Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Talsi ralli > Eestlased osalevad Läti autoralli meistrisarja etapil |
|
Eestlased osalevad Läti autoralli meistrisarja etapil
|
Loe lisaks |
|
|
18. ja 19. mail Talsi ümbruses sõidetaval Läti autoralli meistrivõistluste neljandal etapil pakuvad konkurentsi paljud meie autosportlased, sealhulgas nn suure N-rühma paremik.
Esialgsetel andmetel osaleb Talsi rallil ühtekokku 67 võistluspaari Lätist, Leedust, Eestist, Venemaalt, Ukrainast, Soomest ja Slovakkiast. Kõige pingelisemaks kujuneb võistlust ilmselt klassis N4, kus starti asub 17 ekipaaži. Eestlastest plaanivad selles masinaklassis konkurentsi pakkuda Siim Plangi - Marek Sarapuu, Raul Jeets - Andrus Toom, Timmu Kõrge - Erki Pints, Rainer Aus - Simo Koskinen, Mait Maarend - Mihkel Kapp ning ainsana Subarul sõitvad Ott Tänak - Raigo Mõlder. Saarlaste võistlusauto saab kandma rallil võistlusnumbrit "1".
Eesti rallisõpradelegi tuttavaist meestest asub kindlasti võitu jahtima Jānis Vorobjovs, kellel seekord kaardilugejaks Artūrs Žeibe. Samuti on võistlusel osalemas leedulased Vytautas Švedas - Žilvinas Sakalauskas. Saab näha, kas Baltimaade paremikule suudavad väärilist pakkuda ka Slovakkia rallimeistrid Tomáš Ondrej - Adam Gomori.
Oma osalemisest on teatanud ka Läti meistrisarja liidrid Aivis Egle - Andis Dauga, samuti on kirjas Aleksei Lukjanuk - Aleksei Arnautov, kellel Läti meistrisarjas seni teenitud kolm punkti vähem. Tartlased Jeets ja Toom asuvad meistrivõistluste punktitabelis N4 klassis Talsi ralli eel 30 punktiga kolmandal kohal. Venelastest lahutab neid neli punkti.
"Arvan, et Talsi ralli tuleb sel aastal jälle väga huvitav. Nagu ikka, oskab Raimonds (Strokšs - toim.) kõrgetasemelise võistluse korraldada huvitava teedevalikuga. Ta on kõvasti vaeva näinud sellega, et sinna parimad mehed sõitma saada. Muidugi on põhirõhu asetus N4 klassil," räägib mitmeid kordi Talsi rallil võistelnud Raul Jeets. "Nüüd tahaksime kiiremad olla, kui eelmisel aastal. Eelmisel aastal alustasime kruusahooaega uuema autoga ja ei tulnud kõik väga hästi välja. Täna on enesetunne kindlasti parem. Oluline oli Tallinnast saada enesekindlust järgmiseks nädalavahetuseks."
Rainer Aus oletab, et kõige keerulisemaks väljakutseks kujuneb Lätis sõidetaval rallil Ott Tänaku alistamine. "Näha on, et Otile on raske vastu saada," sõnab Aus, kelle hinnangul pakuvad arvestatavat konkurentsi ka lätlased. "Ma arvan, et kohalikud on seal nagunii kiired. Eelmisel aastal me ei mahtunud esiviisikussegi, aga sel aastal olen autoga rohkem kohanenud. See auto oli Talsis praktiliselt uus veel ja vajas harjumist. Tänavu tahaks kolme sekka, kui juba punnitamiseks läheb!"
Timmu Kõrge kinnitusel ei ole vahet, kas konkurentideks on eestlased või lätlased, kuna võitu ihaldades tuleb neist nagunii kiirem olla. "Talsis üritame kõvasti lätlasi kimbutada ja korraliku hoo üles võtta. Seal enam armu ei anta. Küll kõik kiired võivad olla ja tuleb nendega hakkama saada," ütleb Kõrge, kes mullu käigukasti probleemide tõttu sai Talsis võistelda vaid avapäeval.
Lisaks suures N-rühmas võistlevaile eestlastele on võistlejate nimekirja kantud ka Kenneth Sepp, kelle roolida Citroen C2 R2. Samas masinaklassis R2 asuvad ilmselgelt võitu jahtima Okartes Autosporta Akadēmija ridades võistlevad lätlased Ralfs Sirmacis, Kristaps Feldmanis ja Emīls Blūms. Võistlejaid on selles arvestuses veel Leedust, Venemaalt ja Soomest.
|
|
|
|