Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
03. oktoober 2012 17:14
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Veoautokrossi meistrisarja viimane etapp toimub Hinsas

Eesti tänavused veoautokrossi meistrivõistlused lõpevad 6. oktoobril Võrumaal Hinsa krossirajal. Ühtlasi jagatakse seal välja veobagide tänavuste Balti karikavõistluste viimased punktid.

"Tahame meiegi väikese üllatuse pakkuda – sarnaselt teistele radadele pöörame ka Hinsa sel korral ringi ning sõidetakse vastupidiselt tavapärasele," märkis võistluse peakorraldaja Janek Treier. "Selleks on natukene ringi tehtud stardikoridor ning loomulikult ka esimene kurv. Loodan, et võistlejaile meeldib."

Viimasel etapil jääb välja jagada kaks Eesti meistrivõistluste kuldmedalit ja ülimalt teoreetilise variandina ka killuke kolmandast. Lisaks siis veel Balti karikavõistluste paremad ja halvemad kohad.

Veoautol GAZ 53 on tegelikult ka juba kulla ja hõbeda omanik selgunud, kuigi teooria seda veel ei kinnita. Sigmar Tammemägi on seitsme etapiga kokku saanud 153 ja Mait Mäesaar 131 punkti. Kuna etapivõit võrdub 25 punktiga, siis võib ju Mäesaar veel Tammemägi kätte saada, kuid arvestades tänavust võistlejate arvu (vähevõitu), pruugib Tammemägil vaid finaali kvalifitseeruda ja kuldmedal on käes – kolm vajalikku punkti teeniks ta 12. koha eest, kuid nii palju võistlejaid pole selles klassis ühelgi varasemal tänavusel etapil rajal käinud. Mäesaar saab vaid tagantjärgi sarjata oma kolme esimest etappi, mil ta headelt positsioonidelt katkestas. Tammemägi teenis nendega kokku 75 punkti ja Mäesaar vaid 31; see, et järgnevad neli etappi Mäesaar võitis, ei oma tänavuse punktisüsteemi juures, mis soosib stabiilsust, enam suurt tähtsust.

Pronksisaaja ennustamine on aga tänamatu töö. Toomas Repil on 116, Raivo Rajul 114 ja Marek Kõbul 112 punkti – kõigil kolmel on pea võrdsed väljavaated. Kõbu kasuks räägib tõsiasi, et talle paistab Hinsa rada istuvat – mullu õnnestus tal sealt noppida näiteks etapivõit ja tänavu suvel oli ta sellel rajal Mäesaare ning Tammemägi järel kolmas. Raju plussiks on aga asjaolu, et ta on läbi hooaja stabiilne olnud ning suuri lollusi, mis oleks lõppenud katkestamisega, pole teinud. Repp omab aga kindlasti teatud pingeid, sest hooaja uustulnukana on tal kindlasti vähem kogemusi kui kahel suurel konkurendil, lisaks on tal kindlasti meeles oma esimene "katus", millega ta sai hakkama just nimelt suvisel Hinsa etapil.

Ardo Kuusi (91) medalivõimalus on puhtalt teoreetiline, kuid mainimist väärib siiski. Nimelt on temagi uustulnuk ja alustas sarjas kaasalöömist alates teisest etapist – liida esimese eest mõned suvalised punktid juurde ning oleks temagi keset medalimängu.

Veoautol GAZ 51 jagavad kulla ja hõbeda Olari Saarniit (123) ning Ott Kevvai (114). Neist esimene on suvistel sõitudel olnud oma konkurendist kiirem – kui kaks talvist etappi võitis Kevvai, siis viis järgmist Saarniit, jättes oma noorema konkurendi alati teiseks. Saarniidul piisab kullavõiduks ka kolmandast kohast.

Punktitabelis kolmandal kohal püsib Birger Rasmussen (60), kuid tema punktiedu põhineb hooaja algusel, mil paljud konkurendid ei osalenud. Edaspidi on nii Gunnar Orav (51) kui ka Marko Tiinas (45) olnud Rasmussenist tunduvalt kiiremad ja eks näib, kas neil õnnestub kaotusseis tagasi teha.

Veobagil GAZ 51 on Marek Leegistel kuldmedal praktiliselt käes. Teoreetiliselt siiski veel mitte: kui starti tuleb vähemalt kuus selle klassi autot (siis saab punkte süsteemis 25-22-19 jne; vastasel korral 13-11-9 jne) ja kui Lauri Leitenil õnnestub 18-punktiline kaotusseis tagasi teha, jääb Leegiste oma kullast ilma. Kusjuures suure kaotusseisu tagasi tegemise kohta kehtib sama jutt mis Tammemägi ja Mäesaare kohta – isegi kuue võistleja olemasolul piisab Leegistel vaid finaali kvalifitseerumisest, sest 10 või rohkem selle klassi võistlejat oleks sel hooajal ulme. Leiteni hõbedat võib veel teoreetiliselt ohustada Indrek Viibur ning viimase pronksmedalit Margo Püks, kuid need on pigem teoreetilised võimalused kui valitsev reaalsus.

Mõnes mõttes on olukord isegi kurioosne – nähes 6. oktoobril veel viite konkurenti, võiks ju Leegiste jätta end võistlusele registreerimata ja kuldmedal oleks kindlasti tema, kuid nii ilmselt ei lähe. Nimelt on tal hea võimalus teenida endale selle aasta meistrivõistlustelt kaks medalit – ta püsib hõbeda-pronksimängus ka veobagide absoluutarvestuses.

Margus Vainumetsal on EMV kuldmedal juba käes, hõbeda ja pronksi saatuse selgitavad Hinsas lätlane Andris Ramanis ja Leegiste. Arvestades asjaoluga, et Ramanis sõidab GAZ 53 mootoriga bagil, on eelised muidugi temal, kuid tehnikaspordis võib juhtuda mida iganes. Enne viimast etappi on lätlase edu Valgamaa krossisõitja ees 2 punkti.

Ülimalt teoreetilist võimalust tõusta pronksmedalile omab selles klassis ka Marko Erin, kuid see plaan maetakse maha ilmselt juba kodusel nõupidamisel köögilaua taga. Nimelt kasutavad vennad Marko ja Margus Erin võistlemiseks ühte ja sama bagiautot – Marko on kaasa löönud EMV, Margus aga Balti karikavõistluste etappidel. Ning viimasel on võimalik sealt medal teenida, kusjuures see võimalus on reaalsem, kui Markol kodusest meistrisarjast ning seepärast võistleb Hinsas ilmselt Margus Erin.

Balti karikavõistlustel on Ramanis, olgugi et Vainumetsast rajal reeglina aeglasem, viimasest kaheksa punktiga ette rebinud. Etapivõit annab kõnelauses sarjas 15 ja teine koht 13 punkti, kuid Vainumetsa missioon tulla karikavõitjaks pole siiski võimatu. Nimelt saab selles arvestuses teenida kvalifikatsioonist ja poolfinaalidest ka lisapunkte. Lisaks ei ole Hinsas rajal vaid nemad kahekesi – oma osavõtust on teada andnud veel kolm lätlast ja vennaarmu ehk punktide kättemängimist kaasmaalasele pole need mehed vähemalt seni üles näidanud.

Eeldusel, et leedulased Audrius Pilipavicius ja Vidmantas Stadalius Hinsasse ei tule, hakkavad pronksi nimel heitlema Vahur Lillmann ja Margus Erin.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia