Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Katrin Kivi
29. november 2013 6:48
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Georg Grossi kuldne hooaeg

Tänavu on Georg Grossil on taskus Eesti meistritiitel rallisprindis ja ka autoralli absoluutarvestuses. Lisaks sellele kuulutas Eesti Autospordiliit Georg Grossi ja tema kaardilugeja Raigo Mõlderi Eesti parimaks rallipaariks.

Georg Grossil ja Raigo Mõlderil õnnestus sellel hooajal võita kõik kuus autoralli Eesti meistrivõistluste etappi ja võtta heade sõprade ning tiimikaaslaste Ott Tänaku - Martin Järveoja ees Eesti meistritiitel ralli absoluutarvestuses. Ka sprindisarjas sujus kõik tõrgeteta ning võitjate kõrval sai meistrikarika omanikuks ka Georgi isa Oleg Gross, kes oli pojale kaardilugejaks kahel etapil.

Lisaks meistritiitlile pärgas Eesti Autospordi Liit Georg Grossi ja Raigo Mõlderi ka Eesti parimaks rallipaariks. "Mis kriteeriumite järgi see tiitel anti, ma täpselt ei tea," kommenteeris Georg Gross. Sellel aastal tegid mehed "laua puhtaks" ja rakverelane usub, et küllap see ka määravaks sai.

Rallit sõitma tõukas Priit Kasak

Georg Gross alustas rallispordiga 2005. aastal, olles toona 22-aastane. Ala juurde tõukas ta nüüdseks juba manalamees Priit Kasak.

Kasak oli ka ise hea rallisõitja ja Kehala karjääri, kus oli juba alustatud autospordikompleksi ehitamist, üks omanikke. Ühel sealsel võistlusel, kus Georg Grossi sõnul olid osalemas Eesti mõistes täieti normaalsed ja arvestatavad sõitjad, tegigi läänevirulane oma debüüdi. "Läksin lihtsalt kohale ja endalegi üllatuseks võitsin selle võistluse ära," kommenteeris Gross, kuid tunnistas, et käis rada ikka varem hiilimas ka. See, et algaja õnn talle naeratas, andis aga kindluse ja motivatsiooni edasi sõita.

Esimeseks tõsisemaks ralliks oli sama aasta oktoobris toimunud Saaremaa ralli. "Esimene ralli, esimene kilomeeter ja esimene katus," naeris Gross ja rääkis, et ka teine ralli lõppes katuse peal. Motivatsioon aga ei kadunud. "Tahtmist oli rohkem kui oskusi," tunnistas ta ja rääkis, et õnne oli ka: avariid polnud sugugi kerged, aga ta ise väga haiget ei saanud.

Esimene ralli, mille mees lõpuni sõitis, oli pikk, kogenud rallisõitjatelegi raske Arctic ralli Lapimaal. "Koht polnud küll midagi märkimisväärset, aga ma sõitsin lõpuni."

"Rallisõitjakarjääri algus oli küll raske, aga siis hakkas tasapisi minema," jätkas ta. "N-ö uue kiiruse saavutasin siis, kui keerasin legendi teistpidi. Alguses sõitsin nagu Priit õpetas - kella osuti järgi. Peagi hakkasin aga legendis kasutama käike ja see sobis paremini." Grossi esimene Eesti meistritiitel absoluutarvestuses tuli 2009. aastal.

"Kui nüüd tagantjärele natuke targutada, siis arvan, et neljaveolisega alustada oli viga," arutles Georg Gross. "Masin oli liiga torm, olin ka noor ja uljas, kiirused läksid väga suureks. Mul ikka vedas, et midagi ei juhtunud. Rallisport on ohtlik ala, see arusaamine jõudis minuni alles hooajal 2008-2009. Hakkasin siis n-ö peaga sõitma, sõitsin täpselt nii kiiresti, kui oli võiduks vaja. Ühtepidi see muidugi pärssis arengut, aga mõistsin vanuse saabudes, kui palju mul on kaotada."

Millised on Georg Grossi edasised plaanid? "Paremini kui see hooaeg enam teha ei saa, kui, siis ainult korrata," arvas Gross. "Uue hooaja plaane pole veel paika pannud. Rallit ma kindlasti ei jäta, iseasi, kui intensiivselt ma edaspidi võistlen. Te ei kujuta ette, mis tunne on stardis roolis istuda. Keha suriseb, adrenaliin on laes, see on võimas kogemus," võdistas rallimees õlgu, kui selgitas, miks ta rallit sõidab.

Mis viga rallit sõita, ta on ju Grossi poeg!

Georg Gross on selle väitega igati kursis ja tunnistab, et ega see väga vale olegi. Jah, rallisport on kallis spordiala, aga palju tähtsam on Georgi jaoks emotsionaalne toetus, mida ta isalt ja oma lähikondlastelt on saanud. "Üks asi on sõita sponsorite rahadega, kui sinult oodatakse maksimaalset tulemust. Pidevalt on pinge, et autot ei lõhuks ja et saavutaks maksimaalse tulemuse. Paljudel noortel ehk jääbki rallikarjäär ära rahaliste võimaluste puudumise tõttu. Minul on need võimalused aga olnud. Muidugi mõista ei taha ka mina autot lõhkuda, me väga jälgime seda, aga mul on kindlus, et minu toetusmeeskond ei lagune."

Georg Gross on õppinud ettevõtlust ja töötab isa ettevõtte OG Elektra sisekontrolliosakonnas. "Ma alles õpin ametit," selgitas ta. "Minu jaoks on kõige huvitavam liikuda isaga kaasas, jälgida, kuidas ta lahendusi otsib. Tegelikult on ikka täiesti uskumatu, kuidas ta leiab keerulistele situatsioonidele pealtnäha nii lihtsaid lahendusi. Äri pakub mulle samasugust pinget nagu ralligi. Soovin tulevikus olla sama hea ärimees nagu minu isa."

Georg Gross plaanib ka edasi õppida ja magistrikraadi ära teha. Millal ta selle ette võtab, ta veel ei tea. "Töid ja tegemisi on praegu päris palju," mainis ta, kuid tunnistas, et õppimine on tähtis. Mees meenutas tänutundega oma vanemaid, kes teda õpingutel utsitasid: "Mul on siiralt hea meel, et ma keskkooli ikka ühe jutiga ära tegin. Olin paras lohe. Kodust öeldi mulle, et kui keskkooli ka ära ei lõpeta, siis pole minuga edaspidises elus midagi peale hakata."

Vaata lisaks:
www.kuulutaja.ee

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia