Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
16. juuli 2012 17:14
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Kalle Allik

Andres Allik pääses rängast avariist ühegi kriimuta

 Loe lisaks
Veokamehed jõudsid poole peale

Hinsa autokrossi teises poolfinaalsõidus toimunud avarii, kus Andres Alliku GAZ 53 paiskus külili ja sai tugeva löögi mõlemale poole kabiini, oli veoautokrossi viimaste aastate ajaloos rängim.

Õnneks pääses Andres Allik vaid suure ehmatusega, kuigi näiteks autost välja pääsemisega oli tõsiseid raskusi – kabiin deformeerus täielikult.

Intsident toimus veoautode GAZ 53 teises poolfinaalis. Esireast lähtunud Mikk Mäesaar ja Vaiko Samm ei saanud just kõige paremat starti ning teise rea sisemisest poolest alustanud Andres Allik tõusis esimese kurvi järel liidriks. Paraku oli juhtpositsioon üürike – auto tagumine ots tõusis augus õhku, keegi konkurentidest andis kasti serva pihta väikese müksu ja ühtäkki oli Alliku GAZ rajal risti ning kaheksa täiskiirusel kihutavat autot talle selga tulemas.

Viljandlase auto – täpsustuseks olgu öeldud, et Allik võistleb küll klassis GAZ 53, kuid auto raam ja kabiin pärinevad 51-lt – paiskus katusele ja sai kohe Illimar Hirsniku autolt tugeva löögi vastu kabiini paremat serva. Pidama ei saanud ka Ardo Kuus, kes rammis Allikut vasakult poolt.

"Videost nägin, mis juhtus, rooli taga ei saanud midagi aru, sest kõik käis nii kiiresti," rääkis Allik. "Mul pole kellelegi etteheiteid – tavaline stardirüsin, kus kõike võib juhtuda."

Sündmuskohal paistis aga olukord tegelikult hull ja seda see oligi. Alliku GAZi kabiin oli niivõrd kokku muljutud, mehele jäi sinna väga vähe ruumi. Kui võidusõitja hiljem üritas autosse tagasi ronida, siis ei õnnestunud see enam mingi nipiga.

"Minul oli ka korraks suur hirm nahas," rääkis Illimar Hirsnik. "Nägin, et Andrese külili auto lendab mulle otse kabiini, aga reageerida enam ei jõudnud. See juhtus kurvis ja täiskiirusel, kui nägin, et mingi jama on, polnud enam midagi teha."

"Aitähh ja tunnustus sellele rajakohtunikule, kes mind kiiresti autost välja aitas," kiitis Andres Allik hästi tegutsenud kohtunikuneiut. "Asend oli selline, et ise ma eriti liigutama ei mahtunud ja uks oli täiesti kinni kiilunud."

Vaatamata rängalt kahjustatud autole – lisaks kabiinile on kõver ka turvakaar, kastiraam ning ilmselt ka auto raam – oli Allik optimistlik. "Mootor jäi terveks ja see on kõige tähtsam – saime selle just korralikult käima. Loodan, et auto õnnestub taastada ja olen juba järgmisel etapil Varstus taas stardis."

Võistluste autasustamisel tegi ilusa žesti konkurent Toomas Repp. Nimelt paneb Repp igal etapil omalt poolt välja eriauhinna, mille suuruseks 100 eurot sularaha, ja sel korral andis ta selle mitte etapi võitjale või teisel kohal lõpetanud mehele, vaid Andres Allikule esimeseks piskuks remondirahas.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia