Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Illegaalne rahvakross tõstab Lõuna-Eestis pead |
|
Illegaalne rahvakross tõstab Lõuna-Eestis pead
|
Loe lisaks |
|
|
Juba mõnda aega on Võru ligidal peetud illegaalseid krossivõistlusi. Eesti Autospordi Liidu rallikrossi komitee esimees Hillar Kalam ütles rally.ee autospordiajakirjale, et selline tegevus on lubamatu.
Võrumaal Vastseliina vallas Ortuma külas Utra talus on krossivõistluste korraldamisega tegeletud kaks aastat. Paraku on senised sõidud juriidilises mõistes olnud illegaalsed - võistlused on autospordi katusorganisatsioonis registreerimata. EAL poolt registreerimata võistluste korraldamine Eestis ei ole aga lubatud.
Tänavu plaanivad korraldajad läbi viia vähemalt kolm võistlust. Korraldajate teatel toimuksid tänavused sõidud karikasarjana, kuigi puudub üldjuhend, pole olemas tehnilisi tingimusi ega ole organisaatorile võistluste läbiviimiseks väljastatud rajaluba.
Eesti Rallikrossi Komitee (ERK) esimehe Hillar Kalami sõnul on seesuguste sõitude korraldamine lubamatu. Lõuna-Eesti rahvakrossiks nimetatud isetegevusliku sarja organiseerimine on tema sõnul keelatud: "Kui on osavõtutasud ja sportklass, kus litsenseeritud sportlasi sõitma oodatakse, siis see illegaalne tegevus on ebasoovitav. Võistlused peavad vastama reeglitele ja selleks peavad olemas olema kooskõlastused."
Kui rajale minnakse ühisstardist, on see Kalami sõnul halvim võimalikest variantidest. Kontaktivõimalusega võidusõidu korraldamise soovitab komitee esimees lõpetada: "Seni on ilus ja tore neil sõita, kuni midagi hullu juhtub. Mitu autot korraga rajal on väga paha. See on ohtlik. Sõiduautoga kiirel rajal tulevad ruttu jamad. Kuni sõidetakse ükshaaval, pole nii problemaatiline, kuigi pole ohutu. Nõuded eraldistardist peetavatele võistlustele on leebemad, ühisstartide korraldamise puhul on lugu tõsine."
Järgmine võistlus plaanitakse maha pidada juba 28. jaanuaril Põlvamaal Karaskil. Võistlusklasse olevat üsna rohkesti, sealhulgas sportklass esi- ja tagarattaveolistele autodele osavõtutasuga 300 krooni.
Eksperimendi korras palusime ühel tegevsportlasel korraldajate poolt internetis antud numbril helistades teada saada, kas EAL sõitjalitsentsiga võistleja tohib üritusel osaleda tehnilise kaardiga võistlusautol. Tuljo Rebase kontakttelefonil antud vastusest selgus, et sõita pidi saama nii palju kui kulub.
"Ütlesin, et tegelikult ma ei tohiks osaleda sellistel võistlustel, et EAL ei luba ja sellest võib mingi jama tulla. Ei pidavat mingit jama tulema - saab sõita, äge rada, ilus koht jne," sõnab korraldajailt selget väärinfot saanud tegevsportlane.
Hillar Kalam nendib, et sellistel illegaalsetel üritustel osalemine on karmilt karistatav. Nii võidakse litsentsiomanikele EAL poolt rakendada sanktsioone. Samuti võib registreerimata võidusõidul osalev huviline tulevikus litsentsi taotlemisel hätta jääda, kuna selle väljastamisest võidakse keelduda.
ERK esimees tunnistab, et illegaalse krossisarja korraldajaid ei ole plaanis represseerida ega määrata neile karistusi. "Tahame, et asju tehtaks nii, nagu neid peab tegema. Omalt poolt soovitaksin neil komiteega ühendust võtta - keegi ei keela korraldamist, kuid küsimus on ohutuses. Me ei taha, et ametlikul või mitteametlikul võistlusel keegi vigaseks sõidetakse või veel hullem ära tapetakse."
Päästerõngana pakub Kalam korraldajatele välja idee ametliku rahvakrossi sarja loomiseks, viidates asjaolule, et aastaid tagasi oli ka superkross nn alternatiivsari, mille toimumine on tänaseks kõigi vastavate õigusaktidega kooskõlla viidud.
|
|
|
|