. Ühesõnaga on see rehvireegel ikkagi väga poolikult tehtud ja selleks , et konkurentsis sõita tuleb endale osta ikkagi tänavalegaalsed ? Kruus-kruusaks, aga lähenevad asfaldietapid ? Kruusapeal mina tagaveoga sõitja ei muretsekski nii palju, aga esi ja neliku meestel hakkab küll usinalt rehve puruks minema.
Kui nüüd meenutada siis esimesele RS-le täpselt nii tulimegi - printisime tehnilised tingimused välja, käisime auto ümber tiire ja ladusime "linnukesi" paberile kuni kõik tingimused linnutatud said. Võistluse tehnokontroll ütles, et nii korralikku autot nad polegi siin varem näinud. Poleks paha ju kui selline rahvasprinti sisenemine ka edaspidi võimalik on? Hetkel aga on sellisel lähenemisel rehvidega seonduvalt libastumise oht. Mitte küll suur, aga see on olemas.
Arvile
Autor: PetsPets
05.04.2016 23:16
Üks asi siiski on. Tänavalt tuleval sõidukil pole üldjuhul tulekustuti piisavalt kinnitatud. See tuleb autosse kinnitada metallvitstega ja vähemalt 6mm poltidega. See nõuab nats pusimist ja on ka osaliselt vaieldav, et kas on vaja seda kustutit või mitte. Ise arvan, et rallil vajalik, kuid sprindil peaks pigem vabatahtlik olema.
kui suva tüüp tahab oma toyotaga ühel heal päeval ka proovima tulla ? Kõigepealt peab selle suva tüübi toyotal olema läbitud tehnoülevaatus, peab olema liikluskindlustus, siis on auto tuleku kõlbulik. Või väidab keegi, et ta peab poodi minema ja mingid rehvid ostma, mis vastavad reeglitele või peab ta relakaga garaazis auto ümber ringi käima ja midagi, aga mida, veel tegema. See suva tüüp peab endale Autospordiliidust litsentsi ostma ( kellele see on kallis, kellele odav ), aga ilma selleta kahjuks võistlema ei saa. Loomulikult teab iga litsentsiomanik võistlusmäärust. Kasvõi näiteks seda, et tal on kohtunike/korraldajate otsus võimalik protestida. Veel peab see suva tüüp tegema võistlusele registreerimise vastavalt juhendile ehk tasuma ka osavõtutasu. Nüüd vist on peaaegu kõik, jääb vaid võistlusele kohale sõita piisava kütusega paagis, võistlustrass läbida ja ongi kõik, tulemus kirjas. Mitte ükski Perosti või Nurs pole takistamas.
to: Indrek
Autor: PetsPets
04.04.2016 23:35
Selles osas sul tõesti õigus. Aga komitee liikmetest vist on Nurs tõesti ainuke, kes proovib asja selgitada ja selle eest au. Eks algajatele on alati mingi spordile lähemale astudes palju küsimusi ja ega neile enamusele leiagi vastust. Jääb vaid lootus, et on mõni tuttav selle ala harrastaja, kes annab soovitusi. Näiteks, kui ma praegu tahaks minna jalgratta maratonile, siis ma ka ei tea sellest midagi :) Usun, et see aasta tuleb üle elada ja sõitjana tuleks oma soovitused panna kirja ja edastada need asjapulkadele ning seda rahulikul toonil, kuna haukujale haugutakse ikka vastu.
ma tean et Sina muidugi tead, mis on sportrehv, mis on sportrehvi moodi rehv, mis on hea tänavarehv, milline mis oludes hästi kärab. Lisaks tead millised on hiljem väljastatud lisareeglid ja tead ka kes on Perosti ja Nurs. Aga suva tüüp, kes oma toyotaga tahab ühel heal päeval ka proovima tulla? Võtab juhendi ja loeb seda mis seal kirjas. Seda, et vahepeal on täiendavaid keelde tulnud ja ammugi seda et rehvikonsultatsiooni tuleks telefonitsi teha, seal ju kirjas asjatundmatule ei ole. Pealgi, hoia auru, varsti näeme ;)
Aluntsile
Autor: PetsPets
04.04.2016 15:47
Aga hea inimene, keegi ei kässigi sul slikke ostma minna ju :)
To PetsPets
Autor: Alunts
04.04.2016 13:33
Vastus Petspetsi arutelule oleks siis selline. Mina kui arusaaja inimene loen sealt rehvireeglist välja seda, et tänavalegaalne Slikk on nii mustri kui ka kummisegu poolest sportrehv. Selleks , et vahet teha mis on sportrehv ei ole vaja oma telefoniraamatut läbi helistada. Ja kui see reeglistik ei ole konkreetselt paigas ka , siis mina küll ei plaani minna slikke ostma.
rehvid
Autor: urrr7
01.04.2016 23:27
kas tõesti on nii raske paika panna lihtsaid asju??? piisaks reeglitesse kirjutada kaks asja: 1.rehvi karkass ei tohi olla tugevdatud-pole oluline,mis muster reehvil on,kui karkass on nö"vedel" 2.rehvi kõrgus ei tohi olla vähem kui 60protsenti rehvi laiusest sõitke,mis margiga tahate,nende tingi,uste täitmisel ei ole enam suurt vahet
Mina tean, mis Ladasse puutub. Seetõttu on imelik järjekindel jutt sellest, et 10mm mustriga suht terava kandiga Michelini rehv maksab kuni 50. No ei ole nii. Kas pole muster 10mm või paistab kant terav tagantvaates või ei saa seda siiski 50-ga kätte. Teie jaoks pole ju Lada rahvaspordi auto. Piloteerite palju kõrgemalt ja lennukamalt. Tulge maa peale tagasi rahva sekka - rahvasportlaseks.
Kui aus olla, siis mina ei leia EAL ametlikult kodulehelt 2016 a tehnilisi tingimusi, kus sportrehv keelatud on. Viimased in 2015 a tingimused, seal pole keelust sõnagi. Seega: Juriidiliselt on KÕIK vanamoodi, sportrehv lubatud. Kas keegi teab täpsemalt?
Mina olen antti22 mõtetega absoluutselt nõus. Reeglid rahvaspordis peavad LIIKLUSSEADUSEGA kaasa tulema. Muidu ei ole see enam rahvasport, vaid lisapiirangutega võistlus väiksele ringile. Tõsi palju ei saa sellel alal osalejaid kunagi olema, sest autosport on suht kallis, aga minu arvates peaks EAL rehvikeelu, kui ebaotstarbeka, tühistama.
Rehvikulu arvutus on ju ilelihtne: kui ostaksin kasutatus MICHELIN kruusakad (kant veel suht terav, mustrit 10 mm järgi), maksan 25-50 eur/tk. M+S peaksin aga ostma poest uuena, kuna see pruugituna ei pea ja seega vähemalt 70 eur/tk. Ja väga suur tõenäosus on need puruks sõita õhukese külje tõttu. Kallis lõbu see tänavarehv... Mis Ladasse puutub- ma ei tea.
Teil on head autod ja kindlasti olete veel paremad autojuhid - ärge käige relakaga garaazis auto ümber ringi, vaid osalege alati rahvasprintidel. Kuid Teil on võimalusi, ostke veidi paremad rehvid kui 400/jooks oma heale autole võistlustel osalemiseks alla ning isegi kui Teid ei lubata osalema oma hea autoga ja soetatud heade rehvidega ( hind enam kui 400/jooks ), siis kindlasti elate üle selle osavõtutasu ja kohalesõidu kulud, aga saate kaasa elada teiste rahvasportleste esinemisele.