Oskab keegi öelda kas kapoti kinnituste ümbertegemine on rahvasprindi tehniliste tingimustega keelatud (sportkinnituste panemine)? Kui on siis mis on selle idee? Raskemaks ega kergemaks ega "võrdsemaks" see autot ei tee, aga kapott on veel paremini kinni kui originaalkinnitustega.
uputatud kinnitused
Autor: uraalikas
30.01.2008 20:54
"Sportlike" kapotikinnituste mõte on muidugi esmajoones selles, et avarii korral on võimalik rajakohtunikul kapotti avada väljaspoolt, likvideerimaks oht (lühis, tulekahju jne.). Samas on saadaval ka nö "uputatud" kinnitused, mida saab ka lukku panna ja mis jätavad kapoti siledaks - seega vähemalt esmapilgul täiesti sobivad tänavasõiduautodele. Sain asja ehk veel segasemaks ajada:)
Aitäh arutelu eest!
Autor: compu
30.01.2008 19:19
Tere! Päris huvitavaid märkusi nii poolt kui vastu, tänud! Kinnitused said paigaldatud kuna mootori vahetuse käigus purunes originaalkinnitus ja pidasin lihtsamaks paigaldada sportkinnitused. Tuleleegi point on hea, eks seda paar korda nähtud kuidas tuletõrje kangiga kapotti avab, sõidu ajal on originaalkinnitus avanenud, jäin ilma nii kapotist kui ka tuuleklaasist, tulekustuti on mul salongis kergelt kättesaadav, jalakäiale ei tohi niikuinii otsa sõita. Tegelikult ei ole ju ohutuses küsimus vaid selles, et see on lihtsalt keelatud. Võtan need ära ja paigaldan originaali, mis seal ikka vaielda.
Ohutuse seisukohalt tuleks korraldajatel hoopis mõelda läbi autode peatumismaa peale finishit ma arvan.
kõik on tore ja tegelikult tean ma seda kõike isegi, aga siin ongi see aga... aga rahvasprint ongi tänavaautode sari, niiet see peaks kõikidele säärastele küsimustele vastama, miks üks või teine muudatus autode juures on keelatud... aga üldiselt on nii, et paberite järgi ei tohiks kiirused rahvasprindis nii suureks minnagi, et oleks vaja auto külge jubinaid, mida tehases pole ette nähtud... pealegi omast kogemusest võin öelda, et kapott lendab aknasse ainult siis, kui pole korralikult kinnitatud, kusjuures korralikult võib kinnitamata jääda ka kiirkinnitustega kapott... ja see võib juhtuda ka tavaliikluses, selleks ei pea parasjagu sprindirajal olema... jah.. ainuke kord kui mul on kapott lahti lennanud, siis oligi see maantee peal ja see juhtus ka mu enda hooletuse tõttu... isegi Vasalemmas üle selle tekitatud trampa sõites jäi kapott kinni, kuigi kolakas oli kõva.. mine sõida rallit või muud sportlikku sarja ja riputa oma autole külge mida tahad...
ahjaa.. tuleohutusest.. mõni vend nutab hirmsasti kiirkinnitusi taga, et saaks kapoti kiiremini lahti kui tuli lahti, aga tulekustuti on pagasnikusse paigutanud... no millest me räägime :D
Lisaks on neil veel üks mõte: Originaal kinnitusel on lisaks kergele avanemisele veel üks omadus, nimelt peale väikest plekimõlkimist võib juhtuda hoopis vastupidine, kapott/pagasnik lihtsalt keeldub avanemast. Samal ajal aga kogub kapoti all jõudu väike tuleleek, mis mõne minutiga auto maani maha põletab, kui sellele kiiresti piiri ei pane.
Kindlasti leiab häid põhjendusi veelgi.
Tänaval aga on tõesti kiirkinnitused jalakäiatele ohtlikud, seetõttu ka keelatud.
Kiirkinnituse mõte ei olegi tegelikult mitte selle "kiires avamises-sulgemises". Tegelikult võtab "kiirkinnituste" avamine rohkem aega, kui üks tõmme kapoti kangist või üks vajutus pagasnikut avavale nupule.
"Kiirkinnituse" mõte seisneb selles, et neid on kapotil/pagasnikul rohkem kui üks, neid saab suhteliselt kiiresti avada ja nad hoiavad luuke kindlalt kinni. "Kiirkinnituste" eesmärk ongi hoida luuke kindlamalt kinni, kui seda teevad originaal kinnitused. Originaal kinnituse avanemiseks piisab tihti suhteliselt väiksest kõksust õigesse kohta, kiirkinnituste puhul sellist asja üldjuhul ei ole ja kuna neid on rohkem kui üks, on ootamatu luugi avanemine palju vähem tõenäoline.
Miks on ootamatu luugi avanemine ohtlik? Tänapäeva autodel avaneb pea kõigil kapott eest poolt, mis tähendab seda, et kapoti kinnituse avanemisel lendab kapott sulle esiklaasi kinni, varjab su vaatevälja ja halvemal juhul tekitab ka ohlikke klaasikilde. Läbides sellel hetkel kurvi 100km+ kiirusel, võivad tagajärjed olla väga kurvad, arvestades asjaolu, et rahvaspordis on igasugused ohutusabinõud (turvapuur, istmed, vööd) keelatud.
äkki keegi siiski selgitakse mulle, kui naisele, kes ei tea autodest mitte midagi, kuidas muudavad kiirkinnitused autot/sõitu turvalisemaks??? ma ei mõista seda, et kui on ikkagi teada ju 98% kindlusega, et kiirkinnitusi olla ei tohi, et miks üldse sõitjad viitsivad oma aega ja finantsi kulutada sellisele asjale nagu kiirkinnituste-kinnituste vahetamisele.. liiati, et see midagi ei anna, kui vaid seda, et teh. komisjonis huvitavam oleks ja saaks ülevaatajaga vaielda teemal, kas nendega tohib sõita või mitte..
Eelmisel aastal nokiti nende kallal ja öeldi, et selleks aastaks olgu esialgne kinnitus taastatud. Põhjendus oli see, et tänavaautol ei tohi olla, kuna võid näiteks jalakäijat riivates viga teha. Kapott peab sile olema. Nii vähemalt väideti. Kas see on ka õigustatud, ei kommenteeri. Eks paistab, peab originaalkinnitust hakkama võistlustele kaasa vedama, et kui tehnilisest läbi ei lasta, eks siis peab küljest ära kiskuma, kui sõita tahad.
Kui tehnilistes tingimustes seda konkreetset muudatust lubatud ei ole, siis on keelatud. Teisest küljest aga lisavad mitteoriginaal kapotikinnitused teataval määral turvalisust ja tehnilise kontrolli läbimist need ilmselt ei takista, sest võistlustel mingit eelist sa selles ei saa ja ohtlik see samuti pole. Küll aga annad sellega teistele võimaluse enda vastu protestida. Rikkumine võib küll väike olla, kuid näpuga paberilt järge ajades ei vasta auto tehnilistele tingimustele, mis võrdub diskvalifitseerimisega (maakeeli: võistluselt eemaldamine / tulemuste tühistamine).
selleks et kapott näkku kargaks piisab vaid kapoti mittekorrektsest kinni panemisest (been there, done that :P), aga selline asi võib juhtuda ka sportkinnitustega... pigem on asi selles, et vb suurtel rallidel, kui on metsikud trampad, siis võib saada kahjustada see osa, kus on kapotikinnitus kinnitatud... isegi rahvasprindil võib need osad nö. ära venitada (again - been there, done that)... ja äkki võibolla ka sellepärast, et kui mõne nurga kortsu sõidad ja kapotikinnitus pinge alla jääb, ei saa seda enam lahti.... aga tegelikult on need totrad oletused, nagu on totter ka selle mõttega küsimus... I'm sorry.
...
Autor: -awd-
28.01.2008 22:59
kahjuks seda otseselt lubatud pole, see tähendab et on keelatud. Paremini kinni kui originaal? No ma ei kujuta ette mida sa kavatsed sprindil-rallil teha et kapott näkku kargaks...