Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Kesk-Eesti rahvaralli stardirivi avavad Palm ja Kasepõld |
|
Kesk-Eesti rahvaralli stardirivi avavad Palm ja Kasepõld
|
Loe lisaks |
|
|
10. märtsil Raplamaal Kehtna vallas toimuva Addinol Kesk-Eesti rahvaralli stardirivi avavad mullused Autoekspert Balti rahvaralli karikasarja võitjad Helmet Palm ja Manivald Kasepõld.
Autoekspert Balti rahvaralli karikasarja uue hooaja avaetapil lähevad laupäeval esimesena rajale 4WD klassi võistlejad. Stardirivi avavad Helmet Palm - Manivald Kasepõld (Mitsubishi Lancer Evo 8), kelle sihiks on teenida maksimumpunktid. Teisena alustavad Addinol Kesk-Eesti rahvarallit Aiko Aigro - Marko Koosa (Mitsubishi Lancer Evo 6) ja kolmandana Jaan Tammor - Martin Vihmann (Mitsubishi Lancer Evo 9).
Läinud aastal Saaremaal sõidetud viimase rahvaralli võitnud Aiko Aigro tunnistas, et pole varem nii ees veel startinudki. "Selles osas ma ei oska olukorda täna hinnata. Ehk on ees sõites libedam? Kui rada on kare, siis on eelis," arutles Lõuna-Eestist pärit mees.
Raplamaa võistleja Helmet Palm pidas konkurentide ees eeliseks varasemast sõidukogemust Ohekatku krossirajalt. Varem Haapsalus ja Pärnumaal peetud rahvaralli võitnud Jaan Tammor on seevastu Ohekatkus võistelnud vaid korra. "Sellele vaatamata üritan võita," lubas Tammor, kes esmakordselt osales talvisel rahvarallil läinud aasta hakul.
Suure tõenäosusega teevad kõik need mehed kaasa ka Balti rahvaralli karikavõistlustel, nagu ka neljanda võistlusnumbri all startivad Gert Aasmäe ja Teele Sepp (Mitsubishi Lancer Evo 5), kes 4WD klassis tegid debüüdi eelmisel aastal. "See oli esimene hooaeg selle autoga ja õppimise aasta. Parimateks tulemusteks jäid absoluutarvestuse kolmas koht Koeru ja Lääne-Eesti rahvarallilt," lausus kaardilugeja. "2009 ja 2010 võistlesime rahvarallidel BMW M3-ga 2WD klassis, kus saavutasime mitmel korral katsetel absoluudivõite ning olime kahel rallil parima kaheveolise autoga absoluutarvestuses neljandal kohal ehk et potentsiaali peaks olema."
Mis plaaniga Aasmäe ja Sepp laupäevast rallit alustavad? "Sõjaplaan Kesk-Eesti rahvaralliks on nagu ikka igal spordialal selline, et kes võitma ei lähe, see on ette kaotanud. Tuleb vigadeta ning kiiresti sõita," lausus Sepp. "Stardikohaga oleme rahul. Alati on hea põhikonkurentidest tagapool olla, siis on kogu aeg ülevaade, millises tempos ja kuidas keegi liigub. Ideaalne ka selles suhtes, et konkurendid on kõik koos, mis ei anna kellelegi eelist ilmastiku või teeolude suhtes, vaid võisteldakse võimalikult võrdsetes tingimustes."
Missuguseks hindavad nn kuumas grupis startivad rahvasportlased oma võidušansse? "Meie otseselt ei ole sellele mõelnud, kuid kuna on algamas teine hooaeg, mis tähendab, et autoga on piisavalt kilomeetreid kogutud ning Gert on jääsprintidelt juba võite koju viinud, siis lootust tuleb ikka hellitada. Samas on neliveoliste esiots äärmiselt ühtlase tasemega ning korraliku võitluseta ei anna keegi alla," rääkis Teele Sepp.
Aiko Aigro ütles, et kümne esimese startija hulgas tõotab võistlus kujuneda pingeliseks. "Esimene kümme, kes rajale läheb - kõik on kiired poisid! Mina ei ole kunagi ennustanud. Ise üritan sõita nii nagu oskan ja suudan," sõnas Aigro, kes plaanib osa võtta ka rallieelsest testikatsest, et kontrollida, kas kõik toimib ootuspäraselt. "Viimane talvine sõit mulle oli Otepää talveralli, kus läbisin raja ohutusautol. Koostööd tuleb ju lihvida, pealegi rahvarallisid on vähe. Peab otsima trennivõimalust."
1,1 km pikkusest testikatsest tahavad kindlasti osa võtta ka viiendana startivad Virgo Arge - Heigo Lõbus (Mitsubishi Lancer Evo 8), kes erinevalt rivaalidest on viimastel aastatel võistlusrajal konkurentsi pakkunud harvem.
Jaan Tammori hinnangul tuleb nn küsijate hulka arvata kindlasti Aiko Aigro ja Gert Aasmäe. "Nemad on talvel kiired olnud," põhjendas SPL Motorsi toetusel rahvaspordis võistlev Tammor, kel endal talvist võistluskogemust kahelt rahvarallilt ning üksikutelt sprindi- ja jäärajavõistlustelt.
Esimesena startiv Helmet Palm on kinnitanud, et proovib tänavu Balti rahvaralli karikasarjas võitu kaitsta. Sõidukogemust on tal nooremate konkurentidega võrrelduna kahtlemata enam, ent kas tal jagub küllaldaselt julgust ja õnne, et võita 10. märtsil peetav avaetapp? Või üllatab nii teda kui konkurente 4WD klassis startida plaaniv Silver Sõmer, kes mullu saavutas Balti rahvaralli karikasarjas võidu 1,6-liitrise mootoriga tänavasõiduautode arvestusgrupis. Silver Sõmer tunnistas paari päeva eest, et uut autot tal veel pole, ent kui selle saab, tuleb ta Keavas starti ainult võidumõtetega.
Ralli üldvõitjaile on tänavusel Kesk-Eesti rahvarallil ka eraldi auhind. Nii juht kui ka kaardilugeja saavad Paunküla puhkekeskuse poolt välja pandud 160-eurose väärtusega kinkekaardi, mis võimaldab kuni mai lõpuni kasutada "Kalamehe sauna". Majas on kaheksa ööbimiskohta, saun ja kamin.
4WD klassis asub Addinol Kesk-Eesti rahvarallil eeldatavalt starti kokku 13 autot. Klassis 1600+ peaks see number olema 11 ning klassis 1600 on võistlema oodata üheksat võistlusmasinat. Kuni 18-aastaste arvestusklassis plaanib ralli kaasa teha 8 noort. Naisvõistlejaid on rajale minemas kolm.
Klassis SU stardib eeldatavasti kaheksa meeskonda, sealhulgas mullused Autoekspert Balti rahvaralli karikasarja võitjad Rainer Meus - Elari Jallajas (VAZ 2107). Meus märkis, et tagavedu ja libe on kombinatsioon, mis talle väga sobib. "Bemmidega sõitvailt meesteltki olen kohti ära võtnud," kinnitas Meus. Mis trikiga? "Hea küsimus. Aga arvan, et see oleneb sõitjast."
A.P. Kaubatrans, K-reklaam ja Cityrump toel võistlustel osalev Rainer Meus ütles, et emotsioonid ralli eel on head ja ootused kõrged: "Läheme võitma, nagu ikka!"
Addinol Kesk-Eesti rahvaralli algab laupäeval kell 12 Keavast.
|
|
|
|