Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Loebile Kataloonia MM-rallilt kaheksas järjestikune võit |
|
Loebile Kataloonia MM-rallilt kaheksas järjestikune võit
|
Loe lisaks |
|
|
Nädalavahetusel sõidetud autoralli MM-võistluste tänavuse hooaja viimasel etapil võidutses Sebastien Loeb. Prantslasele oli see kaheksas järjestikune esikoht Kataloonia MM-rallilt.
"Kuna tegu oli hooaja viimase ralliga, oli suur soov seda võita. Tahtsin seda väga, et tulla kaheksal järjestikusel Kataloonia rallil võitjaks," kommenteeris koos kaardilugeja Daniel Elenaga tänavu üheksanda tiitlivõidu kindlustanud Sebastien Loeb.
Ta kinnitas rallijärgsel pressikonverentsil, et säravatele tulemustele vaatamata uue hooaja plaanid nii ambitsioonikad ei ole. "Pean tunnistama, et see olukord tundub muidugi veider, et olen suutnud järjest maailmameistriks tulla üheksal aastal ning nüüd otsustan aktiivsest rallispordist tagasi tõmbuda. Samas on mõnedel rallidel mul siiski kavas osaleda, lisaks Citroeniga muudel autospordialadel. Ma ei arva, et peaksin karjäärile joone alla tõmbama, liiatigi pole ma vele nii vana, et kiiver päriselt varna riputada."
"Järgmisel aastal Hispaania etapp minu võistluskalendrisse vast ei kuulu, plaanis vähemalt ei ole. Kui ütleksin iga ralli kohta, et võistlen, oleks see jällegi täishooaeg. Alustan Monte Carlo ja Rootsi ralliga, siis vaatab edasi..."
Äsjast võistlust kommenteeris valitsev maailmameister aga järgnevalt: "See oli tegelikult üpris keeruline võistlus. Täiendavalt lisatud kruusalõikude ja ilma tõttu osutus sõit arvatust raskemaks. Kõige keerulisem oli avapäev. Katsetel oli 100 erinevat nurka, kus võis teelt välja sõita."
Citroenil kihutanud Sebastien Loeb - Daniel Elena läbisid 18 kavas olnud kiiruskatset ajaga 4:14:29,1. Kõigest 7 sekundiga jäid neile alla Fordil võistelnud Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila.
Latvala märkis, et proovis asfaldiralli võitu jahtida, kuid Loeb osutus taaskord võitmatuks. "Sel aastal tahtsin tõesti asfaldil ka võita, kuid ei suutnud seda teha. Viimati õnnestus konkurentidest sel pinnasel jagu saada mullusel du Var rallil. Seega pean ootama, mida tulevik toob, sest asfaldietapi võit on asi, mida ma väga tahan," kommenteeris soomlane, kellele see oli viimane etapp MM-sarjast taanduva Fordi meeskonna ridades. "Viimases hoolduses oli meil selle tõttu üsna emotsionaalne moment. Viis aastat olen tehasemeeskonnas võistelnud, see on olnud ilus ja suurepärane aeg. Auto on alati olnud tip-top, aga me ise ei ole suutnud nii tasemel olla - nagu liiga kõvasti gaasi vajutan, lendan teelt välja. Ma olensin pidanud vigadest õppima, aga paistab, et ma olen olnud aeglane õppija."
Kolmanda tulemuse said Kataloonia rallil kirja soomlased Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen, kes kaotasid võitjaile ühe minuti ja 46,8 sekundiga. Juht selgitas, et kaotussekundeid kogunes, kuna keeruline oli ära arvata, millal on parim hetk pidurdada. "Mõnikord pidas, mõnikord mitte," nentis ta. "Ralli tegelikult oli hea, kuid ise lootsin rohkem konkurentsis püsida. Kokkuvõtteks poodiumikoht, seegi pole paha."
Neljanda kohaga pidid leppima Mads Østberg - Jonas Andersson, kes ralli avapäeva lõpetasid liidrikohal, edestades lähimaid rivaale ligi poole minutiga. "Sel rallil vaheldusid meile tõusud mõõnadega. Algul üles, siis alla. Proovisime võidelda ko0ha pärast Ott Tänakuga ja Mikko Hirvoneniga. Tahtsime Mikkot püüda, aga see oli kole raske ülesanne. Pääsesime lähemale küll, aga mitte piisavalt, et temast jagu saada," rääkis Ford Fiesta rooli keeranud Østberg. "Neljanda kohaga tuleb rahul olla, kuigi tõtt-öelda kolmas koht nii rallil kui ka aasta kokkuvõttes olnuks neljandast märkimisväärselt etem."
Väga positiivselt üllatasid sel rallil Mini Cooperil sõitnud Jarkko Nikara - Jarkko Kalliolepo, kellele kokkuvõttes kuulus viies koht. Esmakordselt WRC-autoga võistelnud soomlane lausus, et on ise tulemusega ülimalt rahul: "See oli raske nädalavahetus ja tõeline väljakutse. Sain siit keerulistes oludes sõidetud rallilt suurepärase kogemuse."
Üldarvestuse kuuenda kohaga lõpetasid võistluse super 2000 autol võistelnud Craig Breen - Paul Nagle. Mullu WRC-akadeemia karikasarjas võidutsenud nooruke iirlane lõpetas käesoleva hooaja SWRC-sarjas tiitlivõiduga.
Võistluse algfaasis koguni liidrikohal olnud Ott Tänak - Kuldar Sikk alustasid viimast võistluspäeva neljandalt kohalt. 14. kiiruskatsel langesid Fordil kihutanud eestlased viiendaks ning katkestasid 16. katsel, kui auto kiires kurvis parema küljega vastu metallist rajapiiret paiskus.
Autol Ford Fiesta S2000 sõitnud Karl Kruuda - Martin Järveoja platseerusid kokkuvõttes klassis seitsmendale ja üldarvestuses 23. kohale. "Kaks viimast päeva olid suhteliselt head, kuid esimene seevastu kohutav," lausus Kruuda, kelle auto teisel katsel vastu kivi sõites kannatada sai. "See lõi tuju mitte nullilähedaseks, vaid ikka täiesti nulli. Oli ju vaja ainult teel püsida, oleks väga hea positsiooni säilitanud."
"Me ei saa minevikku muuta, kuid saame tulevikus paremini toimetada," jätkas Kruuda. "Loodan järgmisel hooajal pakkuda konkurentsi WRC 2 arvestuses. Selleks on siiski veel vaja palju teha."
Mentos Ascania Racing tiimis koos Aleksei Kikireškoga võistles tallinlane Sergei Larens. Autol Mitsubishi Lancer Evo 9 saavutasid mehed absoluutses paremusjärjestuses 40. koha, omas masinaklassis kuulus neile 15. koht.
Kataloonia ralli 2012 tulemused
1. Sebastien Loeb - Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) 4:14:29,1
2. Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC) +7,0
3. Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen (Citroen DS3 WRC) +1:46,8
4. Mads Østberg - Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) +1:56,4
5. Jarkko Nikara - Jarkko Kalliolepo (Mini Cooper WRC) +16:07,9
6. Craig Breen - Paul Nagle (Ford Fiesta S2000) +18:10,4
7. Chris Atkinson - Glenn MacNeall (Mini Cooper WRC) +19:14,7
8. Per-Gunnar Andersson - Emil Axelsson (Proton Satria Neo S2000) +20:16,1
9. Dani Sordo - Carlos Del Barrio (Mini Cooper WRC) +25:40,6
10. Jevgeni Novikov - Ilka Minor-Petrasko (Ford Fiesta RS WRC) +25:46,6
|
|
|
|