Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
19. oktoober 2012 23:17
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg
 Foto: Kalle Allik

Veoautokross jätkus laua taga

 Loe lisaks
Veokamehed võitlesid viimasel etapil poriga

Veoautokrossi meistrisarja viimane etapp toimub Hinsas

Ligi kaks nädalat pärast hooaja viimast veoautokrossi saab viimaks välja kuulutada ka sarja lõplikud tulemused.

Klassis GAZ 52/53 võitis kuldmedali Olari Saarniit ja hõbeda Ott Kevvai. Pronks kuulub pärast pikemat arutelu siiski Birger Rasmussenile, kuigi vahepeal levis ka info, et medali saab Marko Tiinas.

Veoautoklassis GAZ 53 ametlik paremusjärjestus ei muutunud, kuid siinkirjutaja poolt varem välja kuulutatud medalid ja mehed olid ekslikult vahetuses. Õige järjestus on Sigmar Tammemägi, Toomas Repp ja Mikk Mäesaar. Eelmises artiklis kirjas olnud meeste vale järjestus tulenes asjaolust, et Hinsa etapi ametlike tulemuste kinnitamine viibis ning lihtsalt mälule tuginemine vedas sel korral alt.

Mis puudutab Rasmusseni ja Tiinase "medaliheitlust", siis siin on lugu komplitseeritum. Esialgu otsustati Rasmussenile anda Hinsa võistluse eest null punkti, kuid hiljem tema koht, mis A-finaalis oli seitsmes, ennistati ja selle eest saadud punktide varal tõusis Rasmussen tagasi pronksmedalile.

Vastavalt veoautokrossi üldjuhendi punktile 4.1.8. peab võistleja finaalsõitu kvalifitseerumiseks läbima poolfinaalides vähemalt viis ringi. See punkt lisati juhendisse n-ö headel aegadel, mil võistlejaid oli palju ja mittekvalifitseerunud võistlejate eemalejäämine finaalist ei andnud tunda ei konkurentsitiheduses ega finaalsõidu põnevuses pealtvaatajate jaoks.

Paraku vähenes tänavu osalejate arv, eriti klassi GAZ 51/52 talvistel etappidel, mil stardis oli vaid 4 autot. Vastavalt üldjuhendile poleks Birger Rasmussen tohtinud startida sarja esimese etapi finaalsõidus Varstus, kuna nõutud ringide arv tal täis polnud. Peakohtuniku otsusel lubati ta aga siiski starti, kuna lugu muutunuks täielikuks farsiks – niigi oli võistlusel vaid neli autot, kellest üks pidanuks veel omakorda eemale jääma.

Sama moodi talitati võistluse peakohtuniku heakskiidul ka järgnevatel etappidel – kui mõnel võistlejal polnudki nõutav ringide arv täis, lubati ta konkurentsi ja põnevuse tõstmiseks ikkagi starti.

Veoautokomitee esimees Jaan Villak möönis, et olukord on ebamugav ja tunnistab, et üldjuhendi vastava punkti tühistamiseks pidanuks juba hooaja alguses välja andma bülletääni. "Eesmärk on ala hoida võimalikult põnev ja konkurentsitihe, kuid paraku jäi paberlik asjaajamine toppama," tõdeb Villak. "Samas leian ma, et tähtis on ikka see, kuidas rajal sõidetakse, mitte kuidas seda hiljem paberites vormistatakse."

Pärast kaks nädalat väldanud kaalumist ja vaagimist otsustati Rasmussenile niisiis viimaselt etapilt punktid ennistada. Samuti saab punktid tabelisse autol GAZ 53 võistelnud Raivo Raju, kel Hinsa finaalis startimiseks polnud samuti nõutav ringide arv läbitud.

Veoautokomitee laiendatud üldkoosolek toimub 18. novembril algusega kell 11. Toimumise täpne koht teatatakse järgmisel nädalal, kuid ilmselt on see Lääne-Virumaal. Koosolekule on kutsutud veoautokrossilitsentsiga võistlejad, etappide korraldajad, veoautokomitee liikmed ja EALi esindajad. Kirjalikke ettepanekuid päevakorra, juhendi ja tehniliste tingimuste muudatuste ja muu sellise kohta oodatakse kuni 12. novembrini postiaadressile jvillak@gmail.com.

Ühtlasi annab Eesti Autospordi Liidu peasekretär Martin Harak teada, et 21. oktoobriks Guldar Kivro poolt Lääne-Virumaale kokku kutsutud üritus ei ole EAL poolt organiseeritud ning sellel osalemine on asjaosalistele vabatahtlik.

"Tore, kui keegi kõrvalt tahab midagi ära teha ja paremaks muuta, kuid antud koosolekul vastu võetud otsused saavad autospordi liidule ja veoautokomiteele olla siiski vaid nõuandvad," märgib veoautokomitee liige Marko Luhthein. "See ei ole ametlik koosolek, kuid see ei välista, et häid nõuandeid kuulda ei võetaks."
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia