Kui osad arvavad, et rahvaspordis turvapuuri (turvakaart) ei peaks olema, siis mõned mõtted selle kohta:
1. Kui me võrdleme 2010 a uuemaid autosi vs 1995 Ladadega ja ka sama aja Hondade ja muude autodega, siis on autokered oluliselt edasi arenenud. Nägin ise SEAT Leon Cuprat, mis oli 3 - 4 korda üle katuse käinud ja plekid olid täitsa segamini- aga auto kere turvaraam (A, B, C piilarid) oli täitsa terve. Aga kui sama juhtub Ladaga või vana Honda Civicuga, mis oleks tagajärg? Hoopis teine. Seega on jeelkõige ust vanade autode puhul oluline parem turvalisus. Seega turvapuur võiks olla vabatahtlikult lubatud ja see annab eriti effekti just vanemate autode puhul.
..ei taha kuidagi välja tulla. Saatsin eelmise aasta lõpus kirja komitee ainukesele avaldatud meilikontaktile aga tagasisidet ei ole mingit selle pooleteise kuu jooksul. Ons kogemusi, kas see on suvalistel jorssidel nagu mina, komiteega suhtlemisel tavapärane praktika et ei vastata?
Lisan ka omaltpoolt poliitikat ja pigem pooldan selle lubamist. Muidugi isikliku praktilise näite pealt. Samara turva tänapäevaste arusaamade järgi kere tugevuse mõttes on null. pole vist väga vaielda. Pojal saab vanus täis Zebras kulgemiseks. Sportklassi masina pidamiseks puuduvad võimalused (garaasid, treilad jms). Rahaga saaks veel hakkama. Aga hakata vaatama kuidas ta rahvaspordis Samaraga betooni ja rehvide vahel 100ga sõitma hakkaks - ei, jääb ära. Saaks turvat tõsta või mõne kaasaegsema ja tugevama kerega auto, oleks ehk asi teine. Niiet ära lõppeb praeguse seisuga tema rallitamishuvi rahuldamine.
...
Autor: Tarmop
02.01.2016 00:46
Aga siin ongi koht, kus turvakaarega e. B-piilarist tahapoole ulatuva karkassiga tohib poodi-tööle-koju sõita, eeldusel, et auto on kahekohaliseks registreeritud ja Maanteametis üle vaadatud. Rahvaspordis osaleb aktiivselt ka autosid, mille (turva)tehnoloogilised lahendused on 40 ja äkki ka rohkemgi vanad ning mis on poest veerenud ja tänavaliikluses koormaid vedanud, auke kolistanud ja isegi avarii teinud. St. sellest algsest tugevusest on üksjagu juba kadumagi läinud. Ma ei näe küll probleemi, kui inimene enda tervise huvides otsustab sõidukit raskemaks muuta ja sinna rauda lisada.
Kuna tegemist on siiski RAHVAspordiga mille olemuses on siin korduvalt vaieldud siis minu arvamus on see et turvakaared/puurid võiksid jääda siiski rallisporti. Ja kes soovib rahvasprinte kaasa sõita turvapuuriga autol siis on olemas selleks oma klass. Kui sõidedakse tänavalegaalse autoga millega pühapäeval ka poes piima järel käia siis peaks ikka sõitma mõistusega mitte katuse peal. Lihtsalt minu arvamus.
Mina, kui SU-klassi sõitja, oleksin kahekäega igasuguse turvalisust tõstva detaili poolt :) Sest ega Ladade/Mossede ajad/kiirused on võrreldavad 2wd-v klassi omadega, kuid autod ise on tunduvalt vähem turvalised.
Väike update oma jutule: Rahvaspordikomitte on seda küsimust kunagi isegi arutanud http://autosport.ee/rallyreg/public/series_file/RS_komitee_011113.pdf ja otsustanud see arutada anda tehnikakomiteele. Viimane pole aga oma protokollides ja dokumentides sellisest arutelust märki maha jätnud. Vist.
Tõstan algataja teema uuesti üles. Saan foorumitest ja aruteludest aru, et teatud tingimustel on lubatud tänavalegaalsetes autodest turvaKAAR, mis on juhiistmest tagapool. Jälle külajutu tasemel aga tuleb selleks minna läbi Maanteeametist, teha miskisugunegi avaldus ümberehituse kohta (muutub kahekohaliseks), siis ehitada ja uuesti MNTs ette näidata. Paraku ei suuda ma selliseid juhiseid õigusaktidest ja kordadest leida. Ütleme et kui sellega isegi saab joonde, siis kas ja kuidas jääb sellega rahule RS võistlusel tehnokontroll? P.S. katsume teemas püsida isegi kui see ei meeldi. Aitab Raouli tümitamisest küll :)
RS autod
Autor: Toni88
27.07.2014 01:30
Kui palju autod on enam ültse RS tänavalegaalsed!?
puur
Autor: Toni88
27.07.2014 01:28
Vaadates hetke olukorda RS oleks lubada turvakaar vägagi mõistlik mõte, sest pole ju viimasel ajal ühtegi RS möödunud kui ei oleks olnud tõsiseid intsidente.
oeh
Autor: Alive.
26.07.2014 23:02
TURVAKAAR on lubatud tänavatel kui Maantee Ametis on selle kohta auto passi märge tehtud. Turvapuur ei ole lubatud. Turvakaare mõttest saan täitsa aru, auto muutub ülekatuse käimisel tunduvalt ohutumaks ja ta on ju tänavalegaalne. Kui, aga autodes on puur. Siis oleks see juba rallisprint vms.
puur
Autor: Ladavfts1
25.07.2014 16:37
Liiklus seaduse järgi on lubatud autos puur. Kuid sellega seoses vormistatakse auto 2 kohaliseks. Siis on lubatud ka rist juhiuksele. Kes on vaadanud motorstv saateid on ka teadlikud sellest! Pm võis puur alata siis juhiistme tagant ning lubatud oli ka rist juhiuksel. Auto saab ARK vormistatud ja tegelikuses ei tohiks ju probleeme ka tehnilises tekkida, kuna muudatus on passis vormistatud. Kuid see on sama teema mis oli mõned aastad tagasi lada vfts.i laienditega. Väidetavalt võis olla, kui ARK.s vormistatud, kuid tegelikuses sind peale ikka ei lastud. Omad kogemused!
Asi läheb vist jah liiga laadaks ära. Eks igal ühel on omad seisukohad. Küljega vastu puud sõites tõesti puur eriti ei aita. Seega vaja hoolikamalt radu valida.
no jah
Autor: morelos
24.07.2014 22:49
Mul tekkis aga juba ammu küsimus, miks keelati ära turvapuur tänavasõiduautos (kasutad sa seda siis hobiautona ringrajal käimiseks või milleks iganes)? Rootsis näiteks peaks olema see lubatud ja samuti paljudes teistes riikides. Eesti aga järsku mõtles, et ei, meie enam ei luba. Muidu on alati jutt, et vaat Rootsis tehakse nii ja Soomes tehakse naa jne. ja meie teeme nüüd sama moodi .Selle koha pealt aga ....... :D. Või on mul vanad andmed selle koha pealt?
Kas sul Raoul endal juba piinlik ei hakka.Rahvaspordi auto on tänavalegaalne auto.S.t,et pärast finisit sõidad sirge seljaga sama autoga koju ja ükski ment ei köhi.Kui sul või kellelgi teisel on liiklusseaduse punkt mis lubab paigaldada turvakaart siis valgustage teisigi.Turvakaarest rääkides siis vastu puud sõites kuda se sind aitab.Saage ükskord üle igatsugu puurid ja kaared ei käi rahvasporti.Lugege nuhi artiklit EAL lehekülge kus on täielik info sarjade kohta kus saab puuriga söita.Laitses ta söidutas sind ilmselt mööda rada kui väidad,et RS iga vahet pole.
turvakaar
Autor: vvallo
24.07.2014 15:47
Tänavasõidu autos lubatud juhistme seljatoest tagapool asuv turvakaar võiks tõesti lubatud olla ka RRis, ei too see endaga kaasa ei teisi istmeid ega rihmasid, võibolla mõnel ei jää sõitjateruum väiksemaks rullima minnes lihtsalt.