Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
23. jaanuar 2007 21:19
Tagasi
Trüki lehekülg

Illegaalne rahvakross tõstab Lõuna-Eestis pead

Kommentaare lisatud: 24

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 |
 
arnetsirna, 24.01.2007 09:00
kas midagi sellist :http://www.weekend.ee/?lk_id=30&pg=&key=avarii&page=2&pilv=&id=498

Mann, 24.01.2007 11:11
ma usun, et selliseid "rahvakrosse" ei korraldata ainult Lõuna-Eestis.. oma silmaga näinud, kuidas külapoisid kokku tulnud ja siis võidu külg-külje kõrval lasknud.. kuigi tõsi ta on.. seal ei korraldatud mingit karikasarja, kuid väikese raja peal oli autosid korraga palju...

lgjer, 24.01.2007 14:57
Andke andeks, aga enne kui kasutate sõna "illegaalne", palun tooge välja konkreetsed õigusaktid, mis tunnistavad sellise tegevuse ebaseaduslikuks.

Seadusi võtab vastu Riigikogu, mitte keegi teine. Kui teil on selliste seaduste kohta infot, siis andkem siin konreetsed lingid e-Riigiteatajasse.

Artiklist jääb mulje, et kepikõnni võistlusi ei tohi korraldada ilma Keppikõnni Liidu heakskiiduta. Samuti on vist keelatud suusavõistlused, mis tehakse ilma Suusaliidu heakskiiduta.

Ega pole vist lootust ka krossijooksjatel jt?

aivar, 24.01.2007 15:54
Väljavõte EAL-i põhikirjast: Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autospordi Föderatsiooni (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autospordi Föderatsiooni FIA liige alates 11.oktoober 1991.a., omades FIA põhikirja art. 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Loomulikult ei saa EAL-is registreerimata võistluse korraldajat kriminaalkorras karistada. Vähemalt seni mitte, kuni midagi pole juhtunud. Küll aga on EAL-il täielik õigus võistlus illegaalseks nimetada ja karistada seal osalemise eest EAL-i litsentsi omavaid võistlejaid, sest viimased peavad sarnaste võistluste ebaseaduslikkusest teadlikud olema.

rispiter, 24.01.2007 15:59
To lgjer: kas sa kommijate liitu kuulud, et sõna siin võtad? Tegelikult on ka võidusõitude korraldamiseks oma mängureeglid ning õiguslikud aktid ja vast enne kui siristama kukud vaevuksid ka vähe pingutama, et "jalad ikka maha ulataks" ja püüaksid asja endale selgeks teha. Ei vabasta ja nt. liikluseeskirjade mittetundmine karisyusest kui oled eksinud nende vastu.

sipsik, 24.01.2007 16:00
Võistlejad võivad samas jääda täbarasse olukorda, kui nad ei tea, et asi on EALiga kooskõlastamata, eriti kui artiklis toodud eksperimendi põhjal öeldi võistlejale, et mingit jama ei tule.
Ma ei saa aru, miks antud võistluse korraldajad mingit jonni ajavad ega proovi EALiga koostööd teha, pakuti ju suisa variandid välja. See oleks küll kurb, kui kogu see asi lõpeks kellegi surmaga. Selliseid põllurallisid võib igaüks enda maa peal korraldada palju jaksab, kuid kui asja eest küsitakse raha ja kuulutatakse välja karikavõistlused, siis peab kellelgi ikka peas midagi korrast ära olema. Mõelge laste peale, kes sinna suure hurraaga sõitma tulevad, kuidas te ütlete nende vanematele, et sorry, aga su laps sõitis ennast minu illegaalsel võistlusel surnuks. Kole asi ühesõnaga.

aivar, 24.01.2007 16:07
Mis aga seadustesse, Riigikogusse jne puutub, siis on eelkõneleja lähenenud asjale väga ühekülgselt.
Esiteks on igasugune võistlus avalik üritus, mille korraldamist reguleerivad omavalitsuse õigusaktid. Kas antud võistluse korraldamiseks oli olemas KOV-i luba? Kui seda polnud, siis oli tegemist illegaalse avaliku üritusega.
KOV muide ei väljasta enne luba, kui sellel on ka politsei ja päästeteenistuse allkiri. Ja politsei vähemalt teoreetiliselt peab teadma, et autospordi võistluste korraldamise ainupädevus Eestis on antud EAL-ile.
Midagi ei juhtu seni, kuni midagi pole juhtunud. Kui aga EAL-is mitte registreeritud võistlusel juhtub inimohvriga õnnetus, läheb asi kurjaks. Võistleja poolt allkirjastatud paber, milles ta kinnitab, et vastutab ise kõige eest, on tegelikult lihtsalt paber, mis ei kohusta millekski. Ok, sõidab ennast vigaseks või surnuks, pole hullu; aga kui sama juhtub kaasvõistleja või pealtvaatajaga? Kindel see, et viimasel juhul saab karistada nii võistleja kui ka ürituse korraldaja.
EAL-i kooskõlastus ei saa välistada õnnetuse toimumist. Aga siiski aitavad EAL-i nõuanded ja nõuded kaasa turvalisuse tõstmisele, millest selliste külakrosside korraldajatel pahatihti vähimatki aimu pole. EAL-is registreeritud võistlus annab (rahalise) kindlustuskatte kolmandatele isikutele (pealtvaatajatele); võistlejaid "kaitseb" mitmes suhtes võistlejalitsents (nii rahalise kindlustusena kui ka juhul, kui võistleja põhjustab õnnetuse - seda ei käsitleta mitte kui kriminaalkorras karistatavat liiklusavarii põhjustamist, vaid kui õnnetusjuhtumit võistlusel).

Vot nii, lugupeetud külakrosside korraldajad. Teie suhtumine "ahh, mis meiega ikka juhtub ja miks

aivar, 24.01.2007 16:26
Kepikõnni ja muu sellise kohta on ka iroonia asjatu. On palju spordi- ja elualasid, milles tegutsemine või ürituste korraldamine nõuab litsentsi ja/või kooskõlastusi. Minu teada ei tohi ilma litsentsita korraldada laskmise ja laskesuusatamise võistlusi, samuti ei tohi seal osaleda litsenseerimata või vähemalt instrueerimata võistleja. Sama kehtib purjetamise, motokrossi ja paljude teiste alade kohta.
Tavaelus näiteks ei tohi isegi hotelli litsentsi omamata pidada.

mossenator, 24.01.2007 17:02
see on nende oma maa peale tehtud rada ja kõik võistlejad lähevad sinna sõitma oma vabast tahtest.

PriitV, 24.01.2007 17:38
Iseenesest on Aivaril õigus... kuid teatud pisikeste mööndustega. Mingit ainupädevust ei ole kunagi olnud ega ka tule mitte peaaegu üheski eluvaldkonnas. Selle välistab kõige ülemuslikum seadus, Põhiseadus demokraatia tingimustes. Totalitarismis või monarhias on see võimalik, mitte õigusriigis. Isegi Riigikohus pole ainupädev... üldse tuleb riigiõiguslikust aspektist ette üks ainupädevus: valitud "istuval" Presidendil armu andmise ainupädevus. Peale ametiaja lõppu see kaob, kuigi Presidendiks jääb ta edasi. Õiguseid võib piirata teiste seadustega kuid mistahes ürituse korraldamine on inimese põhiõigus. Eriti ürituse korraldamine isiklikul maavaldusel. Temalt saab nõuda teatud puhkudel seadusest tulenevat litsentsi (tulirelvad näiteks) aga autosport ei käi selle alla. Ja ka muid seadustega reglementeeritud toiminguid korraldamisel.
Igasuguse MTÜ põhikiri kannatab mistahes asju välja ja tavaliselt tulenevad need lihtsalt kas heast- või ajaloolisest tavast. Isegi riigi meistrivõistluste korraldamine on küsitav aga nii see on ja nii on ka õige. Samas klubilise sarja tegemine ei vaja isegi EALi heakskiitu.
Kooskõlastamine alaliidu või KOViga ei ole aga ainupädevus või litsenseerimine. Küsimus jääb, kas korraldaja saab kooskõlastuse või mitte. Hetkel juba paar aastat ei ole mõeldavgi mistahes mõistliku rahva autospordi ürtuse kooskõlastamine EALi vastavas alakomitees. Süsteem on absurd, reeglistik on absurd, paljud reeglid üldse puudu või siis tippspordist üle võetud. See ongi naljakas, et muidu mõnusad inimesed kokku annavad absurdse tulemi. Ja on palju selliseid tegelasi, kes absurdsustega tegeleda ei taha. Hea nõu j

epsum, 24.01.2007 17:40
Kõigepealt, et plaani ma kohe kindlasti sellistel võistlusel osaleda.. aga EALi käitumises on märgata oluliselt rohkem autospordi suretamist rohujuure tasandil, mitte niivõrd arendamist ja edendamist.
Oli kunagi superkross, sõitjaid palju, rajad huvitavad, jne. EAL surus asja raamidesse, kulutused tõusid meeletult => osalejaid jäi vähemaks, õnneks ikka võistlusi korraldatakse..
Rahvaralli - olid ajad, kui korraldati 6-8 rallit hooaja peale, osalejaid 150 ja rohkemgi.. => pandi rangid pähe, alles on jäänud Ditmani mänguralli ja Koeru, osalejatearv on kahanenud vähemasti kolmandiku võrra (MLs näiteks isegi üle poole - olid rallid kus stardis 50+ mosset, praegu Koeru nimekirjas 20). Kes loobus, kes pingutab püksirihma ja püüab pärisrallisse jõuda, kes leiab muud väljundid ( põlluralli sobib selleks hästi), ka mu enese mosse alles puhtalt põllu ja oma maa peal suletud metsateedel käe soojashoidmiseks.. Nüüd siis järgmine asi käsil.. Edu härrased.

teele, 24.01.2007 18:08
Kurb on lugeda, kuidas täiskasvanud inimesed ei hooli kellegi teise elust enne, kui talle selle tegevuse jaoks seadusega vastu pead pannakse. Mulle hakkab tunduma, et põhjused, miks EAL on mingile autospordialale nö raame ümber seadnud, oleks kohale jõunud siis, kui oleks olnud liiga hilja. Aga kui nüüd seesama inimene, kes hetkel EALi maapõhja kirub ja kogu ralli tapmises süüdistab, mõtleb natukene sellele, et keda ta oleks süüdistanud siis, kui näiteks sellel rahvarallil, kus osalejaid 200 oli ja puurita autoga metsa vahel 10km katset sõita võis, oleks surma saanud? Kusjuures, lätlased said seda tunda. Kõik on lubatud, kuid igal asjal on teatud piirid ja reeglid. Ja ma arvan, et kui üks rallisõitja veel täna leiab, et kõik on halvasti ja valesti ning kõiges on süüdi EAL, siis ei ole muud võimalust, kui leida endale teine spordiala.

Paats, 24.01.2007 18:56
Kust tulid vennad krossi ja superkrossi ,olid enne roolis olnud või ei olnud .Teiseks Taali ja Laitsesse Põlvast sõita nagu eriti ei viitsi öösel kell 3 tõusta . Kuhu kadus Kulbilohu . Vallides rallikrossi rada kiirus max 60km/h võrrelda metsa vaheliste kiiruskatsetega ???

epsum, 24.01.2007 19:14
Teele...
Ma ei ütle, et turvalisust pole vaja tagada. Aga turvalisus pesitseb olulises osas sinu, minu ja meie kõigi kõrvade vahel.. ei vajuta lihtsalt. Kaua võib sellest läti õnnetusest jahuda - tegemist oli pärisralli Mitsuga, millel puur, pingid, jmt varustus (muuhulgas sõitjatel ka kombed), ehk seetõttu ka piloot rohkem vajutas. Kui sa selle õnnetuse pilte vaataksid, siis oli tegemist väga halva juhusega, mis johtus rajavalikust. Meil selliseid asju ei juhtunud, järelikult tegid rajameistrid head tööd ja meil kõigil oli kõrvade vahel kõik korras.
Muideks, mäletad, et lätlased, kes viimasel mulgi rril käisid, suutsid ka esimese katse viimases kurvis kaardilugeja natukene katki sõita - asi kisub ikka rohkem rahvusliku eripära peale.

Ma ei ütle,et EALi ja turvalisust ja sellega seotud asju vaja pole. On ja kuidas veel. Aga altpoolt tulevat algatust pärsib EAL kõvasti, tahtes kõiki joone järele ja keeldudega juhtida. Abistavat ja toetavat ja nõuandvat külge tahaks tublisti rohkem kuulda, kui keelamist ja poomist.. Mõistlikku reeglite tõlgendamist sealhulgas, mitte tulekustuti metallvitste lugemist.

teele, 24.01.2007 19:28
Ma ei mõelnud seda lätlaste suureralli õnnetust, vaid seda, mille järel ka nemad oma rahvaralli sellisel viisil ära keelasid. Ma olen ise rahvasprindis roolis olnud ja ma tean, et kuigi mu sõiduoskus läheneb nullile, siis kiiver peas mitte ei vähenda, vaid suurendab jalas jõudu. Olen ka suures rallis kõrval istunud ning tundnud soovi piloodi peale karjuda, et miks ta ometi kiiremini ei sõida. Võib-olla on tõesti mul siis kõrvade vahel asi korrast ära?! Mõtleme ju, et meiega ometi midagi ei juhtu ning mitte üks rallisõitja ei lähe sinna rajale kaotama. Aga ma arvan, et siinkohal ei ole õige jälle hakata arutlema teemal, kes, kuidas ja miks rahvaralli tappis.
Nõustun sellega, et EAL võiks olla teinekord rohkem toetav ja nõuandev organ, kuid olen täiesti veendunud, et siiani tehtud otsused turvalisuse nimel, on olnud õiged. Teemasse jäädes, siis ma saan aru, et noortel on vaja kohta ja võistlusi, kus harjutada, kuid seda ei saa korraldada nende eludega nii lihtsalt mängides. Siiani on kõik hästi läinud ja kuna tundub, et asi samaoodi jätkub, siis loodan tõesti, et midagi koledat ka kunagi ei juhtu.

melka, 24.01.2007 20:22
Tahan asjasse pisut selgust tuua.Nimelt täna hommikul toimus pooletunnine korraldaja vestlus alaliidu juhiga hr. Hillar Kalamiga, milles ei olnud hukkamõistu ega süüdistusi.Kui asjal on jumet on võimalik alaliidus see sari seaduslikuks muuta.Nii et kallid kommenteerijad,ärge mõistke EAL-i hukka.Nüüd selgituseks miks üldse asjaga tegeldakse:selgus tõsiasi,et vähemsti Võrumaal külades põldudel selline kihutamine toimub.Ka meil on ennekõike turvalisus kõige tähtsam.Siis sai kehtestatud reeglid ja nõuded,mis tagab siiski korraliku turvalisuse. Sõitjaid instrueeritakse enne sõitu,auto kontrollitakse.Enne rajale pääsemist kontrollitakse veelkordselt turvavarustust.Sõit toimub sprindi vormis,st. ÜKS auto korraga rajal.Ainus asi ,mida meil ei nõuta ,on sõitja litsents.Veelkord tänades hr.Kalamit nõuannete ja soovituste eest ning soovime tihedat koostööd edaspidi.

teele, 24.01.2007 20:31
Väga hea uudis! Jõudu ja jaksu kõikidele osapooltele!

jannmees, 24.01.2007 20:37
Asi on selline: Igalpool räägitakse, et tänapäeva noorus on hukas: noorukid "hängivad" linnapeal ja teevad pättusi. Ühes käes on neil alkoholipudel, teises on sigarett. Tegelikult lihtsalt nad ei tegele ei spordi, ega mingi muu kasuliku asjaga. See kasulik asi siis olgu õppimine, tegelemine spordi, või muusikaga vms.
Ja siis ühel päeval ostetakse oma alaealisele võsukesele vana, poolsurnud auto, millel oma kätt harjutada logelemise asemel. Tuleb tõdeda, et see on kasulik tegevus: kogemus ongi see, mis puudub noorelt autojuhilt. Seejärel naaber näeb, et kui kõrvalmaja poisike kimad põllupeal autoga, miks siis mitte ka minu oma? Niimoodi levis asi ka antud olukorras. Ja kõik sealne oli üldjuhul positiivne, sest tegelikult elementaarsed turvanõuded olid täidetud, ning kedagi ei sunnitud osa võtma. Alaealistel olid vanemad neil silma peal hoidmas ning kõik üritused möödusid vigastusteta. Rada on tehniline, mitte kiire. Olgem ausad, antud üritusel teha õnnetus on palju parem kui teha õnnetus maanttee peal, kus alaealine võsuke on isa auto võtmed saanud ning seejärel selle võimsust proovima läinud sõbra / sõbrannaga.
Muidugi oleks asi ideaalne, kui kogu üritus oleks registreeritud, kuid kõikidel inimestel pole võimalust sellist raha välja käia. Kogu kupatuse idee oligi selles et kodus jõude seisev vana masin tööle ajada ja seejärel oma oskusi raja peal proovida, mingeid eri nõudeid ei ole, ainult elementaarne varustus. Minu arvates peaks asi olema selline, et igaüks sõidab omal vastutusel ja alaealised vanemate loal. Kui võistlejal huvi süvendub, seejärel hakaa alles auto peale raha taguma, sest nõuded on ikka tõeliselt karmiks l&au

rubla, 25.01.2007 13:11
Ma ei usu ka hästi EALi maagilisse võimesse elusid päästa. Kui ikka omal ajusid ei ole, siis ei päästa sind keegi. Ja EAL omale jumala staatuse nõudmisega käib mulle ka vastukarva, inglismaal igas külas oma sõltumatu klubi kes teevad oma klubivõistlusi ja keegi ei sure sellest ära. Ja muidugi EALi ja rahvaralli lugu... selle pärast ma olen ikka päris kuri kohe. Kui mõtlema hakata, siis mingeid jäärajavõistlusi on headel talvedel riburada pidi igal pool, enamus EALis regamata, küll alles onu võivad kurjad olla ;)

sipsik, 25.01.2007 13:44
to rubla
mina tean, et maleliidus ei olegi litsentsi vaja mängimiseks, sa sobid sinna
oi, vabandust, ma eksisin, sinna sa ka ei sobi, sest seal on lisaks mölisemisoskusele mõistust ka vaja

 

| 1-20 | 21-40 |
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia