Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Rahvaspordi rehvipiirangust
Autor: Kaido43 16.09.2015 08:07
Iseenesest ju õige otsus lõpuks ära keelata Competition Only rehvid rahvaspordis, aga sõnastus otsuses jätab tugevasti soovida, mis omakorda annab jälle miljon tõlgendamisvõimalust ja kus jumala asemikuks saab tehnilise komisjoni liige:". Rehvid, millel on E- ja/voi DOT- markeering, kuid mis mustrijooniselt ja/voi konstruktsioonilt (sh kummisegu) on kruusarehvid voi voidusoidurehvid, on keelatud (nt Toyo Proxes R888 ja RA1; Michelin Pilot Sport Cup; Hankook Ventus RS3 ja RSS; Avon ZZR jmt)
http://autosport.ee/sites/default/files/EAL_Rahvasport_rehvid.pdf
Huvitav, et sama teemat on arutatud 2013 ja siis jõuti järeldusele et "Rehvipiirangut mitte rakendada tulenevalt pädeva kontrollimissüsteemi puudumisest." Totaalse muutumise eri on nüüd läbi tehtud lõpuks.
Kas erinevad teh.komisjoni liikmed saavad eraldi ühise koolituse, milline muster meeldib neile ja milline mitte? :)

Rahvaspordi rehvipiirangust
Autor: indrek56 17.09.2015 10:12
Lihtne ja üheselt mõistetav on vist ainult lubatud rehvide nimekiri. Aga seda ma ju ka ei taha. Eks otsustajatel on ka raske kui võistlejad ise toimivate ideedega välja ei tule.
Palun vabandust ma ei tea nii palju ajalugu, aga eesmärk on luua siis rahvaspordis võistlejate vahel võrdsemad tingimused ja lõhkuda vähem teid vms?

Indrek
Autor: RainR 17.09.2015 12:04
Kas praegune süsteem ei olnud toimiv, et seda muuta oli vaja ja et võistlejad peaksid tulema välja toimiva ideega?
Ja kuidas tavarehvi kasutamine teeb tingimused võistlejate vahel võrdemaks?
Teed võib-olla tõesti säilivad kohati paremini, kuid kindlasti mitte nii palju, et see korraldajale kokkuhoidu annaks. Igal juhul tuleb võistlusrada pärast höövli/rulli või muu masinaga üle teha, sest mingid jäljed tekivad ikkagi.

Tänud RainR
Autor: indrek56 17.09.2015 14:17
Sain nüüd küsimuse enda jaoks klaarimaks - selleks et keegi sel teemal üldse kaasa saaks rääkida, olekski vaja teada, mis on nende rehvipiirangute eesmärk üldse. Mina ei tea, vaid oletasin. Seni võime siin igasugu tühja jaurata :)

Rahvaspordi rehvipiirangust
Autor: kalle666 17.09.2015 19:45
Mina kui sõitja ja korraldaja ütlen seda,et teede korrastamise kallidus mul sellest ei olene millega sõidetakse aga mina oleksin korraldajana ja sõitjana rahulikum kui saame sõita edasi pidava rehviga nii kruusal kui ka asfaldil.Öeldi,et ostke c kategooria rehvid nendel külg tugevam aga neid hakkab mustriliselt rohkem minema aastas kui sportrehve ja viib selle ala kallimaks kui praegu ta on.

Rahvaspordi rehvipiirangust
Autor: martin1 20.09.2015 10:07
EAL-i idee, et suvaline noormees saaks ema Toyota Aurisega tulla rahvarallile võistlema, ei ole minu arust piisavalt läbi mõeldud järgnevatel põhjustel:
1) Kuna võistlejaid on palju, siis peale 50ndat autot on teed rööpas ning kivid/kännud väljas, mistõttu ilma ettevalmistuseta auto metsa jääbki;
2) Tänavarehvi ja auto originaalvelje lõhkumine on tunduvalt kulukam, kui soetada endale jooks tugevdatud velgi koos kasutatud võistlusrehvidega (foorumis alates 15 eur/tk, kestavad 3-4 rallit).
3) Tehniliste tingimustega on nõutud tulekustuti kinnitamine kahe 6mm poldiga auto kere külge. Mitte keegi ei hakka ühel võistlusel osalemise pärast läbi Aurise pagasniku põhja auke puurima!

Eilsel võistlusel oli kohal 90% Eestis rahvaralliga tegelevatest inimestest, võistlusrehvide keelustamise vastu koguti suur ports allkirju. Kui see dokument EALi ei mõjuta, tuleb võtta eeskuju põllumeestelt ning minna poriste masinatega meelt avaldama:)

Rahvaspordi rehvipiirangust
Autor: rainp9 20.09.2015 10:55
Martini jutuga täiesti nõus. See et mõni üksiküritaja tahab tulla sõitma ja arvab et rehvipiiranguga tal mingi võimalus kõrgele kohale on siis seda ju tegelikkuses ei juhtu, oma rahvaralli ajaloo jooksul ei meenu küll ühtegi üllatajat.

kasutajale rainp9
Autor: arvi27 20.09.2015 21:32
Olümpiavõitja Erki Nool on öelnud: " Kõik alates teisest kohast on kaotajad". Seega on eilse võistluse bilanss järgmine:starijaid 79 ekipaazi, 8 võistlusklassi ehk 8 võitjaekipaazi ja 71 kaotajaekipaazi. Saage ometi aru, et võistlused korraldatakse KÕIGILE OSAVÕTJATELE, justkui olümpiamängud - tähtis on osavõtt. Igaüks saab lõpus sellest võistlusest oma, kas siis parema või halvema osa.

Martin Kutser
Autor: mart1n93 22.09.2015 09:46
Ei ütle, et see otsus on õige või vale, vaid mainin ära kuidas mujal sellega lood on.

Superkrossis on kasutusel Master Optima hinnaga 30-40€ ja Kumho Ecsta MX KU15 50-60€ ja rehvi sisse paigaldatav lohv 10-15€. Pühapäeval 20.09 Piirojal toiminud võistlusel osales üle 40 võistleja + lätlased, nendest üks lätlane lõpetas tühja rehviga ja ühe golfi rehv purunes kontaktist vastu rehvi käiva tiiva tõttu.

Kui te arvate et tänavarehv on ülipaha ja ohtlik, vaadake mis toimub ümberringi. Lätis sõidetakse väga edukalt. Kiirendus läheb keerulisemaks ja pidurdusmaa pikemaks, aga sõidukiirus valitakse vastavalt rajaoludele ja on ohutum kui sa peadki läbima kurve aeglasemalt.

Mis puudutab hinda, siis uute rehvide hinda teate te kõik. Ühe rehvipaari hinna eest saan osta 4 kasutatud velga, rehvid, lohvid ja jääb raha stardimaksus ülegi.

Ei ütle, et tänavarehv on parem, kuid rahvaralli ja sportralli peaks olema kaks erinevat asja, mitte erinevad võistlused turvapuurita ja turvapuuriga autodele.

to Martin
Autor: RRisto 22.09.2015 10:45
Seisukoht on sul hea, kuid tuleb vaadata ka teid/radu, kus toimub superkross ja kus rahvaralli. Superkross on enamuses ikkagi ringradadel, kus enamik ringist on asfalt (Kulbilohu, Laitse, Vasalemma jne), rajad on laiad, piiretega turvatud jms. Rahvaralli seevastu toimum avalikel kitsastel kruusateedel, mis kulgevad enamuses metsas, põldudel...ääristatud kraavidega, kivide ja kändudega....pisike sõiduviga ning vaja "väliskurvi lõigata", kui seal peaks nyyd mingi kivike olema, siis tavarehv lendab pauguga puruks .. vot see ongi asi, mida kõik rahvarallidel osalejad kardavad... k.a mina. Kruusarehv ei ole selleks, et saaks kiiremini edasi...vaid pigem et saaks paremini pidama. Lihtsalt minu arvamus.

Martin Kutser
Autor: mart1n93 22.09.2015 11:43
Sõitsin aastaid rahvarallisid, ja ükski rada polnud nii hull kui superkrossis Taali või Ohekatku, sügavad augud, kivid ja loopis palju, kuid rehvi külg ei purunenud kordagi. 3 aasta jooksul 2-3 rehvil lõi küljelt "muna" üles. Selleks et rehv puruneks peab väga terava servaga kivi olema, mida kusagilt suvalisest kraavist annab otsida, pigem lõhud auto käändmiku või muu detaili. Ja kulumise koha pealt, kui just suure kuumusega ringrada ei sõida, siis tänavarehvide muster ei hävine müstilise kiirusega, küll võib see juhtuda lamell/M+S rehvidega asfaldil.

Nõustun, et rajad on erinevad, aga sellest on enne juttu olnud, et rahvarallid on ohtlikud, üks põhjustest, miks ise enam ei osale. Kui see plekkpurk peaks kusagil puude vahel üle 100km/h rajalt välja sõitma, siis loodame ainult parimat inimestele sees.

kasutajale RRisto
Autor: arvi27 22.09.2015 20:58
Rahvaralli olemust jagavad siiski vähesed, nende seas om Martin, aga mitte Risto ehk tänavasõiduautoga sportrallit ei sõideta. Kui lähed võõrale teele, miks peaks sõiduvigu tegema ? Loomulikult jumal kõrgel näeb ja karistab ära, eriti lolle ja klaasistunud punnsilmadega kihutajad veel enam. Miks peaks tundmatul teel kurve " lõikama " hakkama ? Piisab kui sõita kahe kraavi vahel keset teed õigesti valitud kiirusega. Kui valida sõidukiirust ei oska, ära rooli istu. Nii lihtne see ongi ja kogu ohtlikkus on peoga pühitud. Soovin rohkem mõistust ja arusaamist kõrvade vahele sportrehvi fännidele

to arvi27
Autor: antti22 23.09.2015 11:39
Räägime ikka hobist kus sõidetakse aja peale või oleme juba autoorienteerumise teemale kaldunud?
Kahjuks 99% neist kes sellele kõigele takka kiidavad on inimesed kes ei ole rahvaspordiga kokku puutunud, või siis väga ammu, õnnelikel sovhoosi aegadel. Ja endiselt tundub, et inimestel on lugemisoskusega äärmiselt kehvasti, sest RRisto rääkis võõral teel sõiduvea tõttu "väliskurvi nn lõikamisest", ehk siis juhust kui tee näiteks keerab oodatust rohkem ( sest ega raja kohta infot ju ei ole), ning auto vajub kurvi lõpuks valesti valitud kiiruse tõttu natuke rajalt välja.
Uskumatu milline ignorantsus ja enese ninast mitte kaugemale nägemine on viimasel ajal. Kui asjast ei tea, siis palun olla vait ja mitte isegi arutleda. Keegi ei tahagi tänavasõiduautoga sportrallit sõita, ning turvaline rehv ei tee rahvarallist kohe sportrallit. Idiootsus kuubis.

kõigile, ka kasutajale antti22
Autor: arvi27 23.09.2015 19:27
Selliseid tuliseid sõnavõtte tehti õnnelikel sovhoosi aegadel ja need meeldisid väga parteinomenklatuurile ja eliidile.
Autoorienteerumine on väga huvitav spordiala kus kasutatakse tänavasõidu rehve avatud liiklusega teedel ja muhvid istme ja rooli vahel on nii asjalikud, et minu statistika aastast 2011 ei mäleta ühtegi avariid autoorienteerumise võistluse ajal. Võrdlus tänase rahvaralliga sportrehvidel on täielilult autoorienteerumise kasuks 100-protsendiliselt. Veel on autoorienteerumises tähtsal kohal muhvi kõrval olev muhv kaardiga parempoolsel istmel. Soovitan soojalt KÕIGILE teha läbi kasvõi 1 autoorienteerumise võistlus, näiteks valikorienteerumises. Joonorienteerumise tunnustega liikumisi tehti ka rahvarallis ehk täpsuslõik. Oman kogemusi autoorienteerumises nii õnnelikest sovhoosi aegadest kui ka tänapäevast.

järg, ka kasutajale antti22
Autor: arvi27 23.09.2015 19:31
Tänapäevast rahvarallit sõidetakse tõesti tänavasõidu autodega, aga rehvid soovitakse vahetada millegipärast sportrehvide vastu. Õnnelikel sovhoosi aegadel sõideti rahvarallit ka tänavalegaalsete rehvidega. Auto marke oli vähem kui praegu ja neliveduseid polnud üldse.
Sai sõita küll ja oli huvitav. Oman rahvaralli kogemust nii õnnelikest sovhoosi aegadest kui ka tänapäevast.

veelkord, ka kasutajale antti22
Autor: arvi27 23.09.2015 19:52
Tulles tagasi lugemisoskuse juurde, siis juhtisin tähelepanu õigesti valitud kiirusele. See puudutab sõitu nii sportrehvidel kui ka tänavalegaalsetel rehvidel. Lugemisoskus on vajalik kõigile, ka tehnilised tingimused algavad nõudega märkest tehnoülevaatuse kohta. Võin aga kahtlustada kas eliidi autod tehnoülevaatuse vahetult enne rahvarallit heitgaaside osas läbiksid, arvan et on mitteläbijaid. Õnnelikel sovhoosi aegadel sõideti autodega, milles viibis 2 aju. Tänapäevastel autodel on nõutud tehniliste tingimuste punkti 2.5.12 järgi peajuhtplokk algne. Lugemisoskuseta rahvarallurid seda ei tea. Ja nii käibki "rahvaralli sportrehvidel". On see siis hobisõit ajavõtuga või vaese mehe sportralli ? Maitse asi.

vannabe, veenvalt aeglasem rajal
Autor: indrek56 23.09.2015 21:59
et mind isiklikult ei häirigi, mis on keelatud ja/või mis lubatud. Lihtsalt oleks hea kui asi on konkreetne. Praegu on tõlgendatavus sees, mis on põhimõtteliselt ju jamps. Huvitav et nii konkreetsel alal selline hämarus pealtnäha lihtsas asjas.

...
Autor: antti22 24.09.2015 11:40
Sellisele sõnavõtule polegi nagu midagi lisada, see ütleb kõik juba iseenesest ära...
Kuidagi on siin teatud hulk inimesi kes on nii kinni sõnas "sportrehv" ja RAHVAralli. Tegemist on siiski ka rahvaSPORDIGA ja kas teistel äärmiselt populaarsetel rahvaSPORDI aladel nagu jooksumaratonid ja rattamaratonid, on keelatud joosta Nike tossudega ja sõita korraliku rattaga? Ei tea küll, aga jubeda eelise tekitab küll sellele kellel on raha, et neid osta. Jooksku kõik tennistega ja sõitku ereliukastega. Ja aega võetakse ka, ning teatud osa inimestest käib seal ka selleks, et võita, mitte ainult osavõtta. Sama lugu on ka meie rahvaSPORDIS, kuna tegu on ikka võistlusega siis teatud punt tahab ikka võita, need kes ei taha, siis keelatud ei ole ju tänavarehve kasutada. Kas kallid tossud mis ostad poest, teevad sinust Usain Bolti? Vaevalt. Kas "sportrehvid" teevad rahvarallist sportralli? VAEVALT.
Peajuhtploki teema ülesvõtmisest ma aru ei saa, seda kontrollib tehniline ning see on läbitud.

lisaks
Autor: antti22 24.09.2015 11:47
Kogu see teema on võetud üles täiesti tühja koha pealt ning mitte võistlejate ega ka korraldajate algatusel. On olnud toimiv süsteem ca 14 aastat ( miinus ca 2 aastat kui tehti sama jura, ca 9 aastat tagasi), mida hakatakse näppima kuna nüüd järsku on kellelgi vaja midagi muuta. Ja see keegi ei ole ei korraldaja ega võistleja. Ja need kes klähvivad sellel teemal kaasa, ei ole ka 99% ulatuses olnud ei korraldajad ega võistlejad ( erand kinnitab reeglit) . Miks on praegu tekkinud olukord, kus alaliit otsustab muuta midagi, aga võistlejad JA korraldajad proovivad selle vastu võidelda? Kas alaliidu mõte ei ole ala arendada koostöös võistlejate ja korraldajatega, mitte proovida neile vastu töötada?

Mitte midagi pole muutunud...
Autor: PriitV 24.09.2015 13:17
Kummaline, et seesinane jura on kestnud kaugelt üle 10 aasta ja essugi ei ole muutunud. Ei hobiinimeste peades ega kusagil mujal. Siiamaani ei ole rahvaralli olemust lahti mõtestatud, ikka käib jura, et see on SPORT??? Aga sõita ikka ei osata ;) See on huumor! arvi27 kutsub üles siin jälle kord mõistlikusele ja kohe on tuhat "põhjendust" vastu, miks ikakgi PEAB teid lõhkuma, autosid teh.tingimustele mittevastavaks ehitama jne! Kõigepeal ttehke omale selgeks, MIS ON autoralli kui selline? Selle ÜKS ja ÜLITÄHTIS osa on liiklemine teeliiklusele AVATUD teedel, kus Teile sõidava dvastu "tädi-maalid, mina, Tema" jne. Seega on kõigil teistel ÕIGUS oodata atode ABSOLUUTSET vastavust Riigi kehtestatud Teeliikluse tingimustele!!! Minu kunagine ettepaneks MKMile "punaste numbrite" osas sai tõeks ja SPORTralli puhul on sellega kaugele nähtav erisus ka loodud. See on tõeline erisus tavaelust. RAHVAralli aga selle alla ei käi - seega peavad sõiduvahendid olema väljaspool kinnist...

jätkub
Autor: PriitV 24.09.2015 13:25
... lisa/kiiruskatset 100% LEGAALSED. Muidugi on see teatud mõttes totter, tegelikult on need teh.tingimused elik rumalad keelud paljuski niisamagi lollakad aga see on SEADUS-MÄÄRUS ja täitmiseks meile kõigile. Meeldib see meile või mitte. Mulle ka tegelikult paljud keelud on arusaamatud ja vastuvõetamatud...
Sellest tulebki lähtuda. Te ju ei taha, et Politsei võtaks ükskord ette-kätte ja teeks keset Rahvarallit sama, mida Ta on teinud illegaalsete striitreisseritega: TOTAALNE kontroll teh.tingimustele vastavuses??? Kas Te tahate tõesti osta suures mahus riigiosakuid, et MÕISTA - Te elate ühiskonnas, kus on teatud reeglid. Praegu püütakse EALi poolt Teid eos kaitsta.

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia