Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
OTEPÄÄ rahvasprint 07.2014
Autor: RaoulR 13.07.2014 15:53
Kuidas tundus äsja lõppenud Oti Pubi Rahvasprint? Loodan, et lugupeetud kaasvõistlejad ja korraldajad ning ka EAL ei pahanda, aga tahaksin teha veidi "konstruktiivset kriitikat".

Eelmise aasta võistlus oli täiesti super ja seetõtu olid ootused kõrged. Kuid juba rajaga tutvudes sa selgeks- midagi sarnast kahjuks sellel aastal kogeda ei saa. Kuigi lubati, et šikaane on vähe ja rada on mitmeksesine, siis nii see kahjuks ei olnud.

Kui kaks esimest kiiret kurvi põldude vahel olid veel suht nauditavad, siis edasi oli asi suht hull. peamiselt vaid lauged sirge sarnased kurvid ja šikaanid. Aga lootsin, et kurviline osa ootab alle ees. Kui ma rajaga tutvumisel metsa alla jõudsin, sain kohe aru, et täis gaasiga (isegi minu nõrga mootoriga Audiga) on siin sõita üliohtlik. Aga mis kõige olisisem: kuhu jäid mõnusad 2-3 käigu kurvid, mida saaks mõnuga külg-ees lasta? Selliseid sellel aastal kahjuks ei olnud. Ainuke tehnilisem koht rajal oli vasak mahapööre. Kõik muu oli peamiselt vaid kiirendusvõistlus. Kel võimu-see kiirem (ma ei ole kade :) ). Muidugi ma ei alahinda heade sõitjate oskusi, aga neid oskusi saaks tõestada ka tehnilisemal ja veidi aeglasemal rajal. Mõni kiire ja ohutu koht võib muidugi olla, nagu stardi järel oli.

Ja mis pudutab pealtvaatajaid, siis neile ei oldud sellel aasta nagu mõeldudki. Eelmise aasta "VIP" ala oli väga hea pealtvaatamise koht koos toitlustamisega ja kurvid olid seal väga ilusad. Miks sellel aastal teisiti tehti?

Ja nüüd mõtlemisels Eesti Autospordiliidule. Kirjutasin sellest juba talvel- keskmine kiirus 50 km/h ei taga ohutust. Ohutuse tagab ohutu rada sõltumata keskmisest kiirusest. Kuigi max kiirus jah, üle 120 km/h rahvaspordis üldjuhul ei peaks ulatuma. Ja selle keskmise kiiruse tagaajamise tõttu tehakse ÜLI AEGLASED šikaanid, kus kolmandal läbimisel tunned end TRAKTORISTINA. Minu jaoks see ei ole ralli. Kui keskmine kiirus ongi 50 ja on vähemalt ÜKS KURV METSA VAHEL, mida saab 120-ga sõita võivad tulemused olla fataalsed. Sõltumata keskmisest kiirusest. Kuidas EAL ja korraldaja seda ei mõista? Keskmine kiirus võiks olla vaba, šikaanid laugemad ja rada tehnilisem. Slaalom on üldse ajuvaba kahjuks.

Kaasvõistlejad, mida teie sellest arvate? Kirjutage.


Rs
Autor: Ladavfts1 31.07.2014 13:59
Aga miks ei ole rahvasprindis lubatud kaardilugeja kõrval? Otepääl ja Saaremaal oleks hea harjutamine olnud.

Vaja on muutusi
Autor: Raiks 29.07.2014 08:50
Olen ka seda meelt, et ala vajab muutusi. Kiidetakse korraldajaid, aga osad nendest teevad rahvasporti 80-100km/h keskmise kiirusega radasid, imelik arusaamine! Selles, et võistlejad tahavad võita ja selle nimel tehnikat nõuete piiri peal arendavad, pole midagi imelikku ja see ei kao kunagi. Või siis tõesti ohutuse tõstmiseks lubada turvapuuride ja kaartega masinad rajale, äkki ainult turvakaar. Viimane võistlus näitas ka seda, et kui tehniline ebaselgetes asjades tõmblema hakkab, siis minnakse ülekohtuseks ja ega see ala arengule kasuks ei tule.
Rajad olgu kekmise kiirusega kuni 70km/h ja pool ohutuse küsimusest läheb kohe ise paika. Kus maani tehniliste küsimustega minna tuleb EAL-l lõppude lõpuks ära otsustada ja kõigile teatavaks teha. Sinnamaani tuleb leppida selle olukorraga mis aastatega tekkinud on.

ala vajab muutuseid
Autor: Priit P 28.07.2014 22:47
Nagu siin eelnevalt on juba öeldud on probleeme mitmeid:
1: rahvaspordikomitee on suhteliselt apaatne - sisulist tegevust ei toimu
2: Need masinad mis täna võidu sõidavad ei ole tänavasõidu autod - algsest rehvaspordi ideest on asjad väga kaugele valesse suunda läinud.
3: kes tahab kihutada siis peab investeerima E rühma autosse ja suurde rallisse siirduma
4: Keskmisest kiirusest 50 või isegi 60km/h ei ole mõttet rääkida kui kohati on hoog 140 puude vahel ilma turvapuurita autoga
5: See et sõitja ise valib kiiruse vastavalt oma ohutundele - siis peaks ajavõtmise ära lõpetama võistlusel - siis see toimiks...võibolla :)

Ühesõnaga oleks vaja teha kardinaalseid muudatusi antud alal - paljudele see kindlasti ei meeldiks kuid mina näen et samamoodi enam edasi minna ei tohi.

to:RaoulR
Autor: Raiks 28.07.2014 16:20
Miks sa arvad, et teistel ei vasta. Head ajad ei tule mitte masina suurest võimsusest vaid eeskätt sellest, kui palju sõiduvigu tehakse, õige trajektoor, õige pidurdusmaa ja veidi julgust. Võitjad ei tee tavaliselt ühtegi viga, taga pool olijad ei saa tihti aga üldse aru, et nad vigu teevad. Lisaks osa inimesi raatsib osta uusi rehve ja teeb õigeid valikuid - osa vaatab kuidas midagi alla saab või ei tea segudest ega rõhkudest midagi. Võimsuse ja kaalu suhe on küll oluline, kuid rahvaspordi formaadis kindlasti mitte primaarne. Eesotsas sõitajad on tavaliselt suuremate kogemustega ja oskavad erinevates oludes kõike seda arvestada. Lihtsalt võimsusest pole mingit kasu, kui pidamist pole või tagumik teelt väljas sõidetakse jne. jne. Sinu poolt arvatud võimsusi autodel kindlasti ole, kui just keegi ise mingeid dünograafikuid endale ei joonista.

Saaremaa 2014
Autor: RaoulR 28.07.2014 00:07
Videost on näha, et Saarema R-sprindi rada on küll suht ideaalne ja huvitav, selliseid etappe vaja ongi. Kahjuks ma ei osalenud, aga selle etapi kohta pole mingit halba sõna.
http://rally.ee/?a=a009&b=10023

To marko680
Autor: RaoulR 27.07.2014 23:57
Minu auto siiski vastab nõuetele ja selle on kõigest ca 250hj 4WD klassis. Lihtsalt sirged on vahest nii pikad, saab 150 kätte. Sellele on pandud käiguvahetuseks flat shift (originaal ajuga), mis teeb pauku vaid käiguvahetusel, aga võimsust juurde ei anna. Ka turbo on originaal, aju ja kõik muu. Seepärast ma 400-500 hj Mitsudele ja Subarutele vastu ei saagi. Või arvad sa tõesti, et ma sõidan nii kehvasti, et kaotan neile 10...12 sek katsel? Ei, nii kehvasti ma ka ei sõida, Keilas kaotasin R. Rannalale vaid 3 sek katsel. Aeglane rada oli. Aga see ei ole üldse jutu point! Jutt on VAID RADADES ja Šikaanides ja sõidumõnus. See on ju MEELELAHUTUS!. Ma ei tahagi võita!

to RaoulR
Autor: marko680 26.07.2014 17:46
Hr. Raoul Renser kes on süüdi, et sa saavutad rahvasprintidel suuri kiiruseid. Kui su auto vastaks nõuetele siis oleks su kiirused sprintidel oluliselt väiksemad ja ohutase oleks oluliselt madalam. Kui sa ei suuda oma võimast autot valitseda siis ära vajuta nii palju gaasipedaali. Katsu ikka mõistusega rahvasporti võtta.
Usu olen näinud Audi S3 lähemalt ning su paukuv Audi meenutab ainult väljast standart Audi S3!!
Otepää rajad on alati tavaautodega testitud ja turvavaatlejate poolt kontrollitud aga mis sellest kasu on!Võistlustel on ikka üldpilt teistmoodi...

Järgmisel hooajal võiksid korraldada ka vahelduseks ühe rahvasprindi enda kirjeldatud tingimuste järgi!Tulen seda kindlasti vaatama!

Marko

kiirus
Autor: RaoulR 26.07.2014 10:37
kiiruse lubamise all mõtlen loomulikult seda, et raja profiil ei võimaldaks suuremat kiirust saavutada. Ilmselt nõuaks see korraldajalt raja proovimist enne võistlust.

to-pran
Autor: RaoulR 26.07.2014 10:32
põhimõtteliselt nõus. Aga ainul ettepanek EAL-le oleks mul, et keskmine kiirus võiks olla lubatud suurem (ca 70?), šikaanid laugemad ja max kiirust mõõdetaks ka, see võiks olla ca 120. Aga ma isegi olen saanud rahvasprintudel kiiruseks 150 km/h ja üle selle. See võiks olla erandkorras lubatud vaid põldude vahel. Kõik muu on OK. Aga turvapuurita on nii kiiresti liiga ohtlik sõita. Sõidu ajal ju sellele ei mõelda ja antakse täiega. See on inimloomuses, riskimine.

to-õhkjahutus
Autor: pran 25.07.2014 14:30
Ise oled demagoogist poliitik ja just seetõttu, et võtad asju kontekstist välja ja ei saa tervikust aru.
Kes tahab puuriga sõita, siis täna ei saa või tuleb korraldajaga kokku leppida. Kellele rajad liiga ohtlikud, siis ärgu sõitku. Kes arvab et teise auto liiga võimas, siis ostku uus auto, minu teada müüakse ikka palju võimsamaid ja klassidesse sobivad masinad kui mingi 400hp – klassidesse 2wd-s, 4wd, naised saaks ikka osta väga julmad püssid ja otse poest. Kellel on asjalikud ettepanekud, siis tehku need EAL –le. Kellele ei sobi, et EAL iga asja peale ei tõmble, siis tehku oma sari või otsigu alternatiiv, ka täna on neid piisavalt. Mulle EAL stiil sobib, asja hoitakse stabiilsena ja iga juhtumi pärast ei lööda seni kehtinut segamini. Kui ettepanekud on asjaikud, siis küll järgmine aasta ka muutused tulevad.
Kes mind ühe sõna pärast sõimama hakkab, siis lugegu kogu tekst uuesti.

to pran
Autor: õhkjahutus 25.07.2014 08:23
Tule taevas appi! Loen ja imestan, nagu mingi poliitik esineks demagoogilise sõnavõtuga.
Reeglid pn paberitel kirjas (EAL-i poolt väga vaevaliste pingutustega), aga nende järgi ju ei võistelda!
Las koerad hauguvad, (rahvaralli) karavan liigub samas vaimus edasi.

pange see teema lukku
Autor: pran 24.07.2014 22:59
Kes räägib et rajad ei sobi, kes ütleb et autod on võimsad, kes ei ole rahul et autot ei saa rauda täis toppida, mõni räägib täiesti segast juttu. Mõned teemad võib-olla isegi vajaksid muutmist, kuid see foorum ei ole vist õige koht adreka üles ajamiseks.
Tänased reeglid on paberitel kirjas ja nende järgi ju koguaeg ka võisteldakse, milles probleem. Kes ei taha sõita ärgu sõitku.

Läheb liiga laadaks ja palju emotsioone
Autor: mp 24.07.2014 17:19
Kuidagi ei tahaks nõus olla kasutaja nuhk seisukohaga, et ASN on jama ja sellega tegelemine lõpetati ära kuna võistlejaid polnud. Võimalus juhendis oleks võinud ju jääda, äkki täna on huvilisi. Kui võimalust pole, siis huvilisi ei tekigi. Koguaeg korraldaja uksele koputada, et tehke minu jaoks ka klass lõpeb sellega, et pole raha karikate ostmiseks.
Ma ei taha anda hinnanguid ja seetõttu väidan, et alati on parem jätta reeglitega võimalus võistlejal ise otsustada, kas ta siis kasutab ASN autot, turvakaart või tänava autot. Miks ei või võisteja otsustada, kui ohutus masinas ta sõidab?
Olen ka seda meelt, et see keskmise kiiruse probleem tekkis eeskätt seetõttu, et viimastel aegadel on keskmised 2wd masinatel juba üle 80km/h. Tavaliselt on need ikkagi vahemikus 50-70 olnud ja probleemi ju polnud. Ehk väike kopputus korraldajate uksele ja ma ei usu seda juttu, et ei saa asju tehnilisemaks teha ja sikaane kurvide ette panna. Roobaste vastu sikaanides on ju panserid, probleemi pole vist.

RaoulR
Autor: Väikevend 24.07.2014 15:51
Radade valikuga ei saagi enam midagi teha, kui autod on nii võimsad. Nii kurvilisi teid ei ole ehitatud! Teine võimalus ehitada rajale kunstlike takistusi, kuid kellele need meeldivad?
Mina näen ainukese lahendusena autode võimsustele piiride paneku...kiirused väiksemad ja tegelikult ju ka odavam, kui ei pea mitmeid tuhandeid tehnika arendamise peale kulutama.

To: Väikevend
Autor: RaoulR 24.07.2014 15:45
Jah, nomrmaalne seisukoht sul. Saan aru.

To: PPP
Autor: RaoulR 24.07.2014 15:42
Ei ole sellega nõus! Olen sõitnud Laitses Einari Co-dive-t. Ega eriti rahvarallist kiirem ei ole. Mul ei tekkinud mingeid emotsioone üldse- täiesti tavaline. Aga selline võikski olla normaalne rahvasprint.

Aga loomulikult peab midagi piirama- sihtsalt kõik vabaks lasta ei ole hea. Aga raHVASPORDIS ON SEDA KÕIGE LIHTSAM TEHA RAJA VALIKUGA.

rahvaspordist
Autor: Väikevend 24.07.2014 15:34
Olin kevadel üks nendest, kes sõdis komiteega rahvaralli tuleviku ja oleviku teemadel, seda küll rohkem korraldajate poolelt. Siis millegipärast sõitjad vaikisid. Mulle tundub, et kardetigi seda, et asja hakatakse piirama.
Kui ma kevadel kohati hr Perosti seisukohtadega ei saanud nõusutuda, siis nüüd asju eemalt vaadates tundub, et ma saan ta mõttekäigust aru. Pea võimatu on valida radu ja need teha ohutuks, kui tänavasõidu autodest on tehtud monstrumid, mis ületavad kaugelt puuriga N rühma masinaid.
Rahvaralli peaks olema ala, kus on autodel lubatud paigaldada ainult difri lukk, vahetada amordid ja paigaldada karterikaitse ja see oleks kõik! Praegu julgen öelda, et sõitjad teevad kõik selleks, et sellele alale kriips peale tõmmata!

PPP
Autor: nuhk 24.07.2014 14:35
Kurb on see, et kodanikud vist üldse ei adu, millega tegemist on. Ja oh häda - täna saad kogu vaba raha taguda ajudesse ja kollektoritesse ja igast muusse jamasse - kahjuks aga kurjad onud FIA-st on välja mõelnud, et rallis, rallikrossis jne. on mõistlik tehnilist poolt piirata ja peab veel takkatippu turvavarustust ka soetama? Minge tellige omale kasvõi Laitsest Laipaigu kõrval üks codrive sõit ja siis peale seda, kui püksid uuesti kuivad, siis räägime rahvaspordist ja 4WD nautimisest edasi. Siiralt loodan, et see jaburdus pigem varem, kui hiljem lõpeb...

Rahvaralli vs pärisralli
Autor: RaoulR 24.07.2014 14:28
Kui keegi rääkis siin, et kes rahvaralliga nõus ei ole, mingu teise sarja, pärisrallisse, rallikross jne.. Jah võib küll, olen seda ka ise kaalunud, kuid:

1. Kui tahad ikka 4WD fiilingut, siis on pärisrallis osalemine ikka päris kulukas ja pühendumist nõudev. Kõik peab olema FIA homologeeringuga- kostüüm, pesu, kiiver, kustutussüsteem, iste jne....

2. Kui rahvaralli (sprint) nii igav oleks, ei tuleks 2WD sport klassi autod seda ülse sõitma. Aga tulevad. Seega oma nišš on olemas ja seda formaati saaks täiustada- parendada. Ohutumaks ja sportlikumaks. Selles osas MA EI OLE NÕUS, ET MINGE TEISE SARJA. Suvalised kihutajad rahvarallile nii kui nii ei tule, tulevad ala nautivad inimesed ja neile peaks see olema siiski PROFESSIONAALSEM KOGEMUS, kui see praegu on. Tartu maraton on ka "rahvasport", aga millegi pärast ikka proffid võidavad selle... Miks siis rahvarallil pärisrallikad ei võiks osaleda? Ja see, et tehniline kontroll ei ole nii põhjalik, ei ole minu meelest probleem. Nautigem.

Õhkjahutusele
Autor: RaoulR 24.07.2014 12:28
Kommentaar oli:ASN tehnilise kaardiga masinaid pole sobiv koos rahvarallitajatega rajale lasta, piinlik lihtsalt, kuidas nad haledalt "tänavasõiduautodelt" sisse saavad.

Jah, sest ASN autodel ei ole 400- 500 hj paraku. Rahvasport on nagu vanasti oli B-rühm. Aga ming isiklikult väga ei häiri, vaid rajad võiksid olla sellised, kus sellest vähem kasu on. Nagu näiteks Laitse ja Vasalemma sarnased- suht kiired ja tehnilised, kus võimsus nii palju ei loe.

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia