Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
OTEPÄÄ rahvasprint 07.2014
Autor: RaoulR 13.07.2014 15:53
Kuidas tundus äsja lõppenud Oti Pubi Rahvasprint? Loodan, et lugupeetud kaasvõistlejad ja korraldajad ning ka EAL ei pahanda, aga tahaksin teha veidi "konstruktiivset kriitikat".

Eelmise aasta võistlus oli täiesti super ja seetõtu olid ootused kõrged. Kuid juba rajaga tutvudes sa selgeks- midagi sarnast kahjuks sellel aastal kogeda ei saa. Kuigi lubati, et šikaane on vähe ja rada on mitmeksesine, siis nii see kahjuks ei olnud.

Kui kaks esimest kiiret kurvi põldude vahel olid veel suht nauditavad, siis edasi oli asi suht hull. peamiselt vaid lauged sirge sarnased kurvid ja šikaanid. Aga lootsin, et kurviline osa ootab alle ees. Kui ma rajaga tutvumisel metsa alla jõudsin, sain kohe aru, et täis gaasiga (isegi minu nõrga mootoriga Audiga) on siin sõita üliohtlik. Aga mis kõige olisisem: kuhu jäid mõnusad 2-3 käigu kurvid, mida saaks mõnuga külg-ees lasta? Selliseid sellel aastal kahjuks ei olnud. Ainuke tehnilisem koht rajal oli vasak mahapööre. Kõik muu oli peamiselt vaid kiirendusvõistlus. Kel võimu-see kiirem (ma ei ole kade :) ). Muidugi ma ei alahinda heade sõitjate oskusi, aga neid oskusi saaks tõestada ka tehnilisemal ja veidi aeglasemal rajal. Mõni kiire ja ohutu koht võib muidugi olla, nagu stardi järel oli.

Ja mis pudutab pealtvaatajaid, siis neile ei oldud sellel aasta nagu mõeldudki. Eelmise aasta "VIP" ala oli väga hea pealtvaatamise koht koos toitlustamisega ja kurvid olid seal väga ilusad. Miks sellel aastal teisiti tehti?

Ja nüüd mõtlemisels Eesti Autospordiliidule. Kirjutasin sellest juba talvel- keskmine kiirus 50 km/h ei taga ohutust. Ohutuse tagab ohutu rada sõltumata keskmisest kiirusest. Kuigi max kiirus jah, üle 120 km/h rahvaspordis üldjuhul ei peaks ulatuma. Ja selle keskmise kiiruse tagaajamise tõttu tehakse ÜLI AEGLASED šikaanid, kus kolmandal läbimisel tunned end TRAKTORISTINA. Minu jaoks see ei ole ralli. Kui keskmine kiirus ongi 50 ja on vähemalt ÜKS KURV METSA VAHEL, mida saab 120-ga sõita võivad tulemused olla fataalsed. Sõltumata keskmisest kiirusest. Kuidas EAL ja korraldaja seda ei mõista? Keskmine kiirus võiks olla vaba, šikaanid laugemad ja rada tehnilisem. Slaalom on üldse ajuvaba kahjuks.

Kaasvõistlejad, mida teie sellest arvate? Kirjutage.


RS
Autor: Ladavfts1 13.07.2014 18:34
Asjaga täiesti nõus. Algus oli huvitav, kuid need šikaanid olid mõtetud ja olid teiseks läbimiseks muutunud juba jubedateks kraatriteks.

Otepää Rahvasprint
Autor: Marek74 14.07.2014 09:02
Osalesime oma abikaasaga Otepää rahvasprindil esimest aastat. Ootused olid suured. Rajaga tutvumisel ootused luhtusid. Puudusid kurvid, kus saaks 2 ja 3 käiguga mõnusalt julgelt sõita. Stardist minnes esimesed kurvid olid nauditavad aga edasi tundsime ennast ekstreemsportlastena. Teiseks ringiks tekkinud vaod olid ka ikka väga liiasti. Arvutasin meie keskmisi kiiruseid, minu oma 73 ..74km/h ja abikaasa oma 67...69km/h. Minu arust on seda palju arvestades asjaolu, et meie ei ole oma klasside kiiremad. 4WD kiiremate meeste kiirused olid 90km/h kanti. Tegu on siiski rahvaspordiga kus sõidavad erinevate oskustega võistlejad erinevate autodega. Keskmisest kiirusest olulisem on minu arvates kiiremate lõikude kiirused, mis ei tohiks minna üle 120km/h sirgel. Loodan, et korraldajad ja EAL arvestavad sellega. Tegu ikkagi hobisportlastega ja rohkem rõhku vaja panna raja valikul turvalisusele.

2 ettepanekut
Autor: mp 14.07.2014 20:29
Kaks ettepanekut:
Esiteks lubada uuesti rahvasprintidele osalema turvapuuriga masinad, nii nagu see oli lubatud kuni 2011 aastani ja samuti lubada turvakaare paigaldus tänavamasinatele, kui võistleja seda soovib. See kindlasti tõstab üldist ohutust ja võistleja saab ise otsustama, mis maani ta ohutuse tõstmisega soovib minna.

Teiseks pöörata rohkem tähelepanu raja valikul ja ettevalmistamisel, et rajal ei oleks nn. pimedaid kurve, millesse peaks võistleja sisenema kiirusega üle 100km/h. Eriti ei tohi selliseid kurve ääristada puud jms. Kui kiirused kipuvad enne pimedaid kurve suureks minema, siis see on just õige koht sikaanide tegemiseks.

Kiiruste piiramisega ei tohi üle pingutada, muidu kaob võistlejate huvi nn. slaalomradasid sõita. Arvan, et kui neid kahte ettepanekut rakendada, siis peaks üldine ohutusetase kindlasti tõusma. Üksikute juhtumite vastu ei saa keegi, nendest tuleb lihtsalt õppida tuleviku jaoks.

OTEPÄÄ rahvasprint 07.2014
Autor: motonet 14.07.2014 23:54
Vastuseks mp-le ja teistele:
1. Meie tänavasöidu autodega ja sealt tulenevalt ei saa me kasutada turvakaari,turvapuure.korvistmeid,nelja ja enama kinnitusega rihmasid.
2. Köik vöistlurajad on valikult ohtlikud ja igavad näiteks VAO.RAPLA linn.KEILA linn.KÄRDLA linn. VASALEMMA.AUDRU ring.

SOOVITUS: Kui paned kiivri pähe ära viska möistust autost välja. ROOL JA PEEDALID on sinu juhtida.
KIIREL SÕIDUL JA KIHUTAMISEL on NAUDITAV VAHE.

KIIRESÕIT EI OLE MALEMÄNG .....
.

motonet-le
Autor: mp 15.07.2014 07:07
Kas sa ise ka aru saad mida öelda tahtsid?
Ära risusta teemat kui midagi öelda pole.
Väljasõidud ei teki ainult mõistusest vaid ka tehnilistest riketest nagu rehvi purunemine jne, rajale sattunud kividest, muutunud rajaoludest.
Nn. pimedatest kurvidest rääkisin just sellepärast, et inimesed ei pruugi neid alati piisavalt mäletada, eriti kui rajad on pikemad ja seetõttu võiks nende ees kiirused olla veidi piiratud.

RR
Autor: RaoulR 15.07.2014 10:50
Turvapuure kindlasti kasutada ei saa, see on ju ikka rahvasprint ja põhimõtteliselt igaüks tänavalt peaks saama osaleda. Peaks piisama põhjakaitsest. Aga Otepää sprindi lõpuosa metsavahel oli praktiliselt šikaanideta ja väga kiire. Lihtsalt selliseid lõike peaks tulevikus vältima. Eelmise aasta rada oli hea. Ja Vasalemma rada on ka rahvasprindiks hea, igav ei ole ja väga ohtlik ka mitte.

Keskmised kiirused
Autor: Kaido43 15.07.2014 11:13
Korraldaja peab tagama, et keskmine kiirus üheski voorus kiireima aja sõitnud võistlejal ei
ületaks 50 km/h (va. 4WD), tegelikut tuli keskmine sinna 66 km/h kanti? Kas EAL alakomitee Perosti-Laast-Julge-Müürsepp-Pukk sellist info ka jälgib või analüüsib?

Turvavarustus
Autor: RainR 15.07.2014 11:24
Turvakaar on tänavaautodel lubatud, miks peab see olema keelatud rahvaspordis?

.
Autor: hydra2 15.07.2014 11:53
Mõtlemisainet ka teisel suunal. Ohtlikkust võistlejatele ja pealtvaatajadele ning keskmist kiirust vähendab ka see kui võistlejate autod vastaksid ette antud võimsustele ja turvanõuetele. Raja sobivus on maitse küsimus ja selle üle ei vaielda. Pealtvaatajana oli lausa kurb vaadata, kui paljud autod ei läbi tehnilist kontrolli esimesel korral ja palju tehakse märkusi autode kohta. Võistlusraja ääres jälgides võidusõitu on näha, et paljud sõidukid meenutavad ainult välimuselt tavaautot ja võrreldes sportklassi autodega oli Otepääl raske eristada kas rajal on tava- või ralliautod.

kiirus
Autor: õhkjahutus 15.07.2014 12:48
Kui nüüd natuke sarkastiline olla, siis ju asjad on paranenud. Eelmisel aastal käis diskussioon samal teemal seoses Kapa sprindiga, kus võitja keskmine oli 98km/h, sel korral ju "kõigest" 93km/h. Kiireim 2WD - 83,5km/h.
Kahjuks on juba ammu selge, et enne ei muutu midagi, kuni esimese...

Puur
Autor: urmv 15.07.2014 20:04
Motonetiga nõus.Sa mp oled arvudega ikka kodus.Äkki täpsustad milline auto 2011 a sõitis RS i arvestuses puuriga.Enne kui sõimad kedagi teema risustamises istu ja mõtle.Rada tuleb teha selline,et oleks kiire,lõbus ja ohutu.Paraku kui sirged on pikad see ei õnnestu.Kui viimasest juhtumist rääkida ei juhtund kuulma,et väljasõit oli rehvi purunemise tagajärg.Ja mp,kui sa ei tea siis EAL i kodulehelt leiad sarjad kus puur lausa kohustuslik.Külma pead järgmisel võistlusel.

Ettepanek praegustelt korraldajatelt.
Autor: kalle666 16.07.2014 12:32
Järgmine aasta 2015 võiks kõik kes foorumites on praegusi korraldajaid kirunud ja pole rahul olnud võistlustega,siis korraldajaid on vähemaks jäänud ja Te olete oodatud korraldama vähemalt 1 rahvaralli ja 1 rahvasprindi kõikide reeglite piiresse jäävate argumentidega. Ma arvan et osalen kindlasti ja ka teised võistlejad osalevad.Me alati pääame teha endast olenevalt suhteliselt ohutu ja piirata ohtlikud kohad ära aga rool ei ole peale starti enam Meie korraldajate käes,vaid kõik mis Te rajal teete teete te ilma korraldaja abita,olgem mõistuse piires adekvaatsed,kuigi tean omast käest kui kustuvad tuled on adrekas üleval ja kaine mõistus kadunud.

Korralik võistlusrada
Autor: levadia21 16.07.2014 21:54
Mina sain korraldajatest aru, et kas see rada või mitte midagi!
Minuarvates väga korralik rada, alati saab parempoolse pedaali vabastada ja vaiksemalt sõita, kui tundub ohtlik!

Sprindi rada
Autor: RaoulR 20.07.2014 11:00
Rally Estonial sai ka lõplikult selgeks, miks Oti Pubi sprindi rada sellel aastal shut igav oli- Rally Estonia võttis eelmise aasta huvitavad rajad endale. Pole midagi parata. Ehk oleks saanud veidi toimumise aega nihutada, et sama rada kasutada? Ei tea, ehk korraldajad kaalusid ilmselt kõiki variante, loodan.

Kalle 666-le
Autor: RaoulR 20.07.2014 11:10
Kalle, palun ära võta seda isiklikult. Lääne Eesti rahvaralli oli jällegi seekord väga hea. Kindlasti tahan osaleda ka järgmisel. Saan ka aru, et Oti Pubi korraldajatel sellel aasta olid kesised võimalused. Rajad olid hõivatud. Aga mulle ikke ei meeldi see EAL 50 km/h piirang, millele rajad nii kui nii ei vasta ja see ei ole mingi ohutuse garantii. Sunnib korraldajat tegema 1 - 2 käigu šikaane, kuigi need võiksid olla 3 käiguga läbitavad ja ohutus oleks sama. Aga sõidumõnu oleks suurem. Ja need täpsuslõigud- mõttetu. Te tegite selle aasta rahvarallil selle väga hästi- täpsuslõik oli vaid sümboolne. Väga hästi oli tehtud!

TURVAPUUR
Autor: RaoulR 20.07.2014 14:06
Mina isiklikult muidugi olen turvapuuri poolt ka rahvasprindis-rallis. Aga see võiks olla vabatahtlik, muidu pole see enam rahvasport. Kui ka kiirusega 60 km/h üle katuse käia, oleks turvapuuriga ikka kindlam. Seda enam puude vahel metsas. Ei usu, et sõitjad siis rohkem riskivad ja hullu panevad- rahvaspordis ei ole kellelgi üldjuhul nii palju vahendeid, et lihtsalt autot ära lõhkuda. See on pigem vais "igaks juhuks"


Turvapuur
Autor: marko666 23.07.2014 23:54
Jääb arusaamatuks , et kui turvapuur või õigemini turvakaar on tänaval legaalne, miks siis on see rahvaspordis keelatud? Kas me tõesti ootamegi seda esimest fataalset laksu?

Vastuseks urmv-le
Autor: mp 24.07.2014 08:15
Vastuseks urmv-le
Võib-oola oleksid ise äkki teinekord täpsem ja kirjeldaksid, et kuidas muuta juhendeid nii, et saavutaksid sinu poolt soovitud rajad,mis on kiired, lõbusad ja ohutud.

Tegin omast arust 2 mõistlikku ettepanekut, ei pea minuga vaidlema, igal ühel õigus oma arvamusele.
2011 üldjuhendi leiad http://autosport.ee/rallyreg/public/series_file/EAL_rahvasprindi_karik...
Vaata punkt 3.2 alapunkt 4) ja saad vastuse, et 2011 oli lubatud puuriga sõita, 2012 enam mitte.

Motonet karjus suurte tähtedega ja samuti oli tema ettepanek täiesti arusaamatu emotsioon, see pärast ka minu väike kriitika.

Ettepaneku täiendus
Autor: mp 24.07.2014 08:26
Kindlasti pooldan võimalust paigaldada LE-s lubatud turvakaar, samuti pooldan võimalust sõita ASN masinatega. Võistleja ise otsustab kas paneb turvakaare või ongi tal hobiautoks ASN puuriga masin või masin millega esmaspäeval tööle läheb. Arvan, et kõigile on huvitavam, kui aegajalt mõne rallimasinaga konkureerida saab ja samuti oleks see publikut ligitõmbavam, rallimehed saavad sponsoritele ja toetajaele ennast linnasprintidele näidata jne.

Minu ettepaneku 1punkt annab võistlejatele rohkem valikud enda ohtust hobiga tegeledes tõsta, kuid point on ettepaneku teises punktis. Rajal ei tohi olla ülikiireid pimedaid kurve, loen ülikiireteks kurve millest väljumise kiirus on 100km/h ja rohkem, sinna ette sikaan.

Täiendaksin oma ettepanekut veel sellega, et kinni tuleks pidada ka keskmise kiiruse piirangust, kuid see piirang peaks olema mõistlik, mõistlikuks pean 70-75km/h.

Kui kellelegi tundub ettepanek loll, siis pole mõtet mind materdada vaid tehke omad ettepanekud.

PPP
Autor: nuhk 24.07.2014 09:12
Mitte keegi ei keela täna sõita ASN tehnilist kaarti omava autoga. Kui on piisavalt osavõtjaid, tehakse selleks eraldi klass. See jama lõpetati ära sellepärast (ehk kirjutati juhendist välja), et sõitjaid lihtsalt ei olnud.
Probleem ei ole mitte radades ja "ülikiiretes" pimedates kurvides, vaid kõige suurem probleem peitub nendes autodes, millega sõidetakse - need ei vasta enam mitte ühegi distsipliini reeglitele. Olen ise korduvalt kõrvalt näinud, kuidas ametnike ettepanekutele lihtsalt irvitatakse ja ilmselt on nad ka natukene liiga leebed olnud - olen kindel, et nüüdsest see muutub.
Mis puudutab rahvasporti üleüldiselt, siis see peabki olema "nö kurikatevaheline" sõit. Kurb on see, et see nn "rahvarallimeeste" kaader ei saa aru sellest, et autosport ei ole roostest sahkadega metsavahel sõitmine, kus ei ole absoluutselt mingeid turvaelemente ega varustust. Veel kurvem on ka see, et komitee eesotsas esimehega pole isegi ühtegi võistlust viimaste aastate jooksul vaatamas käinud...

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia