Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
12. märts 2012 21:05
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Balti karikasarja avaetapil edukad: Aigro, Brecher ja Meus

 Loe lisaks
2012. a Balti rahvaralli KV punktid pärast 1. etappi

Kesk-Eesti rahvarallil saavutasid võidu Aigro ja Koosa

Kesk-Eesti rahvaralli stardirivi avavad Palm ja Kasepõld

Uue kaardilugejaga startiv Pleshanov loodab poodiumikohta

Helmet Palm asub Balti karikasarja võitu kaitsma

Kesk-Eesti rahvarallile registreerus poolsada võistluspaari

Nädala pärast toimub Addinol Kesk-Eesti rahvaralli

Balti rahvaralli karikasarjas tänavu kolm etappi

Autoekspert Balti rahvaralli karikavõistluste teine hooaeg sai alguse 10. märtsil peetud Addinol Kesk-Eesti rahvaralliga, kus punktiarvestuses osales kolmes grupis kokku 13 võistluspaari.

Maksimumpunktid neljarattaveoliste autode arvestusgrupis teenisid tänavu esmakordselt selles karikasarjas osalevad Aiko Aigro ja Marko Koosa, kes lõpetasid avaetapi absoluutarvestuse võiduga. Aigro tunnistas, et võit tuli üllatusena. "Rallil oli meil jamasid, aga see oli üllatus küll, et ajatrahvile ja vigadele vaatamata sai ralli võidetud," sõnas ta. "10 sekundit ajakadu sellisel rallil on "suur kalender". Trahvisekundid tähendasid seega kõva kaotust. Lisaks paaril korral vajus auto kiiruskatsel välja - sealtki tuli kümmekond sekundit kadu."

"Kokkuvõttes oli kõik OK," jätkas Aiko Aigro, kelle edenemist autospordis toetavad Villa Müllerbeck, Eco Oil, Oti Pubi ja Comeback. Aigro märkis, et palju abi oli rallile eelnenud testikatsest. "See oli väga hea! Oli igati abiks, et sai enne võistlust proovida ennast ja autot. Seal tuli üks probleem ka välja - kiivriside patarei sai tühjaks. Nii saime selle enne ralli algust ära vahetada," rääkis ta. "Ralli katsed olid head. Eriti meeldis pikem katse. Ohekatku katsel oli hüppeid ja pimedaid kohti, ega seegi halb olnud. Mulle meeldib rohkem kiiremaid katseid sõita, praegu oli aga omajagu nikerdamist."

Ka tunnustas võitja ralli korraldajaid: "Korraldus sujus. Kõik käis kiiresti ja see oli hea, et ei pidanud kuskil molutama."

Aiko Aigro ja Marko Koosa edestasid lähimaid konkurente võistluse lõppedes 8 sekundiga. Kas esikohta ihaldanud Gert Aasmäe ja Teele Sepp mängisid oma võidušansid ühe sõiduvea tõttu maha? "Kahjuks tegime kohe esimesel kiiruskatsel spinni, pidime tagurdama ning kaotasime palju aega. Tagasi sõita seda ei õnnestunud ning esikoht jäi sel korral püüdmata," märkis Aasmäe, kes teenis etapilt 18 punkti ehk 7 punkti võitjast vähem.

"Erinevaid katseid oli küll kõigest kaks, kuid mõlemad olid huvitavad. Ohekatku kiirem ja nii-öelda laugem, Otimardi seevastu väga kitsas ja tehniline," jätkas Gert Aasmäe. Teele Sepp täiendas juhi öeldut: "Kui kaardilugeja elu oli hästi maha märgitud rajaga lihtsamaks tehtud, siis piloot pidi oma füüsise teisel kiiruskatsel korralikult proovile panema. Ralli ülesehitus oli ajaliselt ladus ning ülesõitudelt kompaktne. Ralli lõppedes olid emotsioonid head."

"Kokkuvõttes saame öelda, et meie jaoks oli hea ralli," sõnas konkurendiga sarnaselt Balti karikasarjas esimest korda osalev Gert Aasmäe. Jõgeva autosportlane, keda toetavad Digimarket, Eksar Transoil, BMW24.eu ja Carbox, sihib lisaks Balti karikavõistluste võidule veel kõrgeid kohti Eesti Autospordi Liidu rahvaralli karikasarjas. "Eks tuleb nüüd järgmisel Balti etapil paremini esineda ning sel aastal tahaks ikka nii selle, kui ka EAL rahvaralli karikavõistluste kokkuvõttes poodiumikohti küsida."

Mullune Autoekspert Balti rahvaralli karikavõistluste võitja Helmet Palm pidi avavõistlusel noorematele konkurentidele alla vanduma, teenides kolmanda koha punktid. Koos kaardilugeja Manivald Kasepõlluga võistelnud mees avaldas arvamust, et kuna kolmest etapist kaks läheb arvesse, on tegelikult kõik alles ees. "Nüüd sõltub, kuidas Lääne-Eesti rahvarallil läheb," lausus ta. "Siis valin, kas lähen Lätti ka punktide järgi."

Miks Palm ja Kasepõld kodu ligidal peetud rahvarallil võitjaile 19,3 sekundit kaotasid? Palm selgitas: "Minul oli probleeme esimese katse järsu tagasipöördega. Auto ei kipu järske pöördeid tegema. Olin kaks korda lumehanges. See koht ei sobinud mulle üldse. Kõik muu oli hea," ütles Palm, lisades seejuures, et pikal katsel käisid nad siiski samuti lumehanges. "Läksime liiga kiiruga sisse ühte kurvi, aga see oli pehmeks sõidetud. Aga ega ilma apsakateta ei saagi ühtegi sõitu."

Nagu konkurendid, kiitis Helmet Palm rallieelset testikatset, mille ta oli läbinud kõigist seal sõitnud konkurentidest nobedamini. "See testikatse oli väga hea! Sai auto pidamise teada."

Kõneldes veelkord ralli tulemusest, avaldas Palm arvamust, et alla 20-sekundiline kaotus ei ole märkimisväärselt palju. "Vaadates aegu, oli konkurents päris tihe. Kuue katse peale 19,3 sekundit kaotada polegi väga hullu. Samas, ega ma täpselt öelda oskagi, kuhu taha parem reslultaat jäi. Õnnefaktor oli ilmselt mängus ja sellel oli täita oma roll..."

Ilmselt kõige rohkem ebaõnne - seda küll võistlejate omal süül - oli Jaan Tammoril ja Erki Roosimägil. Nemad said 100 sekundit trahvi juba enne starti. Tammor tunnistas, et see tulenes vähesest kogemusest: "Tehnilise kontrolli ajagraafik oli võistlusnumbrite järgi. Me ei osanud seda karta, et hilineme ja saame karistada. Saime ühe hea kogemuse võrra rikkamaks."

Võidušansid olid seega Tammoril ja Roosimägil kadunud, kuid mehed end sellest heidutada ei lasknud ja nii läbisid nad ralli katsed üsna kiires tempos. "Üritasin hästi sõita. Pingevabalt. Sellest tulenevalt käisime neljandal katsel kaks korda rajalt väljas. Korra isegi päris suure hooga. Kuna teadsin, et kaotada nagunii midagi ei ole, sain end proovile panna." Tammor ütles, et pole pettunud, kuna ka ajakaristuseta olnuks ta ralli kokkuvõttes alles viies.

"Mulle ralli meeldis," jätkas avaetapilt kuuenda koha punktid teeninud võistleja. "Ilusti kompaktne. Rada pidas hästi vastu ja teine katse oli ülihea! Esimese osa ajal tuli teist katset küll "visuaalis" sõita. Aikol ja teistel samamoodi. Aga oli hea kiire algus, keskel tehniline osa ja kiire lõpp."

Nõnda nagu Helmet Palm, saab ka Jaan Tammor uue võimaluse punktiskoori kasvatada juuni algul Läänemaal sõidetaval Autoekspert Balti rahvaralli karikavõistluste teisel etapil.

Mõneti üllatuslikult päästis stabiilse sõiduga endale äsjasel rallil neljanda koha punktid Kaido Saul. Koos Jagnar Jaaskaga võistelnud mees ütles, et mingeid erilisi lootusi tulemuse osas tal ei olnud, nii et saavutus üllatas teda ennastki. "Plaan oli puhtalt ja kindla peale sõita. See ka enam-vähem õnnestus. Tulemus tuli üllatavalt hea. Võiks öelda, et päev hilinenud sünnipäevakink. Isiklik rekord ikkagi - pole ju varem absoluudis esikümnesse mahtunud," sõnas Kaido Saul, saades selle peale kiita Helmet Palmilt, kes ütles et edu võti oligi puhas sõit. "Kaido oli tubli!"

Mitu konkurenti selja taha jätnud Kaido Saul märkis, et ilusti lõppenud ralli algas aga ehmatusega: "Kohe esimesele katsele ülesõidul lakkas spidomeeter töötamast. Kogemus ütleb, et siis paneb "aju" auto avariirežiimi. Õnneks põrutas avakatse kõik pistikud paika ja sellega rohkem probleeme polnud."

"Mingeid suuremaid intsidente polnud, kuigi mitmes kohas sai käiguga mööda pandud ja neljandal katsel ka kergelt lumevalli riivatud. Kõige halvemini tuligi välja vast seal metsavaheline osa. Sõiduvigu oli ridamisi. Ohekatku rada sobis mulle päris hästi. Üldise positiivse poole pealt võiks ära märkida raja seisukorra - see pidas päris hästi vastu. Ma algul kartsin, et läheb rohkem rööpasse ära. Rada iseenesest oli ka väga huvitav - oli kiiret ja oli tehnilist osa."

Kas Addinol Kesk-Eesti rahvarallil tegi Kaido Saul omalaadse rekordi, saavutades hea koha? "Ütleme et nii ja naa," pakkus mees ise. "Kui sellist normaalset konkurentsi silmas pidada ja absoluudi kohta, siis kindlasti parim. Kui klassi kohti vaadata, siis üle-eelmise aasta Kõpu rahvarallil olin 4WD klassis neljas aga üldarvestuses tunduvalt tagapool. Teised lihtsalt kaevasid kõik siis."

Laupäevaselt rallilt teenisid Kaido Saul - Jagnar Jaaska 12 punkti. Neist 2 punkti vähem said oma kontosse Peeter Tsuker - Kristel Tsuker.

"See oli meile teine rahvaralli. Ja esimene, mille lõpetasime," lausus koos tütrega võistelnud Peeter Tsuker. "Järgmine võistlus läheb kindlasti paremini. Olen optimistlik," sõnas Tsuker, kelle edenemist autospordis toetavad Termoline OÜ ja Timo Vaahtera.

Kaherattaveoliste autode arvestusgrupis saavutasid etapivõidu kolmandat korda rahvarallil võistelnud Eero Brecher ja Harri Jõessar. Volkswagenil sõitnud mehed teenisid võidu eest 25 punkti. Milles peitus nende edu võti?

"Lihtsalt oli meie päev. Olen väga-väga rahul," rõõmustas Brecher. "Kui Ohekatku katse läbisime, helistati meile, et oleme kolmandad. Teisel katsel hakkasin pingutama ja võitu püüdma. Kõik toimis ja tulemus oli super. Eriti Otimardi katse, mis oli kui meile mõeldud. See sobis super hästi, sealt tulidki vahed."

Ta jätkas: "Tegu oli väga hästi organiseeritud võistlusega! Ja testikatse sellisena võiks igal pool olla. Seal sai närvist üle."

Päris puhtalt Brecheril ja Jõessaril katseid läbida ei õnnestunud. Viimasel lisakatsel rammisid nad üht põhurulli. "Hoog läks liiga suureks," põhjendas juht. "Hakkasin pingutama, nii läks üks kurv pikaks ja teise ei saanud enam sisse."

Eero Brecher lisas, et ootab suvise hooaja algust, et pakkuda konkurentsi kahel järgmisel etapil. "Plaan on Lätti ka kindlasti minna. Kui juba, siis juba. Muidugi sõltub ka sellest, kuidas Lääne-Eesti rahvarallil läheb," sõnas JRK Reibali ja isa Heino Brecheri abil ralliteedel võistlev Raplamaa mees. Nimelt juhul, kui järgmiseltki etapilt õnnestub korjata võidupunktid, ei pruugi nad lõunanaabrite juures startida, olles kindlustanud karikasarjas grupis 2WD esikoha.

Võiduplaane haub tänavu siiski ka Peeter Tammoja, kes tahtis juba läinud aastal Balti karikasarjas osaleda, ent jäi sellest toona erinevatel põhjustel kõrvale. "Praeguse tulemusega ma ise rahul ei ole. Natuke jäi esikohast puudu," kommenteeris koos Martin Müganeniga võistelnud Peeter Tammoja. "Sõiduvigu ma üldiselt ei teinud ja selles liinis kõik sujus. Aga autol oli siduriga probleeme juba testikatsel ja see mure kimbutas kogu ralli vältel."

"Tahan võita seda sarja," ei teinud teist täispikka hooaega rahvarallidel sõitev Tammoja oma plaanidest saladust. "Jahin esikohta," lubas järgmisel etapil Mitsubishi asemel BMW-ga startida plaaniv mees, kelle abilisteks Kaido Juhkam, Magne Vendelin ja Yesgroup Norge AS.

Kahtlemata on kõrged eesmärgid Janno Nuiamäel, kes napsas kolmanda koha punktid Konstantin Vedennikovi eest. "Oleks võinud veel paremini minna," kommenteeris Nuiamäe. "Algul hoidsin tagasi, kartsin libedamat. Pärast läks rada libedamaks, aga siis oli juba hilja ja kaotus suur. Lisaks tegin ühe pirueti enne metsa minekut teisel katsel. Kiirus oli liiga suur ja kurv liiga ootamatu."

"Järgmised, suvised etapid sobivad mulle kõvasti rohkem," sõnas Janno Nuiamäe, kelle sponsoriteks Janauto, Allserv, Toruabi ja Kaardiekspert ning kelle kaardilugejaks Hendrik Soomre.

Esmakordselt rallil startinud Konstantin Vedennikov tegi sõidu kaasa koos Darja Antonovaga, kes mullu luges Balti rahvaralli karikasarja etappidel kaarti Ruslan Pleshanovile. Antonova sõnul sujus neil võistlus suuremate viperusteta: "Liikusime sujuvalt, hästi ja väga kindlalt. Kuigi katsed olid väga head, me veel kiiresti ei sõitnud. Tulevikus on plaan paremini sõita! Praegu läks hästi, et me rallil lumehanges ei käinud, sest testikatsel olime kõik lumehanged läbi käinud. Aga ralli oli hea ja meeldis. Kiire ralli selles osas, et mingit ootamist polnud."

Võimalik, et Angelar Garaaži toetusel rallil startinud Vedennikovi tulemus jäi tagasihoidlikumaks ka seetõttu, et tema BMW mootor oli lumistele teeoludele liiga võimas.

SU klassis Moskvitšiga Balti karikasarja punkte jahtinud Ruslan Pleshanov kinnitas, et võimsad tagarattaveolised autod jäid sel korral tippkonkurentsist välja. "Kui vaadata tagaveoliste pingerida, siis SU klassi omad olid kiiremad! Vast polnudki võimsust vaja, kurvilised katsed sobisid hästi Moskvitšidele ja Ladadele. BMW-d kaotasid."

Kõrgete ootustega startinud Ruslan Pleshanov - Imre Jelle pidid grupis SU leppima avaetapi lõppedes kolmanda koha punktidega. "Konkurendid olid tugevamad," möönis Pleshanov. "Auto oli hea, rehvid pidasid, ise ma ei võtnud riske. No tuli üks sõiduaps - spinn, aga see ei muutnud midagi. Enda sõiduga jäin rahule."

"Tavaliselt talvel kaotatakse minutitega. Ja et kui sõidad puhtalt, oled reeglina eespool. Sellel rallil tuli rohkem riskida."

SU grupis maksimumpunktid teeninud Rainer Meus - Elari Jallajas tunnistasid, et nemad küll oluliselt ei riskinud. "Väga riske ei võtnud. Meie mureks oli pigem see, et ei suutnud kohaneda muutuvate ilmastikutingimustega. Hommikul oli hea pidamine, siis oli libedam ja lõpuks pinnas pehmem," sõnas Meus.

"Ilm oli see, mis ei meeldinud, muu meeldis ja sobis meile," jätkas mullu Balti karikasarjas võidutsenud Rainer Meus, kes püüab sama tulemust korrata ka tänavu. "Seetõttu on mul on hea meel, et sain avaetapilt maksimumi!" Ta lisas, et rõõmu valmistas ka koostöö laabumine kaardilugejaga: "See on hea, et suutsime "kaardi" sobima panna. Üldjuhul on apsakaid sisse tulnud, kuid seekord mitte."

Kui Rainer Meus avaldas enne ralli algust arvamust, et halvima stsenaariumi korral võib tema Lada mootor alt vedada, siis nii siiski ei juhtunud. Vahest tõsisem mure vaevas Madis Kruusma pead - nimelt oli ta reede õhtul hilja lõpetanud võistlusauto ettevalmistamise, asendades vigase diferentsiaali korrasolevaga, kuid juba testikatsel kostus autost kahtlane hääl. "Testikatselt tulles tundus, et jälle sama jama," lausus Kruusma. "Alles transpordi jaoks autol tagumisi rattaid vahetades tuli ilmsiks, et olin piduriklotside ja -trumli vahele unustanud ühe kruvi, mis seda häält tegi..."

Niisiis kestis teistkordselt koos võistelnud ekipaaži Madis Kruusma - Tavor Tani VAZ 2105 Addinol Kesk-Eesti rahvarallil lõpuni ja tasuks teeniti teise koha punktid. "Muljed on head," märkis Kruusma rahulolevalt. "Kaardilugeja sai oma tööga hakkama, rallil olid head lühikesed ülesõidud, päev läks kiiresti," kommenteeris ta.

"Sõidan kindlasti Lääne-Eesti rahvarallil aga päris kindlasti tahan ka Lätti minna," lisas Madis Kruusma, kelle sponsoriteks Chevy Club, Lääne-Ehitus OÜ ning Igaühe Terviseklubi.

Tõenäoliselt sõidavad kõik avaetapil punkte teeninud võistlejad ka järgmisel, 2. juunil toimuval Addinol Lääne-Eesti rahvarallil. Osadel neist on eesmärgiks võit, mõnda neist motiveerib võistlema pelgalt asjaolu, et tegemist on huvitava ja põneva spordialaga. Jaan Tammor kinnitas, et näiteks temale meeldivad rahvarallid oluliselt rohkem, kui sprindivõistlused. Aiko Aigro, kelle auto tehnilise poole eest kannavad hoolt Toomas Tammsalu ja ES Racing, lubab aga stardis olla juba peatselt korraldataval Simuna rahvasprindil. Tulevikuplaanid on Autoekspert Balti rahvaralli karikasarja avaetapi võitjal aga märksa suuremad: "Kui sponsoritega kaubale saan, teen "käe soojaks" sportrallil."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia