Nagu me kõik siin aru saame, et ostame Audi TT ja Subaru Forester ja paneme sellega EMV-tel?? See tükike meeldis mulle kõige rohkem :)
priitv
Autor: tiriliri
08.02.2012 21:42
Kas Priit tahab käsu korras sundida inimesi teatud automudelitega, mis talle atraktiivsed tunduvad, rallit sõitma?? Tundub jah, et ta on mingi aine mõju all.
Autor: meiz
07.02.2012 17:54
Priit, sina oled see ikka ja alati kõikse targem. Ehk laseks igaühel teha seda, mis talle meeldib ja mis talle taskukohane on.
Lõpetaks selle möla ühe tsitaadiga ühest kõigile tuntud filmist: "Mis need provvad siis käskivad, lambad ää tappa vöi provva juude kooli saata"
hr PriitV
Autor: erx141
07.02.2012 15:50
Kuna hr PriitV tundub olevat koguaeg mingi kahtlase aine mõju all, pole mõtet tema postitusi lugedagi! Veel vähem komeenteerida! Muidu satub Hr veel nii hoogu, et kirjutab ligi 100 rida totaalselt teemast mööda. Tuletan meelde teema pealkirja: Otepää E-Cup talveralli! Mitte Ralli aastal 2022 :D
priitv
Autor: vaiko4
07.02.2012 15:15
mine osta endale siis mingi tuleviku auto ja anna minna. NB OSTA MINGI 2042 AASTA TULEVIKU MUDEL SIIS SAAVAD LAPSELAPSED KAH KÜLG EES LASTA.
Ei saa aru milles see probleem sul on. Las sõidavad praegu need autod mis on, ja küll tuleb uusi ka peale nagu nt. praegu tulid E-rühma juba Clio ja Type-R. Niiet ei pea sõitma 10 aasta pärast sa Ladaga, võid mõne uuema Renaulti või Citroeniga sõita. Ja praegused E-rühma autod pole küll mingid "pannid", mõnedega neist võid Subarutele ja Evodelegi ära teha.
Tarmop kirjutas nii: Sõiduvõimelisi E-rühma autosid müüakse odavamalt kui 15-20 aastat vanu rahvaautosid, mida eestlane osta armastab jne.
Kõik on õige aga selelks, et ka 10 aastap ärast OLEKS turul midagi müüdavat, tuleb tÄNA mõelda, homme tegema hakata ja siis on TÄNA 1.klassi poistel-tüdrukutel ka, mida valid aja milllga sõita. See tänane näiliselt odav kräpp on selelks ajaks otsas ja allesjäänud isendid maksavad nii palju, et siga ka ei söö. IGA varuosa on kullahinnas, varuosi ei toodeta jne. Ehk 10 aasta pärast peab E-rühma auto olema tänane odav rahvaauto, mida Euroopa on pilvedeni pungil. Aga see peab olema veel ka hea juhitavusega, võimsa mootoriga ja efektne sõites! Täna konkureerib autoralli ringraja ja driftiga, seda ka maailma autospordikanalites. Mis ala noored veel juurde mõtlevad ja kuhu sponsorid raha hakkavad andma, me täna ei tea. Aga see saab olla vaid vaatemänguline = võimsad külg ees liikuvad autod. Muuseas, autosport ei ole vaid autoralli...
Kui sa oled nii tark, siis palun kirjelda Eesti Autosporti üldisemalt ja eraldi rallit aastal 2022! Millised alad toimivad, millega seal sõidetakse, millised on FIA poolt pandud loodushoiulised piirangud, millineo n kütus ehind ja kui suure osa moodustab ralli kulust see jne. Lisaks tee ennustus, milliseid autosid on siis saada, mis oleks rahvuslikku rühma sobivad, mida oleks sigaodav osta, millel on tehasest piisavalt jõudu, juhitavust ja vastupidavust jne, jne. Ma võin sulle vihjeks öelda, et TÄNA on ODAVAM osta omale näiteks seesinane e46 330dx, kui KORRALIK Opel Manta! Bensuka saab veel odavamalt. Ja ütle nüüd, MIS auto ja mudel võiks aastal 2022 BMW'ga võistelda? Lisaks: mitu gazooni on 2022 rajal? Faking mehaanikud... kõvad tehnika tundjad!
On aru saada, et esindad absoluutselt tüüpilist ettenägemisvõimetut lollpead, kellest kahjuks on koosnenud viimased 20 aastat EAl, kes arvavad kogu aeg, et see kõik jääbki nii! EI JÄÄ! Ainult väga loll inimene arvab, et aastal 2022 sõidetakse täpselt samamoodi rallit gazoonidega ja E-rühm koosneb laadadest. Ahjah, et ka BMW-cup auto on siis e36. Kümne aasta pärast on need autod OTSAS, nagu said väga kiiresti otsa GOLF I GTi autod peale paari aastast Golf-cupi. Ehk TÄNA tuleb mõelda, mis on nende "pannide" asendusaine 5 ja 10 aasta pärast. Mitte hakata mõtlema siis, kui asi on jälle persses, nagu Eestile kohame. Ja strateegia kohalt ei oma mingit tähtsust faking kaalujaotus ja muu möla. Seda aja poldikeerajatega... Muuseas, 10 aasta pärast ei sõida Ligur enam mingit rallit. Ta on siis 62 vana ja Liguri põhjal ei tehta enam tulevikuplaane.
gaz-53
Autor: zar
06.02.2012 22:59
Priit mine söö palderjani ja külasta autoralli MM etappe ainult kui sulle ei meeldi aeglased autod. Sinu ebakompetentsust tehnika alal näitab see, et sa pakud, et rallid võiks sõita autodega nagu audi TT ja subaru forester. Tee endale selgeks, reeglild ja siis põhitõed auto juures, nagu kaalujaotus, mis mootoreid on mõtekas kasutada jne. Gaz-53 arendab parematel meestel umbes 150-160 hp ja ~330 Nm väänet. Minu arust sellised mehed nagu Jaanus Ligur ja Niinemets/Allika sõidavad väga vaatemänguliselt ja julgevad ikka peal hoida. Ka tulemustes pole nad kusagil viimaste hulgas. ps. Priit, sa võiks siis osta kiviajast pärit audi näiteks 20V turbo ja kõigile e-rühmas kalendriga ära teha.
Kas nüüd keegi julgeb tõesti väita, et "ligurdatud" ralli-gazoon, mis kaalun 2 tonni, on tottalselt käsitööna valmistatud juppidega savautanud hädapärast 130-140 jõudu, koos Volvo edepidurite aga olematu gazooni roolikarbiga on ODAV aga kiire, täpne ja ohutu??? Ja siis näiteks selline veoauto kergelt ralliks kohandatuna oleks gazoonist aeglasem, sitemate pidurite ja veel ebatäpsema rooliga??? Jutt 125 Hj Iveco 35C13 raamautost, millede hinnad on 2-5K eur. http://i.ebayimg.com/00/$%28KGrHqN,!h8E8N+2EfQ9BPK+ozv7Ww~~_19.JPG
Vanatehnikaralli korraldaja võim itte, ma alustasin ka sellega 11 aastat tagasi TULEVIKKU vaatamisega! Ja ma TEAN täna, kus oleme meie oma Talveralliga (155 osalussoovi) ja kuhu suundus Euroopa rallivärgindus just historicu poolelt. Tipnes see ju meie jaoks Alari tiitlivõiduga... Aga see tähendabki, et EALil tuleb hakata panustama historicusse, mis on vägagi sportlik ja kus ka Sinu viidatud põhjendused toimivad. Tõesti Golf I'te on üliodav jooksutada just nende kuludetailide poolelt a´'la esiklaasid (vahetus 20 sekki ja hind peaaegu null), tuled, tiivad ja luugid. Aga see ei tähenda, et nn.sportrallis, mis võiks olla nagu kergelt tippsport, oleks selle "jamaga" tegelemine püsivalt jätkusuutlik. Aga selleks tuleb TÄNA mõelda ja tegutseda, et olla 10 aasta pärast seal, kus TAHETAKSE olla. Mina Talveralliga olen.
..
Autor: Tarmop
06.02.2012 14:09
Konkurentsivõimeliseks ja vastupidavaks ehitamine ning võistlemine (arvestame siia ka näiteks sõiduvigadest tekkinud kahjud...kõverad kered või näiteks lihtlabane esituli). Kui selle sama Golf kahe normaalses seisukorras tooriku saab kätte ~500 euroga, siis mis maksaks see TT? See nõuab selliseid rahalisi võimalusi, et inimene ostaks selle raha eest parem juba mõne Ni või A ning sõidaks sellega. Tuleb ju hulka mõistlikum ka nii mõeldes? Autosport, sh. E-rühm ,on kallis lõbu, ent praeguse vormi muutmine eelpool mainituks muudaks selle veel kordi kallimaks. Olgem rõõmsad, et keegi üldse suvatseb tegeleda ja harjuda. Ilmselt mitmed nooremad sõitjad, tänasel päeval-hooajal kadettite, golfide ja nullviite roolis sõidavad üks päev uuemate ja kiiremate autodega lisaks Eestile ka välismaal.
noo
Autor: Tarmop
06.02.2012 14:02
Selliseid väljaütlemisi uunikute sõitusid korraldavalt mehelt oodanud ei olekski..:D Osaliselt ma pean siiski nõustuma ja selline tehnika lisaks asjale ainult värvi, aga aga... tulevikku sedllel ei oleks. Need nn. aegunud aparaadid on siiski head ja lihtsad ehitada... mõni koguni sõiduomadustelt parem kui eelpool loetletud autod..ca. 2-3X odavam soetada/ehitada üleval pidada jne. siin sobiks ideaalseks näiteks Golf mk2. Lisaks suurele võidusõidujuppide valikule saab mingisuguse kompoti kokku panna teiste sama ajajärgu suurematest ja võimsamatest VAG grupi autodest. Ja seda kõike naeruväärse hinnaga. Sõiduvõimelisi E-rühma autosid müüakse odavamalt kui 15-20 aastat vanu rahvaautosid, mida eestlane osta armastab jne. Juba teist? ( parandage kui ma eksin) hooaega on võimalik sõita E-rühmas type-ride ja clio sportidega...vanadest ja veel vanematest Subarutest, Audidest ja mitsubishidest rääkimata. Audi TT ( tegelikult ju golf, aga isegi halvem) maksaks juba toorikuna hea summa.
Mind täiesti isiklikult hakkab vaikselt tüütama see, et mõitse "veoauto" tähendab Eestis automaatselt ja ainsalt iidvana jubedat piduriteta ja juhitamatut gazooni. On sellest varemgi räägitud: TÄNA, veebruar 2012 ei ole me enam NLiit, kuskohats tulid needsinased gazoonid ja muud polnudki. Täna oleme ELiit ja terve see ala on pilgeni täis kordi paremaid ja OHUTUMAID veoautosid. Veoauto klass: tava- või topeltkabiin, redelraamil, veokastiga, stardikaal mingis kindlas vahemikus, ratas 16 tolli, diffri ülekandearv kindlas vahemikus (kiirus), taga- VÕI nelivedu, mootor vaba. Kõik. Ah et tulevad siis USA suured ja võimsad kastikad ja 4WD Crafterid/Sprinterid? Ongi tore, on rajal äktsioni ja vaatemängu...
Ei ole midagi veokate vastu, vastu olen muuseumile. Aeg oleks see Gazoon ajaloo prügikasti/muuseumisse saata ja minna üle millegile uuemale, kiiremale ja kergemale. A'la RWD kastiautod 20 sajandi lõpust, nagu Transit, Sprinter etc. Ja teine asi siis sõidukad: ka siin on ammu aeg käia ajaga kaasas ja selles rahvuslikus ralliklassis lubada turbo, ka iseehitatud ja mittehomologeeritud 4WD. Mina rallisõbrana ei taha enam vaadata laadasid, oopelkadette ega ka astraalkehi, ma tulen raja äärde ja ostan kasvõi pileti siis, kui E-Cup paugutab minust mööda rämedate hobujõudude abil külg ees ja nii, et neil kõigil on pigem võimu liiga palju (a'la need paar toredat M-Compacti) kui karjuvalt vähe. Aeg oleks ajaga kaasas käia. Viili seda laadat kuidas tahes, jõudu ei saa selles kunagi olema. Samas võtad "suvalise" 90'te lõpu turbo-4WD tranduleti ja leiad sealt min.130-150 kW'd. Mina tahaks näha rajal a'la Audi TT, e46x, Forester Turbo jne masinaid. 15 "looma" rajal ja asi on kohe hoopis teine.
Pille üks pilt räägib rohkem, kui sada sõna: http://www.rallifotod.eu/album338/ecup478.jpg 1946 tootmisse läinud küüditamis-gazoon ja tiblastanis kolestatud disainiga 1966 a. Euroopa Aasta Auto... ja see peaks siis olema sportralli? Ralli - jah. Palju vanema tehnikaga sõidetakse rallit. Ja tehakse tõsist sporti ajastukohase vaimu saatel, nimeks sel historic. Aga siiski kõlbmatute laipade reanimeerimine 21.sajandi teisel kümnel tõsimeelse spordi nime all? Miskipärast ei kiputa veteranide MM'e tippspordiks pidama, kuigi sõltuvalt alast ja vanuseklassist on seal mõnikord rohkem pinget ja treenitust, kui nendel noortel päris "tipp"sportlastel a'la meie suusaturistid. Minu jaoks on isegi nostalgial kusagil maal piir ees... ja too E-cup on seda ületamas. Äkki suvel tuleb "suurel rallil" uuele EALi tiimile arusaam, mis suundades autosporti tehnika vanuselises pooles edasi ajada.