Ettavalmistus 2014 hooajaks käib kindlasti ja et ilma asjata raha tuulde ei loobiks siis siin infot:Järgmisest hooajast Chevrolet Niva mootoriplokid SU klassis keelatud (213 suure numbriga),lubatud klassikalise numbriga 2106,06,03,21011 mootoriplokid,sportkasti sisu keelatud,kahtluse korral võetakse kast lahti,kui keegi tahab raha alla panna,siis selleks on kas SPORT klass või samm edasi 2 WD-A.
SU 2014 ja edasi
Autor: kalle666
31.12.2013 17:47
Sportklass on iga korraldaja teha,kas paneb või kõik sõltub ju osalejate arvust.1 või 2 võistleja pärast suht mõttetu.
Kas sportklass tuleb igale rahvasprindi võistlusele sisse nagu mõningad aastad tagasi?
SU 2014 ja edasi
Autor: kalle666
29.12.2013 20:23
17.14 Õhufilter ja selle korpus. Algne.Lisa õhuvõtuavade tegemine keelatud. 17.15 Toitesüsteem Algne, lubatud VAZ autodel kasutada ühte VAZ-tüüpi karburaatorit (mitte sportkarburaatoreid). Düüside vahetamine on lubatud.Sissepritse lubatud. 17.16 Süütesüsteem. Algne. Võib kasutada elektronsüüdet. 18. SUMMUTI Väljalasketorustiku esimene osa (püksid) algne, edasine osa vaba. Heitgaasid võivad väljuda vaid väljalaskesüsteemi lõpust. Lubatud müratase 90 dB, mõõdetuna FIA eeskirjade kohaselt, (mõõdik asendis A/Slow, mikrofon 45° nurga all, 50 cm kaugusel summutiotsast), mootoril 4000 p/min. Summuti ei tohi välja ulatuda auto perimeetrist pealtvaates ja peab olema maapinnaga horisontaalis.
SU 2014 ja edasi
Autor: kalle666
29.12.2013 20:22
17.4 Plokikaane tihend Algne. 17.5 Väntvõll Algne. VAZ autodel lubatud kasutada ainult mudelite 2101 ja 2103 väntvõlle. Töötlemine lubatud remontmõõdus saalede paigaldamiseks. Maksimaalne remontmõõt ei tohi ületada 80.00 mm. Väntvõlli võib tasakaalustada, kuid ei tohi kergendada. Õlikanalite puhastamiseks lubatud algupäraste sulgurite muutmine. 17.6 Kepsud Algsed. Lubatud on nende töötlemine. 17.7 Kolvid Algsed. Lubatud on nende töötlemine tasakaalustamiseks. Kergendamine keelatud. 17.8 Klapimehanism Nookurid algsed, lubatud reguleeritav nukkvõlli ketiratas. 17.9 Õlipump Algne. Lubatud töötlemine tootlikuse ja surve tõstmise eesmärkil. Õlipumba sõel on vaba. 17.10 Veepump Algne. 17.11 Mootoripadjad. Vabad, kuid peavad tagama ohutuse. Peavad takistama mootori liikumist sõitjateruumi suunas. 17.12 Sisselaskekollektor Algne,lubatud töötlemine. 17.13 Väljalaskekollektor Väljalaskekollektor peab olema algne,lubatud töötlemine.
SU 2014 ja edasi
Autor: kalle666
29.12.2013 20:21
16.3 Mootoris toimuvates põlemisprotsessides on lubatud vaid välisõhu ja bensiini segu kasutamine. Teised lisandid, kaasaarvatud vesi on keelatud. 17. MOOTOR Lubatud kasutada ainult algseid VAZ 2101-2107 mootoreid ja Moskvitš (IZ, AZLK),GAZ (Volga) ning ZAZ (Zaporožets) markide puhul automargi põhine. Mootor peab olema oma algsel kohal. 17.1 Karterituulutus Kui ei kasutata algset süsteemi, on nõutud karterituulutus. Karterituulutus peab olema juhitud minimaalselt 2-liitrisesse õlikindlast materjalist õlikogumispaaki, mis välistab õli sattumise rajale olenemata auto asendist. 17.2 Mootoriplokk Algne. Lubatud on kasutada ainult järgmiseid mudeleid: 2101, 21011, 2103, 2105, 2106, 21213. Töötlemine lubatud ainult remontmõõdus kolbide paigaldamiseks (maksimaalne remontmõõt 82 mm). Moskvitš (IZ, AZLK),GAZ (Volga) ja ZAZ (Zaporožets) markide puhul automargi põhine. 17.3 Plokikaas Algne,sisse- ja väljalaske kanalite töötlemine lubatud Klapivedrud algsed. Klapid algsed.
SU 2014 ja edasi
Autor: kalle666
29.12.2013 20:20
Lubatud ülekanded: Mudel I II III IV V 2101 3.74 2.29 1.49 1 2105 3.67 2.1 1.36 1 0.8 2106 3.24 1.99 1.29 1
13.3 Sidur algne.Sportsidur keelatud. 13.4 Kardaan algne. Igasugune töötlemine keelatud. 13.5 Differentsiaal vaba. 13.6 Differentsiaali blokeering lubatud. 14. VELJED, REHVID. 14.1 Rehvid vabad. 14.2 Veljed vabad, kuid ilukilbid võib eemaldada. 14.3 Veljekinnitus poldid võib vahetada tikkpoltide vastu. Rattapoldid ei tohi ulatuda mutritest läbi enam, kui 20 mm. 14.4 Kõik muudatused, täiendused, keemiline töötlemine ja rehvide soojendamine on keelatud. 15. PORILAPID, KARTERIKAITSE 15.1 Laiemad porilapid on lubatud aga ei tohi ulatuda auto gabariidist välja. 15.2 Karterikaitse vaba 16. KÜTUS 16.1 Lubatakse kasutada ainult jaemüügis saadaolevat, tavakasutuseks mõeldud bensiini. Kasutatav bensiin peab olema pliivaba (kuni 0,013 g/l) vastavuses FIA VM Lisa J Art. 252.9.1. ja 9.2. 16.2 Keelatud on nn võidusõidubensiinide (Green Racing, Elf) kasutamine.
SU 2014 ja edasi
Autor: kalle666
29.12.2013 20:19
8. JAHUTUSÜSTEEM Algne.Lubatud lisada elektriventilaator. Keelatud on muuta radiaatori asukohta ja mahtu. 9. TOITESÜSTEEM Kütusepaak algne 10. ELEKTRISÜSTEEM Kõik kaablid ja juhtmed peavad olema isoleeritud ja korralikult kinnitatud. Vooluahelad, mis tarbivad elektrit (tuled, kojamehed jne) peavad olema varustatud kaitsmega, v.a starter. 10.1 Aku algses kohas, mis peab olema turvaliselt kinnitatud kere külge ja plussklemm peab olema kaetud kattega, et välistada lühiühendusi. 11. TULED Algsed Lubatud paigaldada lisatuled
12. VEERMIK Algne. Lubatud on tugevdada sillatala kinnituskohti, õõtshoobasid ja vedrude ning amortide kinnituskohti. Kasutatav materjal metall ja materjali võib lisada ainult keevitamise teel. 13.1 Amortidele pole piiranguid, kuid amortide arv peab jääma algseks. 13. ÜLEKANNE 13.1 Käigukast algne. 4-5 käiguga, lubatud kasutada VAZ tüüpi autodel mudelite 2101, 2105, 2106 omasid. Moskvitš (IZ, AZLK),GAZ (Volga) ja ZAZ (Zaporožets) markide puhul automargi põhine.
SU 2014 ja edasi
Autor: kalle666
29.12.2013 20:18
(ainult luku eemaldamisel minimaalselt 2 kiirkinnitit). 4. PUKSEERIMISSILMUS Pukseerimissilmused soovitavad nii ees kui taga. Need ei tohi ulatuda väljapoole auto perimeetrit pealtvaates ja peavad olema kergesti leitavad ning ligipääsetavad . 5. KLAASID 5.1 Esiklaas peab olema lamineeritud klaasist. Keelatud soolaklaas. Soovitav lisada klaasile lisakinnitused. 5.2 Kohustuslikud ja töökorras kojamehed ning aknapesusüsteem. 5.3 Taga- ja küljeklaasid algsed, soovitavalt kaetud esiustel läbipaistva ja toonitu turvakilega. 5.4 Autod, mille klaasid on pragunenud nähtavuse kaoni või kui klaas võib edasi praguneda, võidakse eemaldada sõidust. 5.5 Kleebised, tumendavad kiled on lubatud vaid esiklaasi ülaosas,tagauste klaasidel ja tagaklaasil. 5.6 Kogu sõidu vältel peavad esiaknad olema suletud. 6. ROOLIMEHHANISM 6.1 Roolimehhanism peab olema algne,automargi põhine. 6.2 Rooliratas vaba. 7. PIDURID Pidurisüsteem peab olema algne. Pidurdusjõu regulaator on lubatud eemaldada.
SU 2014 ja edasi
Autor: kalle666
29.12.2013 20:17
Kõik osad, mis on saanud kannatada avariides või pole enam kasutuskõlbulikud, võib vahetada ainult teise sarnase originaalosa vastu, kui ei ole lubatud teisiti. Keelatud on igasugused muudatused, mis ei ole käesolevate reeglitega selgelt, arusaadavalt ja üheselt mõistetavalt lubatud.
3. KERE 3.1 Auto kere peab olema algupärase väljanägemisega ning mudel selgelt tuvastatav. 3.2 Auto välimus peab olema korrektne, ilma rooste- ja avariijälgedeta. 3.3 Eespool esiamortide ja tagapool tagaamortide kinnitusi on keelatud kere tugevdamine. Poolraamide muutmine on keelatud. 3.4 Uksed peavad olema nii seest- kui väljastpoolt kergesti avatavad. 3.5 Salongi tuulutusõhku ei tohi võtta mootoriruumist. 3.6 Mootori toiteõhku ei tohi võtta salongist. 3.7 Salongis ei tohi olla mitte vajalikke ega kinnitamata esemeid. 3.8 Kohustuslik on sisemine tahavaatepeegel ja 1 välispeegel. 3.9 Vaibad ja polstrid algsed 3.10 Kapoti- ja pagasiluugi algsed lukustid võib asendada väljastpoolt avatavate kiirkinnitus
SU 2014 ja edasi
Autor: kalle666
29.12.2013 20:14
Meie lähtume sõitjatega nendest meie poolt välja töötatud tingimustest. Tehnilised tingimused SU klassile. 1.MÕISTED Vaba Detail, mida võib vahetada teise vastu ilma igasuguste piiranguteta. Samuti võib detaili eemaldada, kui ta on vastuolus turvalisusnõuetega. Antud reeglites tuleb lähtuda arusaamast, et kõik osad või ka tegevused, mis ei vasta mõistele vaba, käib mõistete algne või keelatud alla. Algne detail või osa, mis on oma algupärasel kujul antud automargile tehase poolt toodetud. Keelatud on igasugune (mehhaaniline, keemiline, termiline, jne) töötlemine. 2. ÜLDISED NÕUDED Võistlusautodena võib kasutada VAZ 2101-2107 , Moskvitš (IZ, AZLK),GAZ (Volga) ja ZAZ (Zaporožets) mudeleid, mis vastavad etteantud tehnilistele tingimustele. Autodel on lubatud kasutada vaid algupäraseid või samaväärseid osasid, kui antud reeglitega pole lubatud teisiti. Kõik osad, nende tööviisid ja asukohad peavad vastama tehasepoolsetele nõuetele. Kõik osad, mis on saanud kannatada avariides võ
SU
Autor: Põrutaja
16.12.2013 00:39
Segasemaks läheb. Palun kasutajatel kalle666 ja raido kirjutada, mis siis ikkagi toimub ja kas üldse toimub. Vaba erendus-/aretustegevus jätkub ?
2014
Autor: Kaido43
15.12.2013 21:53
Rahvaspordi komiteele pole mingeid tehnilisi kuu tagasi saadetud. 2014 kalendriga ongi raske, tähtajaks esitati KV etapitaotlusi rahvasprindis vaid 4 tk! Veidi kannatust, küll asjad lähimate nädalate jooksul paika saavad.
Minu teada on koostatud täiesti korralikud ja üheselt mõistetavad tehnilised tingimused, ja saadetud need üle kuu aja tagasi Rahvaspordi komiteele kinnitamiseks. Kui aga vaadata Rahvaspordi komitee tegutsemise kiirust, siis ei oska tõesti arvata, millal sealt mingi vastus tulla võiks, sest pole ju olemaski veel 2014 hooaja kalendrit. ML eeskujul muuta ka Vaz/Lada täiesti standardseks ma küll ei poolda, kes tahab täiesti standard autoga sõita, see võib ML ühineda, ei näe mõtet kahel paralleelsel standard klassil. Jääb üle loota, et vähemalt uue aasta alguses saaks tehnilised tingimused paika ja ka hooaja kalendri teada.
SU
Autor: Põrutaja
15.12.2013 01:11
Paraku ei saa üldse tänasest SU klassist aru. Peaks olema mingi klass omal ajal NSVL-i territooriumil toodetud autodele, mis tegelikult kujunenud Vaz tüüpi autode tehniliselt vaba fantaasialendu võimaldavaks aretusklassiks. Kui tegemist NSVL aegsete standardautode klassiga, siis võiks ka toona kehtinud poolstandardi ( A 2/1 ) tehnilistest reeglitest lähtuda. Olulisim vast see, et Vaz mudelitele 2101 - 2107 oli kubatuuri piirnguks 1600 ccm ehk kuni 80,0 kolb ja 80,0 vänt. Kas ei oleks mitte aeg ML liiga eeskujul Vaz/Lada Klassik liiga loomiseks ning arendamise rakmeis hoidmiseks täpsete tehniliste reeglite kirja panekuks ? Pole know-howd ? No seda ikka leiab.
SU 2014 ja edasi
Autor: kalle666
02.11.2013 09:34
Niipalju teadmiseks,et kellel om mootoriplokil suur number 213 peab ka lisaks olema valu sees väike 21213 või 2106 või 06 ,kui lisa numbrit ei ole siis alates 14 detsembri uue 2014 aasta hooaja esimesest etapist Kiltsi rahvasprindist kuulub see auto 2WD-V klassi.On veel ühtteist arutusel,et piirata neid kõvasid mootoreid anname teada juba lähiajal.
SU
Autor: urrr7
21.09.2013 15:25
õhkjahutus,sul on huumorisoon hästi säilinud,loen ja naersin kõvasti,ammu juba pole rahvasprint ja ralli lihtsalt sõitmiseks,kõik tahavad paremad olla ja sellepärast rikutakse ka jämedalt reegleid.aga see selleks;reeglid kehtivad kõigile ja kui vaadatakse asjadele läbi sõrmede,ei ole mõtet ka kellegi peale personaalselt näpuga näidata.nii et otsustage ise,kuidas edasi minna,aga ühe mehe tampimine mulle ei meeldi.ja veel,keegi siin kirjutas,et 08-ga suht mõtetu 2-wd klassis sõita,kui nüüd 08-d SU klassis sõitma hakkavad,siis on tagaveolistel sama mõttetu selles klassis sõita,kui 08-l 2-wd-s
Ei saa aru
Autor: õhkjahutus
20.09.2013 21:50
Seni kuni võistlejad massiliselt eiravad tehnilisi tingimusi, korraldajad võistlusmäärusi ja EAL-il on kuni esimese laibani ükskõik, siis minu arvamusel tuleb nautida sõitu sõltumata eelpool mainitud faktoritest. Mida kuradit me virisme mingite illegaalsete kW ümber, rahvaspordis peaks olema eesmärk ju Fun ehk enesega rahulolu pakub ka 0-jõulise masinaga lõppu jõudmine.
kaheksa
Autor: marko666
20.09.2013 15:58
Tean veel peale enda kahte kaheksat kes oleksid kohe SU stardis.
Kes igavest võrdsust taga ajab tehnikaspordis ja tahab nimelt VAZ-tüüpi masinatega võistelda, siis selline sari on täitsa loodud, kus kõik tingimused on puust ja punaselt üles kirjutatud.! Selleks on VAZ standard klass superkrossis. Siin tehnilised tingimused: http://superkross.ee/?a=dok
Vähem vingumist, rohkem tegutsemist.!
Jõudu ja jaksu.!
SU
Autor: ladavfts
19.09.2013 14:13
Kui žigulitel on hetkel seal ca 50 mootori/vedrustuse parendamise võimalust tavainimesele, siis "samaarikutel" saab selle numbri vähemalt 10-ga korrutada, et see virvarr ainult kasvab. Kui ei suudeta tagaveduseidki võrdsustada, ammugi siis veel 08-tega! Asja tuum on ikkagi rehvis ja vedrustuses.
LE-le vastav rehv, vedrustus jms. laokaup VAZi poest. Salong ja kere "lõikumata" jne jne. usun küll, et tuleb lihtsam kõigile ning ka noortel on lootust oma vanemate palgakõrvalt napsatuga oma sportlase karjääri alustada, mitte küla peal vanureid hirmutada:)
"motonet" - 220Hj (162kw) ja nende tootekoodide vahel? Hetkel ei suuda küll uskuda - aga vahest juhatad mind ka selle "Kaelkirjakust" mootori ehitaja jutule? Heameelega loobuksin DCOE-dest, torukoldest jm. kaasnevast. tänud!