Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rauno Paltser
10. juuni 2025 11:07
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Hyundai Motorsport

Tänak ja Järveoja teist rallit järjest poodiumikohal

Nädalavahetusel sõideti Sardiinias MM-sarja kuues etapp. Võistlejaid ootas kolme rallipäeva jooksul ees 16 kiiruskatset ja 320,08 katsekilomeetrit. Kõigile uus katse pakkus paljudele draamat.

Testikatse kiireim rallipaar Sebastien Ogier - Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) võitis võistluse avakatse ja asus valitsevate maailmameistrite Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) ees 0,8-sekundilise eduga juhtima. Kui avakatse oli võistlejatele eelnevatest aastatest tuttav, siis teine kiiruskatse seevastu uus ja selle karmi olemust said kõige tõsisemalt tunda M-Spordi võistluspaarid. Kõigepealt tegid vea ja lõhkusid Ford Puma Rally1 auto parema tagumise ratta vedrustuse Gregoire Munster - Louis Louka, siis käisid trampliinilt maandudes üle katuse nende meeskonnakaaslased Mārtiņš Sesks - Renārs Francis ja lõpuks sõitsid ratta alt ära Josh McErlean - Eoin Treacy. Kuna Ogier ja Landais kaotasid katse võitnud Ott Tänakule ja Martin Järveojale (Hyundai i20 N Rally1) koguni 10,2 sekundit, siis tõusid ralli liidriteks Neuville - Wydeghe, kelle edu oli eestlaste ees täpselt sekund.

Hoolduspausi eel sõidetud katse võitsid Adrien Fourmaux - Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1), kes ka ise 2,9 sekundilise eduga liidriks tõusid.

Pärast hoolduspausi jätkus võistlus samas rütmis, kus iga katse järel oli rallil uus liider. Hommikuse teise katse kordus pakkus taas draamat. Kui esimese korduvkatse võitsid Tänak - Järveoja, siis teise Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1). Nii hästi ei läinud soomlaste meeskonnakaaslastel Takamoto Katsutal ja Aaron Johnstonil (Toyota GR Yaris Rally1) ja M-Spordi ainsa Puma Rally1 autoga jätkanud võistluspaaril Jourdan Serderidis - Frederic Miclotte, kes samas paremkurvis oma auto üle katuse keerasid. Õnneks said nad sealt publiku abil siiski jätkata.

Kõige õnnetumalt läks katse ralli liidritel Neuville'l ja Wydaeghel, kes ühel kitsal lõigul auto lõhkusid ja olid sunnitud ralli katkestama.

Päeva lõppsõna jäi võistluspaarile Ogier - Landais, kes katsevõiduga päeva liidrikohal lõpetasid. Tänak - Järveoja hoidsid reede järel kolmandat kohta ja jäid esikohta hoidnud prantslastest 7,3 sekundi kaugusele, kusjuures päeva viimasel katsel pidid nad tühjaks jooksnud amortisaatori tõttu liidritele ära andma 10,7 sekundit.

Ogier - Landais ja Tänak - Järveoja teistele püüdmatud

Kui reedel jagus katsevõite neljale võistluspaarile, siis laupäeval jagasid katsevõite ja heitlesid esikoha nimel vaid Ogier - Landais ja Tänak - Järveoja. Kui katsevõitude duellis jäi Toyota ja Hyundai võistluspaaride seis 3-3 viiki, siis päeva lõpetasid edukamalt prantslased, kes suurendasid eestlaste ees eduseisu 11,1 sekundi peale.

Kui TOP3 osas möödus päev probleemideta, siis rehve sai katsetel vahetada koguni kolm Toyota võistluspaari – MM-sarja liidrid Elfyn Evans - Scott Martin, Sami Pajari - Marko Salminen ja taas sekeldustesse sattunud Katsuta - Johnston. Päeva teisel kiiruskatsel pidid rehvi vahetama ka laupäeva teiselt kohalt alustanud Fourmaux - Coria, kelle päeva lõpetas laupäeva eelviimasel katsel üle katuse käimine.

Toyota tegi pühapäeval puhta töö

Pühapäeval jäi veel sõita neli kiiruskatset, millest esimese võitsid ralli liidrid Ogier - Landais, kes suurendasid edu eestlste ees 15,6 sekundi peale. Prantslased tegid küll viimasel kiiruskatsel vea, kuid ralli finišis oli nende lõplik edu 7,9 sekundit.

Ott Tänak - Martin Järveoja andsid endast Sardiinia MM-ralli nädalavahetusel kõik, et heidelda võidu nimel, kuid avapäeva tehniline probleem, laupäeva aeglane rehvipurunemine ja konkurentide hea esitus tähendas, et teist rallit järjest tuli leppida teise kohaga. Kokku võitsid eestlased nädalavahetusel kuus kiiruskatset ehk sama palju, kui Ogier - Landais.

"Kuna meil oli raske autos head rütmi ja tasakaalu leida, siis ei tundnud me end tänasele päevale tulles kindlalt, et piiri peal suruda, kuid andsime endast maksimumi. See on olnud väga nõudlik ralli ja on masendav taas Sebi järel teiseks jääda. Ta on sel nädalavahetusel olnud tugev ja hetkel pole meil lihtsalt täielikku paketti, et Toyotasid võita. Katsetel oli äärmiselt raske ja teadsime, et peame püüdma võimalikult palju punkte, aga olema ka väga puhtad ja täpsed, mis oli väljakutse," rääkis Tänak.

Rovanperä ja Halttunen võitsid pühapäeval pooled katsed, mille hulgas ka ralli lõpetanud punktikatse, kus nad edestasid lähimaid jälitajaid koguni 8,1 sekundiga. See oli soomlastele karjääri 20 punktikatse võit. Viimase katse ülivõimsalt parim aega tõstis soomlased esikohale ka pühapäeva arvestuses. Ralli võitjatest jäid nad lõpuks maha 50,5 sekundiga.

Tabeliliidrid Elfyn Evans - Scott Martin said punktikatselt ühe punkti ja olid pühapäeva arvestuses 37,4 sekundilise kaotusega neljandad. Sama koht kuulus brittidele ka ralli üldarvestuses. Nende edu kahanes teiseks tõusnud Ogieri ees 19 punkti peale.

Palju draamat pakkunud WRC2 klassi võit Itaaliasse, Jürgenson ja Oja viiendad

Draamat ja põnevust jagus viimaste meetriteni ka WRC2 klassis. Reede järel juhtisid rallit Emil Lindholm - Reeta Hämäläinen (Škoda Fabia RS Rally2), kellest 16,3 sekundi kaugusele jäid tabeliliidrid Yohan Rossel - Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2).

Kui soomlased lõpetasid liidrina ka laupäeva, siis prantslased lõhkusid päeva esimese ringi teisel katsel roolisüsteemi ja olid sunnitud katkestama. Sellega mured alles algasid, sest pühapäeva teisel katsel sõitsid teelt välja ja katkestasid 52,7 sekundilist edu hoidnud Lindholm - Hämäläinen. Seejärel haarasid üheks katseks esikoha Lauri Joona - Samu Vaaleri (Škoda Fabia RS Rally2), kes aga lõhkusid järgmisel kiiruskatsel rehvi ja kukkusid neljandaks. Ootamatult end liidrikohal leidnud itaallased Roberto Dapra - Luca Guglielmetti (Škoda Fabia RS Rally2) võtsid pakutu avasüli vastu ja teenisid lõpuks 5,8-sekundilise eduga poolakate duo Kajetan Kajetanowicz - Maciej Szczepaniak (Toyota GR Yaris Rally2) ees karjääri esimese WRC2 klassi võidu.

Eestlastest olid Sardiinias stardis Romet Jürgenson - Siim Oja (Ford Fiesta Rally2) ja Robert Virves - Jakko Viilo (Škoda Fabia RS Rally2).

Valitsevad juunioride maailmameistrid Jürgenson - Oja alustasid hästi ja hoidsid viie katse järel viiendat kohta, kuid päeva viimase katse keskel purunes nende autol generaatori rihm, mille tõttu lakkas töötamast roolivõimendi ja päev lõpetati 11. kohal. Eestlased end sellest morjendada ei lasknud ja näitasid pühapäeval ka teist katseaega ning sõitsid enda ralli lõpuks tagasi viiendale kohale. Võitjatest jäid nad lõpuks 53,5 sekundi kaugusele. Üldarvestuses kuulus eestlastele 13. koht, millega nad olid parim Fordi võistluspaar.

"Üldiselt on see olnud väga positiivne nädalavahetus, kiirus oli selgelt parem, kui Portugalis. See mida ma lootsin, et juba reedel kiiremad olla, ka tegime ja olime üsna järjepidevad. Kahjuks oli meil roolivõimendi probleem, mis meid tahapoole kukutas, kuid võitlesime end tagasi," võttis Jürgenson ralli kokku.

"Romet oli selle nädalavahetuse staar. Tema tempo on tohutult paranenud ja ta on sel hooajal Fiesta Rally2 autoga juba suuri edusamme teinud. Ta tegi reede pärastlõunal suurepärast tööd roolivõimendi probleemiga toime tulemisel ja see, et ta suutis WRC2 ikkagi esiviisikus lõpetada näitab tema kiirust ja tõelist potentsiaali meistrivõistlustel," kiitis M-Spordi tiimi juht Rich Millener eestlast.

Virves ja Viilo pidid meeskonnaga ralli eel tehtud kokkuleppe tulemusel end kogu võistluse jooksul tagasi hoidma ja auto tervelt finišisse tooma. Ralli kokkuvõttes Toksport meeskonna võistlejatele 1.47,9 kaotusega seitsmes koht.

Autoralli MM-võistlused jätkuvad 26.-29. juunil sõidetava kruusaralliga Kreekas.
Artikli juurde
13.06.2025
Allan Muugil valmis dokumentaalfilm Villu Mättikust
Artikli juurde
12.06.2025
Poolas sõidetaval autoralli stardis ka eestlased
Artikli juurde
10.06.2025
Tänak ja Järveoja teist rallit järjest poodiumikohal
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
25.05.2025 15:54
SM Red Devil L�nsirannikon Ralli 2025 (1)
30.04.2025 16:53
EMV Rallikrossis 2025 . 1. etapp (1)
19.04.2025 04:40
Kehala Karikas 2. Etapp . Video (0)
05.04.2025 23:44
Audru Rahvasprint 2025 Video. (0)
25.03.2025 20:24
Rahvakrossi EKV IV ja Raassilla Karika I etapp 202 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia